Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CCSVI en sinusholten?
BerichtGeplaatst: vr 12 maart 2010, 17:53 
Hallo,

Even een vraag in het wilde weg.

Ik heb aljaren last van zogenaamde holte ontstekingen. Aan de rechterkant, vlak naast mijn neus. Ben ooit onderzocht en toen bleek dat een van die holten enorm nauw was en bij zwelling de holte als het ware afsluit en vacuum trekt. Ik ben zelfs onderzocht door een homeopatisch arts, die zag dat ik allergisch was voor de combi franse/blauwe kaas en rode wijn (JAMMER!) en dat daardoor de holten kunnen gaan zwellen en vacuum trekken.
Het is dus eigenlijk geen ontsteking. Het veroorzaakt wel helse hoofdpijn voor circa 3 dagen.Het heeft ook niets met verkoudheid en verstopte neuzen te maken.

Nu heb ik al 2 dagen een enorm zeurende hoofdpijn aan de rechterkant van mijn neus, die doortrekt naar boven, naar mijn schedel. Tegelijk heb ik een soort kloppende pijn achter mijn rechteroor die in mijn hals doortrekt naar mijn schouder.

Nu weet ik dat mijn rechter jugular verstopt zit. Dus ik zal wel spoken zien.

Maar (en nu komt de vraag): wie weet of die aderen ook te maken hebben met de neusholten of voorhoofdsholten? Heeft dat ergens iets met elkaar te maken? Zou die holteontsteking ook al een voorteken van CCSVI zijn geweest?

Wie heeft de anatomie atlas paraat?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 maart 2010, 17:55 
Klinkt als aangezichtspijn Inge.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 maart 2010, 18:36 
Oh, ik dacht altijd dat aangezichtspijn vanuit je huid kwam. Deze pijn komt echt van binnenuit mijn schedel... Met allerlei heel lege holten :lol:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 maart 2010, 18:44 
Geen idee Inge,

Maar lees eens hier: http://74.125.77.132/search?q=cache:HjX ... clnk&gl=nl

Ik stuur je de in cache, kun je snel zien waar bijlholten staan... Liever hele stukje lezen natuurlijk.

Groet,

Xuup


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 maart 2010, 19:48 
Aangezichtspijn is een zenuwenpijn (lett. en fig.)
http://www.aangezichtspijn.nl/

Ik heb er jaren last van gehad, heel veel geprobeerd, acupunctuur, voetreflex, assortiment pijnstillers geslikt en uiteindelijk bij de tandarts een kroon eruit laten halen en toen was het voorbij.....(terwijl op de foto's niets te zien was...

Helse pijnen gehad....


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 maart 2010, 21:42 
Heb meer dan 20 jaar chronisch bijholte ontsteking gehad, veel pijn, ernstig verstopte neus ( kon amper praten dan ) rode/pijnlijke/tranende ogen.
Vaak bij kno arts gelopen, 1 x gespoeld( zonder verdoving, traumatische ervaring, nachtmerries van gehad)
Sinds 2 jaar, na dieet/meer water drinken ben ik ervan af. ( afkloppen) Ik weet niet of het dieet, het water, de supplementen of de acupunctuur de reden zijn dat het over is. Maar ik hoop dat het zo blijft.

Ik weet niet of er link is met de vernauwing. Klinkt toch wat anders dan waar ik lkast van had.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 00:29 
Offline

Geregistreerd: za 09 jan 2010, 00:19
Berichten: 74
Ik wil alleen even zeggen dat ik ook al 15 jaar last heb van een verstopte neus en verschillende keren voorhoofdsholteonsteking heb gehad.

Ik heb steeds het gevoel gehad dat het iets met MS van doen heeft maar er is me aldoor verzekerd dat dat niet het geval is. Dit lezende heb ik toch het idee dat het wel degelijk een aderprobleem is; het lijkt verklaarbaar hierdoor en bovendien schijnt het toch regelmatig voor te komen bij mensen met MS.

Het rode wijn verhaal is heel herkenbaar want bij mij is ook de verklaring voor het probleem geweest dat het een allergische reactie op wijn zou zijn.

Aangezichtspijn heb ik nooit gehad.

Oh ja, ik heb ook last van tranende ogen (met name als ik moe wordt of als ik net wakker wordt).

Astrid, ik weet ook niet zeker of er wel een link is met een aderprobleem en ik begrijp nu ook dat de problemen voor iedereen anders zijn maar ik ga er een beetje van uit dat alle deze problemen in het neus/holtegebied met elkaar in verbinding staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 08:36 
Bij mij was het na het teken van L'Hermitte de eerste MS-klacht. Het voelde in de helft van m'n gezicht alsof er een tandarts verdoving inzat. Op de foto die de tandarts maakte was een vertroebelde kaakholte te zien. Verkouden was ik al heel lang niet meer geweest; daar had het bij mij dus ook niets mee te maken. Pas toen 2 weken later de hel echt losbarstte, en ik alles bij elkaar optelde, was wel duidelijk dat het geen kaakholteontsteking was, maar dat het aan de zenuwen lag.
Ik kan nu nog steeds heel duidelijk voelen waar die zenuwen in mijn gezicht lopen. Hier is een plaatje. Wanneer de holtes tegen een zenuw aandrukken, kun je op veel plaatsen in het gezicht pijn krijgen, omdat alles in verbinding met elkaar staat.

Ik vraag me nu nog steeds af waarom de kaakholte op de foto vertroebeld was en of er een relatie met CCSVI is. Op de MRI van de hersenen was 1 Dawson Finger en nog een vage vlek te zien. Later heb ik nog aan de neuroloog gevraagd of hij een kaakholteontsteking op de MRI kon zien; hij zag niets.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 11:06 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Ik heb al jaren last van mijn sinusen, mijn verhaal lijkt erg op dat van de anderen hier.

Voor mij heeft het gebruik van een Neti-pot enorm geholpen (zag het ooit bij Oprah/Dr Oz) daar spoel je je sinusses mee schoon.... :!:

http://www.oprah.com/health/Your-Questi ... ed/5#slide

het ziet er onsmakelijk uit maar het werkt prima.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010, 08:22 
Offline

Geregistreerd: di 20 jul 2010, 15:30
Berichten: 14
Zelf heb ik ook al jaren last van voorhoofd- en kaakholteonstekingen.
Dat gaat wel weer over maar ik blijf veel pijn houden in mijn kaken en
voorhoofd.
De pijn in mijn kaken is soms echt heel heftig en houdt me dan nachtenlang wakker.
Het komt en gaat, schijnbaar zonder aanleiding.
Er zijn foto's gemaakt, er is een kies getrokken, ik heb verschillende artsen geraadpleegd.
Het zijn geen verstopte holtes maar wat het wel is, vertelt (weet) niemand.
Ik was blij dat ik jullie berichten las. Vervelend dat meer mensen hier last van hebben,
maar ik ben blij dat ik tenminste iets herken.
Carin


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling