Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 16:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 19:54 
Offline

Geregistreerd: vr 25 maart 2011, 15:54
Berichten: 41
Zou iemand me een verantwoord dieet kunnen geven
voor een ms patiënt met geen of weinig beweging,
ik voel me te dik. :| :?:
Groetjes Trèzy :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2011, 12:31 
Offline

Geregistreerd: ma 22 nov 2010, 17:08
Berichten: 8
Hoi Trezy,
Sonja Bakker werkt heel goed. Veel afwisseling en niet te veel.
Succes!
Groetjes, Corina


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2011, 16:13 
Offline

Geregistreerd: ma 30 mei 2011, 15:42
Berichten: 34
Sonja bakker is natuurlijk geen ms dieet.
op echte ms fora moet je daarvoor zijn denk ik, dit heeft denk ik ook weinig met ccsvi te maken. Maar inderdaad geen snackbar is voor iedereen goed. Op ccsvi.org schrijft mijn 'vriendin' Joan Beal nuttige dingen over gezond eten bij vasculaire problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2011, 21:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
Jolande schreef:
Sonja bakker is natuurlijk geen ms dieet.
op echte ms fora moet je daarvoor zijn denk ik, dit heeft denk ik ook weinig met ccsvi te maken. Maar inderdaad geen snackbar is voor iedereen goed. Op ccsvi.org schrijft mijn 'vriendin' Joan Beal nuttige dingen over gezond eten bij vasculaire problemen.


Als dit geen echt forum is voor MS-ers in vergelijking met sites van de MS-patiëntenorganisaties dan zijn we daar trots op en doen we het goed 8-) Het gaat voornamelijk om de vaataandoening CCSVI (evenzo bij je "vriendin" Joan Beal trouwens), maar laat dit nu ook op dit moment het enige zijn voor MS-ers dat soelaas kan bieden tot aan volledig verdwijnen van symptomen en plekjes in hersenen en ruggenmerg zonder enge bijwerkingen of het immuunsysteem (gedeeltelijk) uitschakelen met alle gevolgen van dien.

Dat wij er altijd "CCSVI-ers" bij zetten en niet alleen over MS-ers praten, heeft er mee te maken dat vaataandoeningen bij meerdere ziekten voor lijkt te komen die altijd "neurologisch" genoemd werden/worden. De Franz Schelling Stichting (waar CCSVI.nl onderdeel van uitmaakt) is dus nog lang niet klaar als CCSVI voor MS-ers een beetje op de medische kaart staat. ;)

Het voornamelijk belichten van CCSVI heeft dus een hele goede reden! Medicatie heeft geen positieve resultaten op de lange termijn tot nu toe.

Het zou goed kunnen zijn dat MS niet bestaat dan alleen als verzamelnaam voor symptomen waar de neurologie geen raad mee wist/weet. De medicijnen doen tot nu toe niet veel goeds, behalve (en dat is niet niks, maar de schade zou weleens groter kunnen zijn) dan terugvallen op zijn best verkorten en verminderen. Lees dit nog maar eens (is van een half jaar terug): http://www.ccsvi.nl/Opinie/Embry/Freedman.aspx.

Gelukkig is de CCSVI-behandeling zelf een relatief eitje op zich (even afgezien van de financiële pijn die het nu nog doet :( ), maar daarna gaat het moeilijke karwei pas echt beginnen: herstellen van lichaam en geest. Daar hoort ook een dieet bij dat goed is voor de vaten. De "gewone" dingen als niet te veel of tussendoortjes eten, niet te veel suikers, transgene en verzadigde vetten, vlees e.d. spreken voor zich.

Het zou goed kunnen zijn dat Trèzy als zij beter op haar eten let en meer gaat doen (fysiotherapie en conditie verbeteren) dat zij meer energie verbrandt en dus afvalt. Het gaat altijd om eetgewoonten permanent aanpassen en niet over tijdelijk een dieet volgen waar de kilo's door verdwijnen en dan weer de oude stijl min of meer oppakken (daarmee is niet gezegd dat Trèzy dat doet natuurlijk). CCSVI of niet, dat geldt voor iedereen. De CCSVI-er doet alleen ook extra lief voor de vaten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2011, 09:50 
Offline

Geregistreerd: ma 30 mei 2011, 15:42
Berichten: 34
Met alle respect "ccsvi, het enige dat soelaas biedt" is een beetje kortzichtig, sorry. Ik vind het retegoed deze site maar ik zou als niet ccsvi-er (wees blij) en niet medicus (wees blij ;) geen beweringen doen die niet hard te maken zijn. Ik heb veel witjassen in de fam. en die nemen dit dus helemaal niet serieus en lachen zich rot om de reacties van "ccsvi" Het wordt je allemaal de strot ingeduwd vinden ze (vooral mijn vader) en dat vindt hij niet ten gunste van de patient. Hij is als internist trouwens niet zo negatief over zamboni. Hoe dan ook misschien heb je er wat aan maar ik denk ook wel dat de uitspraken die je nu doet en je afzet tegen andere fora niet verstandig is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2011, 11:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
Jolande schreef:
Met alle respect "ccsvi, het enige dat soelaas biedt" is een beetje kortzichtig, sorry. Ik vind het retegoed deze site maar ik zou als niet ccsvi-er (wees blij) en niet medicus (wees blij ;) geen beweringen doen die niet hard te maken zijn. Ik heb veel witjassen in de fam. en die nemen dit dus helemaal niet serieus en lachen zich rot om de reacties van "ccsvi" Het wordt je allemaal de strot ingeduwd vinden ze (vooral mijn vader) en dat vindt hij niet ten gunste van de patient. Hij is als internist trouwens niet zo negatief over zamboni.


Al onze beweringen zijn hard te maken, daar waken we voor. Goed lezen wat we schrijven, is daarbij belangrijk, we weten dat we nauwlettend in de gaten gehouden worden en dat is geen enkel probleem, juist niet. Ook wij kunnen fouten maken dus als je die tegenkomt, zeg het ons dan! Dat maakt site en forum beter. Hierbij nodigen we jouw "witjassen" uit, en ieder ander trouwens ook, hun bezwaren hard te maken. Heel graag zelfs. Ze krijgen van ons vanzelfsprekend alle ruimte (overleg hierover kan via info@ccsvi.nl).

Als er vragen zijn over waar informatie vandaan komt en je kunt het zelf niet vinden op de site stel ze dan gewoon. We hebben een hele site vol met hoofdzakelijk wetenschappelijke informatie zonder "nakwaak-gehalte" (of het is van een ander en dan wordt dat vermeld of is duidelijk uit de tekst) en mét zoek-functie, dus daar is heel veel te vinden.

Het is makkelijk om vanaf een veilige zijlijn te roepen dat iets niet klopt, er zelfs om te lachen, maar het is wat anders het goed onderbouwd op site en/of forum te zetten. Er is nog heel erg veel te onderzoeken rond CCSVI, we staan aan het begin met heel veel vraagtekens, losse eindjes en onzekerheden, maar als iemand ontkent dat het een reële kans in het belang van de patiënten verdient dan heeft diegene andere motieven dan objectief evalueren wat er bekend is tot nu toe over CCSVI en andere therapieën voor MS.

Natuurlijk is een CCSVI-behandeling alleen niet zaligmakend en staat de kennis hierover nog in de kinderschoenen (mede doordat behandelaars niet in overleg met elkaar met protocollen werken waarop wetenschappelijke analyses losgelaten kunnen worden om diagnose en behandeling naar een hoger plan te tillen en de resultaten in wetenschappelijke tijdschriften te publiceren om de medische wereld te overtuigen van het belang ervan), er komt zo veel meer bij kijken (zoals een dieet waar dit topic een beetje over gaat en fysiotherapie om maar wat belangrijke dingen te noemen), maar daarmee kun je niet zeggen dat je dus de vaataandoening CCSVI de ruimte niet moet geven die het lijkt te verdienen. In het belang van de patiënten! Niemand anders is voor ons belangrijk, al houden we vanzelfsprekend wel rekening met mensen en organisaties die betrokken zijn bij MS. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011, 14:39 
Offline

Geregistreerd: wo 30 dec 2009, 10:03
Berichten: 53
Dat de witjassen CCSVI niet voor een volwaardige behandeling aanzien was al wel duidelijk. Terwijl zij lachen kan ik weer bewegen en in plaats van achteruitgaan ga ik vooruit. Laat ze maar lachen, ik weet wel beter. Maar dat terzijde, even back on track.

Het antwoord op de vraag (ff copy paste):

Genesis Dieet

Er zijn zoveel verschillende diëten beschikbaar, dat het haast een sport wordt om een geschikt dieet te kiezen dat bij je past. Misschien is het Genesis dieet wel iets voor jou. Het Genesis dieet vindt de grondslag terug in de Bijbel, maar je hoeft niet gelovig te zijn om het dieet ook te kunnen volgen.

Inhoud Genesis dieet
Het Genesis dieet voorspelt in elk geval veel goeds, want je zou er enorm veel energie van moeten krijgen en je leven zal er als het ware door veranderen. De inhoud van het Genesis dieet is gestoeld op het Oude Testament, waarin richtlijnen zijn gegeven ten aanzien van gezonde voeding. Belangrijke bestanddelen van het dieet zijn voedselproducten en bestanddelen zoals granen, waaronder tarwe, rogge, zilvervliesrijst en maïs. Ook bonen, peulvruchten, groenten, vruchten en kruiden en specerijen mogen deel uitmaken van het voedingspatroon. Het is verboden om tijdens het Genesis dieet producten te nemen met wit zout, zoals tafelzout, witte suiker, wit meel en wit vet. Ook wordt ontraden om varkensvlees te eten en wordt het niet gewaardeerd om vis of vlees te eten, want het is niet meer nodig om deze producten te eten. Alle aanbevolen producten bevatten namelijk alle benodigde voedingsstoffen.
Terug naar de basis met het Genesis dieet
Door het Genesis dieet te volgen ga je als het ware terug naar de basis. Naar een voedingspatroon zoals het in het Oude Testament al werd aanbevolen. Gelovige mensen kunnen extra steun vinden in het proces van afvallen door speciaal het Genesis dieet te volgen. In elk geval mag duidelijk zijn dat het een gezond dieet betreft, gelet op alle voedingsmiddelen, die wel zijn toegestaan. In de tijd dat het Oude Testament werd opgemaakt bestonden er natuurlijk nog niet zoveel voedingsmiddelen als er nu worden aangeboden in de winkel. Het Genesis dieet is dan ook gebaseerd op de kennis en wetenschap van toen in combinatie met het aanbod van voedingsmiddelen in de vroegere tijden. Wie het dieet wil gaan volgen, wordt aangeraden om biologische groenten en fruit te eten, want daar zijn geen bestrijdingsmiddelen voor gebruikt, die in de tijd van het Oude Testament ook niet aanwezig waren.

Suc6 b


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012, 18:43 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Aanhakend bij het "Genesis"dieet, wil ik het Jelinek dieet noemen. Daarbij gaat het met name om de (juiste) vetten.
Veel overéénkomsten verder met dat Genesis-dieet. Ook vitamine D wordt als belangrijk gezien.
Kijk verder op OMS (overcoming multiple sclerosis), waar erg veel informatie over het Jelinek dieet staat.
Ccsvi wordt ook als positief gezien. Aderen die dichtslibben door vetten, c.q. verkeerde voeding: lijkt me niet onlogisch.
10 maanden na mijn ccsvi-behandeling ben ik met het dieet begonnen (helaas niet direct na de operatie).
Nu ongeveer 9 maanden onderweg, kan ik zeggen dat ik minimaal niet achteruit ben gegaan.
Eigenlijk gaan sommige zaken (zoals trap oplopen) beter dan een jaar geleden.
Ik ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan; het wordt een lange - maar tot nu toe erg fijne/boeiende - weg.
Omdat ik tot nu toe tevreden ben met het verloop van mijn ziekte, is het voor mij totaal geen opgave met dit dieet door te gaan.

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dieet ms patiënt
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 13:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 jun 2010, 12:10
Berichten: 91
Woonplaats: Hardegarijp
KIJKEN . . !

http://www.youtube.com/watch_popup?v=KL ... &vq=medium

Het werk.

Daarnaast zijn de Green Smoothies van http://www.enifit.nl een groot succes bij mij . . !

_________________
Bene diagnoscitur, bene curatur . . .
"Iets dat goed is gediagnosticeerd, kan goed genezen worden . . ."

Verba docent, exempla trahunt . . .
"Woorden geven instructies, voorbeelden leiden . . ."


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling