Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 26 apr 2024, 11:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 07:07 
Tja. je weet misschien nog hoe laat (vroeg) de wekker hier staat: 6.30 uur. 'Gelukkig' sliep ik altijd zo 'dun' dat ik VOOR de wekker allang de kamer was uitggeglipt. Wat een rotgeluid. :x

Maar ik slaap nu veel beter! Dieper! Deze week ben ik zelfs al een keer wakker geworden van de wekker!

En vandaag nog gekker! Ik word om 6.44 wakker. Ik zeg tegen m'n vrouw, terwijl ik uit bed ga: 'Let op hoor! Het is kwart voor zeven en de wekker is niet afgegaan....'

'Echt wel', zegt ze!

Maar ik ben er doorheen geslapen....! :o

Vandaag zal rustig aan doen.... denk ik.


Laatst bijgewerkt door joge op wo 14 jul 2010, 10:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 08:54 
Het is donderdag; vandaag een week geleden lig ik geduldig in m'n OK hemdje te wachten...

M'n gedachten gaan nu naar Cor (je kent 'm als je 'de buren' ook leest). Die zit nu ook te zenuwen. Of ligt op z'n rug naar het plafond van de OK te kijken. Of misschien was ie wel op tijd aan de beurt en is hij ondertussen gedotterd! :P

In ieder geval: veel geluk Cor!

We stemmen alvast af op Radio Bergeijk voor de eerste mooie berichten! 8-)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 09:19 
Offline

Geregistreerd: di 20 apr 2010, 19:37
Berichten: 124
Woonplaats: Rotterdam
goeiemorgen,het lijkt me als je wakker word en dan gaat denken oja ik kan weer veel,lijkt me heerlijk.maar jij heb het altijd over de buren,waar moet je dan kijken??? Willy.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 10:03 
Offline

Geregistreerd: zo 27 dec 2009, 14:41
Berichten: 65
Hoi Willy,

Dan moet je hier http://www.msweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=38 naar toe.

En Joge, super dat het zo goed met je gaat en dat je ons zo goed op de hoogte houdt.

Doe rustig aan hoor! ;)

Groetjes, Tineke


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 10:10 
Joge, als jij mooier bent dant spongebob dan mag je ook wel foto plaatsen hoor ;)

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 11:41 
Ik luister naar jullie adviezen en m'n eigen lijf.

Net heb ik tweeënhalf uur in bed gelegen, grotendeels geslapen. Gedroomd dat ik in de tuin bezig was.. Tja, het gras moet inderdaad ernstig gemaaid worden...

Vanmiddag nog maar eens kijken hoeveel rust het lijf nog meer nodig heeft... Het gras kan nog wel even groeien...


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 11:46 
Astrid schreef:
Joge, als jij mooier bent dant spongebob dan mag je ook wel foto plaatsen hoor ;)

Astrid


:lol: :lol: Alleen m'n gebit ziet er al beter uit! Maarre, ik vind het eigenlijk wel grappig dat je telkens Spongebob voor je ziet als je m'n verhalen leest.

M'n vrouw is zeker Sandy?

En dr. Bob is misschien Plankton (nog steeds op zoek naar het geheime recept, maar het mislukt steeds :twisted: )?

M'n neuro is in ieder geval Octo :?. (Sorry doc, grapje..)


Laatst bijgewerkt door joge op do 15 jul 2010, 10:11, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 12:48 
Net ben ik even naar de brievenbus gelopen. Dat is in feite geen vermeldenswaardige prestatie meer, zo ver is dat nou ook weer niet. Nee, het gaat om wat er IN zat:
post uit Belgie: Operatieverslag en CD met plaatsje/film.

Om met het laatste te beginnen: het werkt! Ziet er indrukwekkend uit. Ik hoor alleen de klok luiden maar weet de klepel niet te hangen. D'r zat inderdaad wel een forse stenose, daar hoef je geen medicijnen voor te hebben gestudeerd!

Dan het OK verslag; dat had ik niet verwacht. Behoorlijk uitgebreid. Voor de liefhebbers:

---------------------------

Indicatie: Bilateraal hooggradige jugularisstenose met dreigende thrombose

Operatie: PTA jugularis communis bi lateraal tot 14 mm.

Verslag:

Algemene endotracheale anesthesie. Retrograad aanprikken van de vena femoralis rechtszijdig. Inbrengen van een 8 fr. sheath. Met behulp van een 8 fr. multi purpuse cathether wordt de rechter vena jugularis aangehaakt. Uitvoeren van angiografie toont zeer hooggradige stenose t.h.v. de confluentie vena jugularis communis - vena subclavia. Er wordt een druk invasief gemeten prestenose rechtszijdig van 19 mmHg en 18 mmHg poststenose. Dit letsel wordt gedilateerd met een Atlas ballon tot 14 mm. Angiografisch zeer bevredigend resultaat. Drukkmeting postdilatatie toont prestenose 11mmHG en poststenose 10mmHG. Vervolgens selectief aanhaken van de linker vena jugularis. Hier zien we inderdaad dezelfde stenose t.h.v.de veneuze confluentie tussen vena jugularis communis en linker vena subclavia. De druk wordt gemeten prestenose links, hier bedraagt hij 14 mmHg en poststenose 11mmHg. Vervolgens wordt het letsel eveneens gedilateerd tot 14mm mbv een atlas ballon. Postdilatatie hebben qua drukmeting links prestenose 10mmHg en poststenose 10mmHG. Vervolgens wordt de azygos aangehaakt en opgespoten. Hier zien we geen enkele stenose. Verwijderen van alle endovasculair materiaal. Afduwen van de rechterlies gedurende een 10-tal minuten.

Met collegiale hoogachting,
Dr. Beelen e.a.

-----einde verslag--------

Lees mee. Je mag dus veel van me weten, maar m'n PIN-code niet!

Nog vermeldenswaardig: het over-typen ging ook met m'n linkerhand weer prima!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 13:12 
Offline

Geregistreerd: wo 10 feb 2010, 22:00
Berichten: 40
Woonplaats: Amstelveen
wat is het leuk om te volgen hoe goed het gaat. zoals je weet wilde ik ook naar België. Ga ik ook, maar ik snap niet waar mijn mail blijft met de geplande datum erin. Duurde dat bij jou ook lang voordat je wat hoorde van dr. Beelen?

_________________
Groetjes Hellen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 13:12 
WOW

een virtueel gebakje voor iedereen!


Binnen een week na de start van deze thread zijn er nu > 1000 views !

Blijkbaar voldoet m'n verslag aan een behoefte! Zal ik nog even doorgaan?

Verder zag ik net aan het CD filmpje uit Belgie, dat ik precies een week geleden, vandaag om 13.17 uur op de OK tafel lag!

Dat er nog maar velen mogen volgen; en dan gewoon hier in Nederland als onderdeel van het basispakket. Punt uit!


Laatst bijgewerkt door joge op do 24 jun 2010, 13:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling