Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 14:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 01:16 
Offline

Geregistreerd: vr 23 apr 2010, 18:30
Berichten: 7
Maandag was het zover, in augustus al een afspraak gemaakt, op naar het OLV in Aalst voor onderzoek naar CCSVI en een diagnose.

Omdat ik me betrekkelijk vroeg moest melden in het ziekenhuis en het weer niet vertrouwde waren we zondagavond al vertrokken naar Hostellerie De Biek In Moorsel.

Als je van Moorsel naar Aalst rijdt zie je van zelf het OLV Ziekenhuis.

De inschrijving in de aankomsthal verliep vlot, op naar de kassa om het voorschot te betalen van €250,-.

Daarna aanmelden bij |Medische Beeldvorming, de wachtkamer zat redelijk vol maar na ca. 10 minuten werd ik opgehaald.
Eerst werd een infuusaansluiting geprikt voor de contrastvloeistof.
Hierna op de |MRI tafel, de antennekap ging strak over mijn hoofd/op mijn kin.
Op de tafel ging ik de MRI in, de ruimte reis kon beginnen met kabaal en andere futurologische geluiden, de hele sessie duurde lang ca. 45minuten. De beleving van MRI is het zelfde als ruim 22 jaar geleden dat was bij het AZU. De tweede MRI in Nederland. Er was toen een wachttijd van 8 weken voor een MRI onderzoek en een week wachten op de uitslag.

Na de MRI heb ik me gemeld bij het Secretariaat van de Cardiovasculair.
Voor een consult konden wij om 13,00 uur bij dr. Maene terecht.
Dr Maene gaf ons eerst uitleg wat er te zien was op opnames van de dynamische MRI beelden met contrastvloeistof.
Mijn aders zagen er goed uit, geen stenones te zien, in de tijd een kleine asymmetrie, hierover heeft dr. Maene nog gebeld met de radioloog maar het was een minimaal verschil.
Volgens dr. Maene vinden ze bij ca. 30% geen stenoses.
Verder onderzoek was mogelijk volgens dr. Maene maar de kans dat er afwijkingen gevonden worden is erg laag 1% .

Al met al was het spannende en vermoeiende dag, ik ben blij dat ik het gedaan maar ik sluit het CCSVI gebeuren voor me zelf voorlopig af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010, 11:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
Pier, dat er nu geen stenoses gevonden zijn, zegt niet alles (er zijn nog meer belemmeringsmogelijkheden naast stenoses zoals klepproblemen, onderontwikkelde vaten, membranen, septum, afwezige vaten, kronkelingen, knikken) dus dat je het voorlopig even laat rusten, is dan wel erg slim. Waren er met de Doppler ook geen stroomproblemen geconstateerd dan?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling