Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 16:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 aug 2010, 11:53 
Hoi Kayat.

Alle begin is moeilijk, zullen we maar zeggen.. ook voor alle onderzoekers. Het is naar mijn mening sowieso lastig om met de huidige beschikbare middelen te voorspellen wat er bij de ingreep uiteindelijk wordt aangetroffen. CT, MRV, doppler/duplex, ze hebben allemaal hun beperkingen, en ook de gebruikers hebben allemaal per definitie nog maar beperkte ervaring met het gebruik van de apparatuur en de analyse van de beelden.

Wel frustrerend als een diagnose aan lijkt te geven dat er geen vernauwing of iets dergelijks is, terwijl de theorie (Zamboni: 100% van de mensen met MS heeft een 'probleem') suggereert dat er wel iets aan de hand moet zijn.

De praktijk leert (lees die resultaten hier op het forum) dat vaak bij de behandeling meer of andere dingen worden gevonden dan bij het voor-onderzoek.

Je zou de beelden voor een second opinion kunnen geven aan een andere arts (wie zou ik anders aanbevelen dan dr. Beelen ;) ).

We staan nog maar aan het begin van een nieuwe ontwikkeling. Onduidelijkheid hoort daar (helaas) onvermijdelijk bij. Stay cool. Act wise !


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 11:27 
Offline

Geregistreerd: ma 18 jan 2010, 13:43
Berichten: 10
Beste Jogge,

Je heb inderdaad gelijk dat het nog in de kinderschoenen staat en dat het allemaal nog beter ontwikkeld moet worden.
En we moeten inderdaad geduld hebben maar dat valt zoals jij dat het ook wel heb ervaren soms niet mee.

Ik heb Prescan een beetje gevolgd met het opzet van de CCSVI onderzoek.
Ik las ergens dat zij met een aantal doktoren naar de VS zijn gereisd om de Liberation threatment van Dhr Zamboni dus de juiste protocol op te pakken.
Persoonlijk heb ik hier mijn twijfels over , anders zal de uitslag percentage hoger zijn.

Laten we kijken/wachten wat de toekomst brengt..

Jogge heeft Dhr Beelen geen patientenstop ? en wat zijn de kosten en wat is zijn behandelmethode??



Alvast bedankt

Kayat


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 11:33 
dr. Roel Beelen heeft de deur voor nieuwe mensen weer open gezet. Dus je kunt contact opnemen (het adres vind je bij ccsvi.nl).

Voor de behandeling moet je een voorschot betalen; later wordt dit verrekend met de werkelijk gemaakte kosten. Je krijgt wat terug of moet wat bijbetalen. Het voorschot is nu -hoorde ik- verhoogd naar 2000 euro. Maakt niet uit; dan heb je meer kans dat je wat terugkrijgt, in plaats van bij moet betalen.

Het onderzoek kost tegen de 300 euro (CT scan, doppler en consult samen). Ik schat in dat je dit van je verzekering terug kunt krijgen, in tegenstelling tot de eerste berichten over het terugkrijgen van de kosten van de behandeling. Een verwijzing van je huisarts zou genoeg moeten zijn.

Maar jij hebt al het e.e.a. uit Duitsland; wellicht is dat al voldoende voor hem; was bij mij in ieder geval wel; was ook Prescan.

Succes!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 18:31 
Offline

Geregistreerd: ma 18 jan 2010, 13:43
Berichten: 10
Bedankt voor je reactie Jogge,

Ik zal z.s.m contact opnemen met Dhr.Beelen

Gr

Kayat


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling