Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 14:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010, 16:33 
Vandaag de koersen een beetje omhoog! ;)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010, 17:08 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
emma schreef:
Hoi Joost
Hopelijk gaat deze "dip" weer snel voorbij en krijgen we weer verhalen die een hoger :) :) gehalte hebben. Sterkte ;)
groet Emma


Misschien is het geen dip, maar een aanwijzing of rukje aan de noodrem van het lichaam: "joehoe Joge, willen is (helaas) geen kunnen, heb meelij met mij, je arme lijf, doe echt mijn best.... ;)

Het is ook niet makkelijk, niemand die even een tabelletje heeft met wanneer je wat en hoe vaak kan doen om je conditie weer op te bouwen, het is echt vallen en opstaan, goed opletten, dat heb je met die pioniers, die moeten alles uitvogelen voor al degenen die na hen komen. Succes, Joge, gaat goed komen, vast en zeker.

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010, 16:43 
'Zeker en vast..,' zou Beelen zeggen., :P
Vandaag weer behoorlijk rustig; net ruim anderhalf uur gelegen, deels geslapen. Geen wekker gezet. Gewoon genomen wat nodig was.
Koers nog steeds boven nul, dus stijgend!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010, 07:56 
Gisteren, zondag, weer netjes rustig aan gedaan. Vandaag een beetje zondigen: ruim een uur naar het werk voor een vergadering. Fysio sla ik vandaag dan over. Moet zo kunnen.

ps. Het werd twee uur op het werk; drie voordat ik thuis was. Vanmiddag 'de rekening betaald'; flink gerust.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 sep 2010, 07:47 
Drie maanden..

Morgen, als Atthys een van de 'gelukkigen' bij Beelen is, is het de 17e (update: foutje, de 16e..). Zelf mocht ik 17 juni bij Beelen zijn en ik zou vandaag nog in de auto stappen en er naar toe scheuren als de boel dicht zou floeppen en hij zou het diezelfde dag nog open willen maken. Wat een 'relief' was dat toen! En nog.

De 'trouwe lezertjes' weten dat het een maand of twee heel goed met me ging, maar dat ik daarna een 'dip' kreeg, omdat ik zo nodig van alles moest. Tja, zo zit een mens in elkaar. Na jaren op stal te hebben gestaan, krijg je ineens de teugels. Wat doe je dan? Lopen! En hard! Maar ja, het is logisch dat je na al die jaren misschien beter rustig aan kunt opbouwen... Dus niet gek dat het lijf, na een tijdje hardlopen, gaat protesteren. :oops: Groot gelijk! Een ingebouwd beschermingsmechanisme.

Na de dip ben ik aan het bijkomen, opknappen. De koersen gaan de goede kant op, maar ik ben nu extra voorzichtig. Dat geeft wel een raar dubbel gevoel. Je 'laat' dingen waarvan je het gevoel hebt dat ze best kunnen. Ik blijf op afstand van m'n grenzen, terwijl ik ze eerst opzocht.

Nogmaals, voor alle duidelijkheid: ik heb ook nog veel 'klachten'. Het is niet zo dat ik weer kan wat ik kon, zeg maar. Met name 'de accu' is nog steeds knudde. Ik loop wel met meer balans en zonder stok, maar zeker niet verder als voor de behandeling. De vermoeidheid is er na een paar honderd meter weer en dan loopt deze jongen weer als vanouds :( . Die vermoeidheid voelt alleen niet meer zo 'gemeen', niet meer zo eindeloos.. en dat alleen al is de ingreep waard! Verder nog steeds problemen met de ogen (de hele dag 'sterretjes' door het beeld, last van veel licht, een fel beeldscherm), de oren (pieieieieieieieieieiep), soms moeite met op woorden komen, dingen organiseren, ordenen, definiëren (verbaal; schrijven gaat best, meer tijd, makkelijker te corrigeren), de linkerhand laat het bij vermoeidheid snel afweten (typen, piano, vork).
HEE! MAAR IK KLAAG NIET: ZOU DUS ZO TERUGGAAN!

En nu volhouden. Om in beurstermen te blijven: we willen geen dubbele dip! :P

Atthys: succes!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2010, 10:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Fijn man, dat het toch goed gaat. Doe je ook veel fysio? Heb je een dieet? Mijn ervaring is dat dat enorm kan helpen

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2010, 12:29 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Hallo Joost

Dank je wel voor je update. Het zet alles weer met beide benen op de grond.
Het "gloria" is er af,(voor mij ) maar overblijft een gevoel van tevredenheid.
Mag ik het zo benoemen?

groet
een lezertje :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2010, 12:35 
Ja hoor; misschien is die eerst periode zo 'lekker' omdat het verschil zo groot is. Dat geeft wellicht een eufoor gevoel, noem het placebo-effect. Ook prima. ;)

Wat nu rest is toch een 'dikke voldoende' tot 'goed' voor de resultaten van de ingreep. Dat het maar minimaal zo mag blijven en een langzame groei is ook van harte welkom.

Het leven is weer leefbaar! En dat is heeeel veeeel waard! 8-)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2010, 12:40 
Job schreef:
Fijn man, dat het toch goed gaat. Doe je ook veel fysio? Heb je een dieet? Mijn ervaring is dat dat enorm kan helpen

job


Fysio deed ik een beetje te zot; daarom deze week even een time out... rust voor het lijf.

En dieet... ik eet vaak vers, gevarieerd, maaltijdschijf zeg maar.. het voorlichtingburo voor de voeding zou tevreden zijn. Wat meer fruit zou misschien nog mogen.

Dieet, klink zo 'eng', zo 'dit mag wel, dat mag niet'. Vind ik lastig. Ik doe rustig tot nul met alcohol. Rook al een maand geen sigaartje meer buiten (ook niet binnen). Veel meer wil ik niet inleveren. Heb jij een goede (lekkere, makkelijke) suggestie?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2010, 16:28 
Offline

Geregistreerd: do 09 sep 2010, 12:19
Berichten: 7
Inderdaad, in dit geval doen we even niet wat de neuroloog zegt, want het werkt wel degelijk.
Wacht maar af wat er nog gaat komen! ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling