Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 11:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zware metalen
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 15:32 
Terry Wahls's visie op toxins en zware metalen in relatie tot o.a. MS.

2 jaar streng detox-dieet heeft haar (SPMS) veel goeds gedaan.

Nog maar eens het (op de main page van ccsvi.nl ondergesneeuwde) linkje naar Terry's gedachten over de relatie met CCSVI. In mijn ogen nog altijd de meest interessante theorie.
Door-redenerend op de 'genetic aspects' van het Zamboni-team:

Citaat:
Although we may be born with the predisposition to develop blockages -- our diets, and our mother's diet coupled with the toxins in our environment may play a strong role in turning on the genes that cause blood vessels to be twisty and at risk of blockages. This is breaking news. Yet - genetics take hundreds of thousands of years to shift how our bodies are made. Shifts in diet and toxins can shift which genes are on and how our bodies are made in one generation.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 16:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Ik denk nog steeds aan een directe link met het metaal kwik, niet alleen via amalgaam vullingen, maar ook met de Thiomersal in (oude) vaccins. Het is moeilijk om de link te leggen tussen de hepatitus vaccins en het krijgen van MS verschijnselen later (statistiek). Maar als we daar een aandoening als CCSVI bij optellen, dan zou het me niet verbazen dat dergelijke stoffen (zware metalen) via vaccins problemen veroorzaken doordat de stoffen, anders dan bij 'gezonde' mensen, meer tijd krijgen om schade aan te richten aan het zenuwstelsel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 11:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Alphons,

Met het risico dat TvG terecht roept; laat maar zien dan :mrgreen: ...

Ik heb een bijsluiter gelezen van een hepatitis B vaccin waar in staat dat er 0,4% kans is op MS.
(Ja, ik ga weer ff in de archieven duiken,,, :mrgreen: )

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 11:55 
ZM vooraan in de keten:
A) Zware metalen: toxisch: genetische schade: CCSVI
B) Zware metalen: toxisch: bacteriele overgrowth: CCSVI
C) Zware metalen: toxisch: parasietaire overgrowth: CCSVI

En hier het punt van Alphons:
ZM achteraan, om MS mede te helpen ontsteken als al sprake is van CCSVI
D) Zware metalen: toxisch: dringt door CCSVI in CZS en wordt slecht afgevoerd!

Misschien is een combi ook nog wel mogelijk, maar dat 'heavy metals' een grote rol kunnen spelen bij CCSVI & MS lijkt heel aannemelijk.

D) is er met CCSVI nu bijgekomen en laat zien dat chelatie (afvoeren van ZM) met slechte drainage wel eens (veel) minder effectief kan zijn...

Zeker gezien de ervaringen van b.v. Mr Presner (MS+Crohn) die zich middels chelatie en parasieten-kill-therapie van de ZM heeft ontdaan en symptoomvrij is. Er van uitgaande dat ook hij ergens een slechte klep of ander malformation in z'n veins gehad moet hebben (net als T. Wahls, McDougall, etc overigens) zijn bepaalde niet-chirurgische ingrepen, waaronder chelatie, effectief gebleken... en ook dat moeten we zeker niet uit het oog verliezen...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 12:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Citaat:

Zeker gezien de ervaringen van b.v. Mr Presner (MS+Crohn) die zich middels chelatie en parasieten-kill-therapie van de ZM heeft ontdaan en symptoomvrij is. Er van uitgaande dat ook hij ergens een slechte klep of ander malformation in z'n veins gehad moet hebben (net als T. Wahls, McDougall, etc overigens) zijn bepaalde niet-chirurgische ingrepen, waaronder chelatie, effectief gebleken... en ook dat moeten we zeker niet uit het oog verliezen...





True :!: ,

met dieet,mmpg9 remming,chelatie enz. moet het ook te doen zijn.
duurt misschien iets langer dan met een chirurgische ingreep erbij maar dat mag de pret niet drukken,toch ? ;)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 10:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Denk eens over het volgende:
Door de reflux in de drainage aderen komt ijzer weer 'terug' in de hersenen. Als je nu gaat cheleren zonder dat de aderen 'schoon' zijn, dan krijg je toch een jojo effect?

Dus chelatie maakt zware metalen (o.a. ijzer en kwik) 'los' uit de hersenen, dat wordt via de aderen afgevoerd. Maar dat ijzer en kwik komt door de reflux net zo hard weer terug in de hersenen.

Of zie ik het verkeerd???

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 10:48 
Er vindt chronisch verstoorde drainage plaats, dat wil niet zeggen dat er geen bloed wordt afgevoerd anders hadden we een fataal probleem. Er zal relatief slechts een klein percentage bloed 'refluxeren'...
Tuurlijk zal ook chelatie niet optimaal verlopen met beperkte drainage...
Daarom ook goed rusten tijdens chelatie = easy bloodflow = minder reflux...

Misschien werken daarom 'lichte' (natuurlijke) chelators als chlorella wel averechts (volgens Cutler) die binden zich minder sterk aan heavy-metals en dat i.c.m. reflux...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 11:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Maar het lijkt mij dat de chelatie na de CCSVI operatie een stuk efficienter gaat verlopen.
Ik ga in het nieuwe jaar weer 10 x cheleren met ALA.
Ik ben nu weer behoorlijk energierijk, dus het kan wel weer.

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 11:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 dec 2009, 00:03
Berichten: 86
Woonplaats: Vlaardingen
Ik ga in het nieuwe jaar weer 10 x cheleren met ALA.

Kan je mij hier iest meer over vertellen hoe je dit doet?

bvd

Sander


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zware metalen
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 12:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Sander,

Als je wilt cheleren is het goed om eens te googelen op Andrew Cutler, hij heeft een boek geschreven (Amalgam illness, diagnosis & treatment of Mercury poisoning) over chelatie. Andrew Cutler wordt gezien als de man op chelatiegebied.

Kijk hier maar eens http://www.noamalgam.com/

Ik doe de chelatie op basis van 3 dagen cheleren, 4 dagen rust.
Tijdens chelatie neem ik om de drie uur (dus 8 x per dag) 50mg Alfa Liponzuur (Alfa Lipon Acid=ALA). Daarnaast de gebruikelijke vitamines en mineralen.
Tijdens de rustdagen slik ik Selenium,
Ton cheleert ook en heeft een hele 'cocktail' aan middelen, gaat hij je vast iets over vertellen :mrgreen:

In principe is ALA alleen voldoende, Cutler adviseert ook DMSA als je bijwerkingen merkt van ALA, ALA schijnt in een aantal gevallen nogal heftig aan te komen

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling