Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 16:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 14:11 
Offline

Geregistreerd: vr 12 feb 2010, 19:13
Berichten: 28
Nadat ik 22 april de uitslag van de mrv scan in Frankfurt gekregen heb, leek het erop dat Dr V. me wel kon behandelen maar hij was er bang voor dat hij niet alle vernauwingen weg kon halen in mijn rechter ader. Mijn linkerkant zou helemaal niet gedottert kunnen worden omdat deze te nauw zou zijn. Afgelopen dinsdag had ik een afspraak om gedotterd te worden aan mijn rechterkant. Ik moest me melden om 8.00 uur en om 08.45 was ik al aan de beurt. Na een inspannende operatie om op de behandeltafel te komen begon hij zonder dat ik er erger in had met het dotteren en hij heeft alle vernauwingen weggehaald en tot mijn grote verassing kan mijn linkerkant toch gedotterd worden. Dr V. heeft voordat hij met de behandeling begon mijn linkerkant nog eens goed bekeken en durft het wel aan. Hij is zo voorzichtig met zijn uitspraken en behandeling dat ik deze stap zeker ga wagen. Het dotteren zelf vond ik meevallen. Het voelt en beetje als kleine stroomstootjes, alleen het inbrengen voelde ik wel.
Na de behandeling 3 uur plat op je rug liggen was niet erg prettig toen door naar de CTscan en zat om 14.00 in de lounge van Dr V. voor een eind gesprek om eindelijk om 17.00 uur aan de beurt te zijn :? Het gesprekje was kort maar bondig. Het vervelende is dat hij weinig tijd heeft en als je buiten staat dat je nog vragen hebt... Nog maar eens mailen met`m. Hij heeft me wel aangeraden om een half jaar 1 kinderasperine per dag in te nemen. We hadden een hotel op loopafstand van het ziekenhuis en hebben eerst met zijn 3en (mijn man en dochter van 18) een uur geslapen want het zijn vemoeiende dagen! We zijn nu 2 dagen verder en ik kan mijn vingers van mijn rechterhand weer strekken en mijn arm wat hoger optillen...nu hopen dat dit gaat doorzetten! Al met al is het me meegevallen, nu nog een beetje bijkomen van alle indrukken en lange dagen
Graziella


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 14:14 
Wow, :D , wat een goed nieuws, en wat fijn dat je al wat kunt merken.
Als ik het goed begrijp moet je dus voor de linkerkant nog terug?

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 14:36 
Offline

Geregistreerd: vr 12 feb 2010, 19:13
Berichten: 28
Astrid schreef:
Wow, :D , wat een goed nieuws, en wat fijn dat je al wat kunt merken.
Als ik het goed begrijp moet je dus voor de linkerkant nog terug?

Astrid

Ja, hij had het al over 6 weken, maar dit valt net voor onze vakantie, dat gaat me iets te hectisch worden. We waren er helemaal overdonderd van! Ik denk in september...voor mijn man iets overzichtelijker hij moet al zo veel voor en met me doen...even laten rusten en er dan weer vol voor! De effecten zijn dan ook wat duidelijker.
Graziella


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 15:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Nou Graziella, een goed verhaal, en al merkbare verbeteringen, super, sterkte met het 'herstel' ;)

Je schreef:
Gras schreef:
toen door naar de CTscan


Dit was dus na de behandeling, heb je voor de behandeling ook een CT-scan gehad?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 15:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 15:28
Berichten: 67
Woonplaats: Nijmegen
Dat verhaal klinkt positief en we wensen je veel verbeteringen
Hou ons graag op de hoogte.

Vera & Helmut


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 15:56 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Mooi nieuws Graziella, toppie. 8-) Fijn, hoor. Niet te hard van stapel lopen, goed rusten en geen marathon in twee weken verwachten, hè?! Wat ik me nu al tijden afvraag, is wat er bedoeld wordt met "te dun"?

Een ader die dunner is dan de gemiddelde jugular van 13 mm (meen ik me te herinneren) laat minder bloed door dan een dikkere, dat snap ik. Maar hoe dun is "te" en een dunne kan toch ook belemmerd zijn door de "normale" zaken als stenose, kleppen of septi en membranen? Heeft hij daar wat over gezegd?

Hoe wist hij dan dat de linker jugular toch dik genoeg was om te dotteren? En waarom heeft ie dat dan niet meteen gedaan? Hij was er toch al zou je zeggen. :mrgreen:

Effe heel Nederlands :oops: : moet je nu voor de volgende behandeling ook de volle mep betalen?

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 16:04 
esme, Nederlands of niet...wel erg belangrijk!

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 21:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 apr 2010, 15:37
Berichten: 108
Graziella,

Gefeliciteerd. En veel succes met de vorderingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010, 09:21 
Offline

Geregistreerd: vr 12 feb 2010, 19:13
Berichten: 28
alphons schreef:
Nou Graziella, een goed verhaal, en al merkbare verbeteringen, super, sterkte met het 'herstel' ;)

Je schreef:
Gras schreef:
toen door naar de CTscan


Dit was dus na de behandeling, heb je voor de behandeling ook een CT-scan gehad?



hoi alphons
Ik heb inderdaad alleen na de behandeling een CTscan gehad
Graziella


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010, 09:35 
Offline

Geregistreerd: vr 12 feb 2010, 19:13
Berichten: 28
Esme schreef:
Mooi nieuws Graziella, toppie. 8-) Fijn, hoor. Niet te hard van stapel lopen, goed rusten en geen marathon in twee weken verwachten, hè?! Wat ik me nu al tijden afvraag, is wat er bedoeld wordt met "te dun"?

Een ader die dunner is dan de gemiddelde jugular van 13 mm (meen ik me te herinneren) laat minder bloed door dan een dikkere, dat snap ik. Maar hoe dun is "te" en een dunne kan toch ook belemmerd zijn door de "normale" zaken als stenose, kleppen of septi en membranen? Heeft hij daar wat over gezegd?

Hoe wist hij dan dat de linker jugular toch dik genoeg was om te dotteren? En waarom heeft ie dat dan niet meteen gedaan? Hij was er toch al zou je zeggen. :mrgreen:

Effe heel Nederlands :oops: : moet je nu voor de volgende behandeling ook de volle mep betalen?


hoi Esme
Ik weet helaas niet hoeveel mm deze ader is, ik heb de foto`s gezien en daar is een "normale" ader echt een heel stuk breder. Ik was ook zo overdonderd dat deze toch gedotterd kon worden dat ik gewoon ben vergeten om hierna te vragen. Hij zei wel dat hij de linker had bekeken via een catheter voordat hij begon met dotteren. Dr V wil niet 2 aderen tegelijk dotteren omdat hij dit te risicovol vind en de rechterkant is mijn slechste kant en dus als eerste gedotterd. Hij vraagt je ook steeds of je ook klaar bent vor het experiment en dat de behandeling risicovol is....Hij moet zichzelf natuurlijk ook indekken.
De volgende behandeling kost me weer 4000 euro...dus 1300 voor de scan en per dotterbahandeling 4000 euro...
Graziella


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling