Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 23:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 sep 2010, 15:01 
Gevoelige hals / nek

Al een week heb ik pijn in m'n nek/schouders, maar het blijft zeuren. Ik ga dinsdag Beelen vragen of dat nog van het oprekken kan zijn.. Toch maf, in het begin geen pijn, tikkeltje gevoelig, dat wel. De autogordel kon ik niet meer 'velen'. Maar vanochtend was het toch echt wat pijnlijk, naar mijn idee op de 'oprekplek'. Misschien toch wat geïrriteerd, ook al is het drie maanden terug.

Ik heb lekker een sjaal aan nu; laat de winter maar komen! ;)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010, 12:01 
Morgen naar Beelen voor driemaandse checkup; ik ben benieuwd; terugval, last van m'n nek. Zou d'r wat ontstoken of geïrriteerd zijn? Of is het placebo-effect uitgewerkt en zit ik nu op het echt eindniveau? Ook prima trouwens, alleen al het feit dat m'n hoofd weer 'open' is en voelt, is het al waard! :P

M'n vragenlijst is al klaar:
-welke vaten had je ook al weer gecheckt, naast m'n IJV's en de AZY?
-is m'n IJV misschien geïrriteerd / ontstoken? Terugval, pijn hals;
-heeft 't zin om de aspirine 160mg langer te blijven gebruiken? Helpt dat de doorstroming (ook in de kleinere vaatjes rond de ruggenwervel)?

en verder, als er tijd is:
-de eindafrekening (waarom lager dan in D of PL? gesubsidieerd?) en wanneer mag ik die verwachten;
-een 'goede' neuroloog in NL of B;
-de nabije toekomst van behandeling in B en NL, waar?
-stand van zaken van het onderzoek (aantallen, % stenose etc, % behandeld, publicatie)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010, 13:41 
Offline

Geregistreerd: di 24 aug 2010, 13:45
Berichten: 39
joge schreef:
Morgen naar Beelen voor driemaandse checkup; ik ben benieuwd; terugval, last van m'n nek. Zou d'r wat ontstoken of geïrriteerd zijn? Of is het placebo-effect uitgewerkt en zit ik nu op het echt eindniveau? Ook prima trouwens, alleen al het feit dat m'n hoofd weer 'open' is en voelt, is het al waard! :P

M'n vragenlijst is al klaar:
-welke vaten had je ook al weer gecheckt, naast m'n IJV's en de AZY?
-is m'n IJV misschien geïrriteerd / ontstoken? Terugval, pijn hals;
-heeft 't zin om de aspirine 160mg langer te blijven gebruiken? Helpt dat de doorstroming (ook in de kleinere vaatjes rond de ruggenwervel)?

en verder, als er tijd is:
-de eindafrekening (waarom lager dan in D of PL? gesubsidieerd?) en wanneer mag ik die verwachten;
-een 'goede' neuroloog in NL of B;
-de nabije toekomst van behandeling in B en NL, waar?
-stand van zaken van het onderzoek (aantallen, % stenose etc, % behandeld, publicatie)



Veel succes morgen!
We lezen de verhalen wel weer..

Patricia


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010, 17:40 
Tja, nog wat 'amateurgepieker' dat ik morgen bij Beelen ga toetsen:

Ik ben nou links en rechts opengemaakt; maar die vaatjes (IJV's) staan alleen maar open als je ligt. Dus alleen als ik ga liggen ('s nachts, overdag een uurtje) spoelt de zaak goed door.

Als ik sta, zitten deze aders weer dicht (toch?). Andere vaten zouden dan de afvoer moeten regelen, maar ik vraag me af of die dat doen (anders zou ik niet zo'n behoefte hebben aan de middag'dut', en er zo van opknappen.

Welke aderen zitten dan nog meer dicht? De vertebralis adertjes, dat fijnere netwerk rondom het ruggenmerg? En zijn die dan open te maken (lijkt me lastig, want nogal klein van stuk) of open te houden (met aspirine?).

Oftewel: amateurgemijmer. Hij zal wel weer vriendelijk glimlachten als ik dit vertel.


Laatst bijgewerkt door joge op ma 20 sep 2010, 18:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010, 17:46 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Niet teveel piekeren hoor Joost! ;)
Succes morgen!

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 15:30 
Net terug uit 'Bels'; waar beginnen? Eerst maar m'n vorige piekerbericht. Beelen zei er het volgende over:

Het is een misverstand te denken dat rechtop de IJV dicht zitten, en liggend open zijn. Het ligt genuanceerder: liggend is de 'flow' vooral bij de IJV en rechtop neemt de vertebralis (ader rond je ruggengraat) een boel over.

Overigens, de vertebralis is bij 99 procent van de mensen met MS in orde.

Dat ik me na het liggen beter voel is daarmee dus niet helemaal verklaard. In ieder geval is het beter op je rug te liggen dan op je buik. Op je buik (met je nek naar boven - hoe adem je dan trouwens..) bevindt de vertrebralis zich hoog. Dus dat werkt niet zo lekker. Op je rug, met je nek naar het matras, ligt die naar onderen en stroomt het bloed daar makkelijker naar toe.

Zo, dat is dan weer helder.. :?


Laatst bijgewerkt door joge op di 21 sep 2010, 16:47, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 15:34 
Verder: de factuur. Die zou eind deze maand in de bus liggen, zei de juffrouw bij de balie uit zichzelf. Mooi niet dus: hij lag er al toen ik thuis kwam :shock:

Taadaa: geld terug! Niet te geloven! :P

Totale kosten behandeling België: 1333,12 euro

Dat is exclusief vier consulten (vergoed) en fraxiparine (vergoed).

Op naar de verzekering! Wordt vervolgd!


Laatst bijgewerkt door joge op di 21 sep 2010, 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 15:43 
Dan het belangrijkste: hoe is het met de vaatjes van ondergetekende, want ik ben de laatste maand minder en heb een gevoelige hals.

Dat bleek technisch okay te zijn. Goed gevuld met bloed. Hij berekende (of zijn computertje dan) een of andere verhouding. Onder de een was goed; ik zal op 0,68. Nou mooi dus. Geen problemen met de vaatwand, goed genezen. Wel iets kleiner in diameter dan na de ingreep (van 20 naar 16/17 mm). Vergeten te vragen of dat 'normaal' is; mijn vrouw zegt dat het van de sigaartjes is (ik ben trouwens een maand al helemaal gestopt); ik mail er nog achteraan.

De dip is gebruikelijk. Na de ingreep voelen mensen zich soms zoveel beter, dat ze denken dat ze de hele wereld aan kunnen. Maar dan komt de (let op!) Wederbots. Ik denk dat dat vlaams is voor het moment dat je je hoofd stoot als je probeert te plafonneren. :roll:

Ik vertelde nog dat m'n teken van Lhermitte weg was; hij gaf aan dat dat een goed teken was; als het weer terug komt is dat een indicatie van een restenose. Maar wat dat betreft ben ik ruim uit de 'gevarenzone'.

Ik ben vandaag in feite ontslagen; ik hoef niet meer terug. Wel wil hij de vragenlijsten nog ontvangen en over een jaartje een MRI (NMR noemt hij dat) van de hersenen zien, om te kijken of er minder nieuwe laesies zijn.

Ik vroeg nog of hij het druk had met al de 'Ollanders'; dat viel wel mee, hij had een nieuwe collega. Wel kwamen er nu ook Canadezen! Ik heb maar even niks gezegd :oops: ik heb een beetje reclame voor 'm gemaakt op TIMS.. :P


Laatst bijgewerkt door joge op di 21 sep 2010, 15:48, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 15:46 
Tot slot: heel bijzonder om 'life' mensen te ontmoeten die je alleen van de fora kent! :P Heel veel succes allemaal! :!:

En pa: weer bedankt voor de support; en nee: ik wil (en kan meestal 'prima') zonder stok lopen! ;)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 19:12 
Vergeet ik nog; Beelen gebruikt de CT scan niet meer, maar heeft een nieuwe MRI van 4 Tesla staan. Hij had er een ingewikkeld verhaal bij; maar het kwam er op neer dat hij zo een beter beeld krijgt.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling