Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 16:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2009, 18:46 
Voordat CCSVI het daglicht zag, viel (incidenteel) succes te boeken met een aantal therapiën.
Hieronder een aantal van deze therapiën met een mogelijke verklaring waarom deze effect zouden kunnen hebben op basis wat we nu weten over CCSVI:

1. Bijensteektherapie
Bijengif stimuleert de bloedvoorziening van het weefsel en de doorlaatbaarheid van celmembranen. Bloedvaten verwijden erdoor en de bloeddruk daalt.

2. Acupunctuur
Acupunctuur geeft bij een aantal mensen verlichting van klachten. De simpele relatie met doorbloeding wordt in klokhuis uitgelegd...

3. Amalgaam (kwik) en Chelatie
Kwik brengt schade aan de bloedvaten waardoor de bloedvoorziening naar de weefsels vermindert (micro-angiopathie)

4. Voeding (dieet)
Toch nog maar even noemen; dat gezonde voeding een gunstige invloed heeft op het vaatstelsel lijkt onomstreden:
- Swanck (lo fat)
- Best Bet Diet (lo fat + vitamine D3 + omega 3 + antioxidanten)

5. Vitamine D3
Als vitamine D onvoldoende aanwezig is kan dat bijdragen tot verkalking van de bloedvaten.

6. Lisinopril (msweb)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 05 dec 2009, 15:11 
Over dieet en acupunctuur kan ik aardig meepraten...ik merk dat dit verlichting heeft gebracht en enkele verbeteringen. Maar het heeft grenzen, wat weg is: spasmes, krampen, onrustig gevoel in benen, tintelingen, vochtophoping voet, bijholte ontsteking, oogzenuw ontsteking.

Wat niet weg gaat: klapvoet/sleepvoet, moeilijk heffen been ( krachtverlies arm/been), oorsuizen, sinds een paar maanden: doof gevoel linkerbeen en vakerer weer ernstig vermoeid en stemmingswisselingen.

Ik hink dus vaak op 2 gedachten, stoppen met dit zware dieet, want: helpt niet voldoende. Of doorgaan, want bang dat dan de andere klachten ook weer op zullen treden.

Inmiddels denk ik dat er dus meer nodig is dan alleen het dieet, en hopelijk straks helemaal geen speciaal dieet meer.

Maakt het wat uit wanneer je het onderzoek doet, dus hoelang je al ms hebt. Kan het zijn dat het meer doet als je er vroeg bij bent?

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 05 dec 2009, 16:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Astrid,

Hoe eerder geholpen, hoe beter zegt Zamboni. (hoe minder schade??

Tsja, dat er heel veel factoren meespelen mag duidelijk zijn, het lijkt allemaal een beetje samen te komen met CCSVI

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 13:17 
Offline

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 13:12
Berichten: 2
Hallo,

Nu ben ik niet heel erg goed op de hoogte met de medische lijnen maar een vriendin van mij heeft A.L.S.
Zou CCSVI ook in de behandeling van A.L.S. patiënten iets kunnen betekenen of is het echt alleen bij MS patiënten geconstateerd, wat denken jullie?
Excuus als dit onderwerp hier niet past trouwens, maar ik hoop op enige reactie.
Dank!

Groet,
Brenda.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 13:25 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Ik gebruik al jaren alleen wiet en ik knap al jaren op. Kwam ik een tijdje geleden dit stuk tegen:

Cannabinoids inhibit HIV-1 Gp120-mediated insults in brain microvascular endothelial cells.

Lu TS, Avraham HK, Seng S, Tachado SD, Koziel H, Makriyannis A, Avraham S.

Division of Experimental Medicine, Beth Israel Deaconess Medical Center and Harvard Medical School, Boston, MA 02115, USA.

HIV-1 infection has significant effect on the immune system as well as on the nervous system. Breakdown of the blood-brain barrier (BBB) is frequently observed in patients with HIV-associated dementia (HAD) despite lack of productive infection of human brain microvascular endothelial cells (HBMEC).

Cellular products and viral proteins secreted by HIV-1 infected cells, such as the HIV-1 Gp120 envelope glycoprotein, play important roles in BBB impairment and HIV-associated dementia development. HBMEC are a major component of the BBB.

Using cocultures of HBMEC and human astrocytes as a model system for human BBB as well as in vivo model, we show for the first time that cannabinoid agonists inhibited HIV-1 Gp120-induced calcium influx mediated by substance P and significantly decreased the permeability of HBMEC as well as prevented tight junction protein down-regulation of ZO-1, claudin-5, and JAM-1 in HBMEC.

Furthermore, cannabinoid agonists inhibited the transmigration of human monocytes across the BBB and blocked the BBB permeability in vivo. These results demonstrate that cannabinoid agonists are able to restore the integrity of HBMEC and the BBB following insults by HIV-1 Gp120. These studies may lead to better strategies for treatment modalities targeted to the BBB following HIV-1 infection of the brain based on cannabinoid pharmacotherapies.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18941231

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 14:00 
Brenda schreef:
Hallo,

Nu ben ik niet heel erg goed op de hoogte met de medische lijnen maar een vriendin van mij heeft A.L.S.
Zou CCSVI ook in de behandeling van A.L.S. patiënten iets kunnen betekenen of is het echt alleen bij MS patiënten geconstateerd, wat denken jullie?


Hi Brenda, heel erg vervelend voor je vriendin en jou. Ik denk dat we hier inmiddels meer over CCSVI in relatie tot MS weten dan de gemiddelde neuroloog, maar in relatie tot A.L.S. ..?

De overeenkomst is natuurlijk dat A.L.S. evenals MS een neurologische aandoening is (alhoewel A.L.S. alleen(?) de motorische zenuwen aantast, MS tast ook de gevoelszenuwen aan).

Je zou kunnen overwegen om je vriendlin te laten onderzoeken of zij vernauwde bloedvaten heeft (de jugulars en de azygos).

Maar dan kom je in dieper onderzoek zoals onderzoek of ijzerdepots voorkomen in het CZS. Maar dit laatste zal waarschijnlijk niet zomaar wordn gedaan door de neuroloog. Het onderzoeken naar de vernauwde bloedvaten misschien wel. Dit heeft alleen mar zin als de juiste protocollen worden gevolgd. Je kan hier op de site het nodige over vinden. Je kan het altijd proberen.


Laatst bijgewerkt door Willem57 op di 09 feb 2010, 14:23, in totaal 1 keer bewerkt.
quote fix


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010, 15:06 
Ik mis Low dose Naltrexone (LDN) in je lijstje van therapieën.

'Drugs like low dose naltrexone (LDN) still play an important role in restoring homeostasis and enhancing the healing process.'

Bron: http://autoimmunedisease.suite101.com/a ... ency_in_ms
(ik had geen puf om heel erg hard te zoeken maar kan in iedergeval bovenstaande link ophoesten)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010, 22:50 
Offline

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 13:12
Berichten: 2
Willem57 schreef:
Brenda schreef:
Hallo,

Nu ben ik niet heel erg goed op de hoogte met de medische lijnen maar een vriendin van mij heeft A.L.S.
Zou CCSVI ook in de behandeling van A.L.S. patiënten iets kunnen betekenen of is het echt alleen bij MS patiënten geconstateerd, wat denken jullie?


Hi Brenda, heel erg vervelend voor je vriendin en jou. Ik denk dat we hier inmiddels meer over CCSVI in relatie tot MS weten dan de gemiddelde neuroloog, maar in relatie tot A.L.S. ..?

De overeenkomst is natuurlijk dat A.L.S. evenals MS een neurologische aandoening is (alhoewel A.L.S. alleen(?) de motorische zenuwen aantast, MS tast ook de gevoelszenuwen aan).

(.................)
Je kan het altijd proberen.


Hallo Willem,

Dank voor je bericht. Ik zal het voorleggen, het is inderdaad te proberen.
Hoop doet leven zullen we voorlopig maar blijven zeggen :)

Groet, Brenda.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010, 15:08 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Ik heb al mijn amalgaam/kwik laten verwijderen en heb 2 1/2 jaar
via het Cutler-protocol ontgift. Dit ging na 2 jaar 2 maanden heel erg goed,
totdat ik van de trap viel/stuiterde. Nog wel 1/2 jaar ontgift, maar toen gestopt
omdat het slecht ging, na mijn val.

Nu, een half later zijn mijn jugulars gedotterd, en hoewel het pas 11 dagen geleden is
maak ik soms weer erg goede dingen mee.

Ik heb tot aan vandaag altijd gedacht dat het één met het ander te maken heeft.
Zou restenose het gevolg kunnen zijn van amalgaam ?
Wat is het gevolg van kwik op bloedvaten ?

Zo maar een paar vragen, waarop een antwoord m.i. erg belangrijk zou kunnen zijn.


Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010, 15:52 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010, 16:37
Berichten: 81
En ik mis in dit rijtje de bloedverdunners.
Ik slik nu 6 jaar bloedverdunners (accenocoumerol) wegens een trombosebeen, opgelopen doordat ik niet meer kon lopen door de ms en mijn bloeddoorstroming is niet echt goed.
Sinds ik deze slik (dagelijks, voor de rest van mn leven) heb ik géén terugval meer gehad! 6 jaar dus GÉÉN schub!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moet wel zeggen dat ik op die 6 jaar wat slechter ben gaan praten, maar voor de rest helemaal niets!
Dit geeft denk ik een relatie aan met CCSVI!
Op 2 december wordt ik gedotterd! Nog 81 dagen.
En die bloedverdunners gaan gewoon door...

Grtjs!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling