Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 13:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 09:46 
Willy: om weer even voor te lezen;

Net naar de super geweest; dat gaat niet meer gewoon. "Hee, zegt Wim, m'n ouwe straatgenoot, 'jij had vorige week toch nog een stok?'. En ik het hele verhaal vertellen..

Hee daar is Carla, die weet wel dat ik ben onderzocht in Duitsland, maar nog niet dat ik ondertussen ben geopereerd. Ik vertel het verhaal nog een keer en mopper uitgebreid over de Neuro gemeenschap in de wereld die de gelederen gesloten lijkt te houden. "Nou ik ga nou echt verder, naar het brood..

Hoi Annemarie, ik ben d'r weer! Ja ik had je gezien in de winkel, al een half uur gelden. 'Tja, ik moet overal m'n verhaal vertellen...' Welke verhaal? En daar gaan we weer....

Weet je wat nou het leuke is? Alles bij elkaar heb ik wel een half uur gestaan. STAAN praten over het bijzondere dat me is overkomen! Ik word er wel moe van, maar het gaat weer; ik zoek niet meer naar een stapel kratjes of een paar volle dozen om op te gaan zitten.

Wonderlijk... nog steeds... :roll:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 09:52 
Offline

Geregistreerd: vr 19 feb 2010, 11:31
Berichten: 27
Ik vind het zo cool om te lezen. En dan nog zo'n vraag van de huisarts: denkt u dat het door die ingreep komt? Ik ben echt super blij voor u. Ga zo door zou ik zeggen.
Groet, Fiona ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 10:39 
Ach joh, het is gewoon toeval hoor dat Joge net nadat hij gedotterd is bij Dr Beelen zo vooruit gaat :lol: :lol:

Joge, het is een genot om jou verhaaltjes te lezen, en het grappige is: ik zie de hele tijd sponge bob voor mij die zonder stok loopt en staat te kletsen in de winkel.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 11:12 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Ook ik ben een fan van The continuing story of Joge!
Iedere dag verheug ik mij op de nieuwe ontwikkelingen :)

Ga zo door Joge, dit is écht genieten, bedankt!

Roos.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 15:09 
Zo, pfff, net terug van de fysio..

Voor het eerst in maanden ben ik te voet gegaan. Op de terugweg zonder m'n stok te gebuiken! Da's winst.

Niels was verrast en blij met de zichtbare verschillen;

Eerst natuurlijk een demo van het op een been staan. Na 20 seconden links mocht ik ophouden. Zeker toen ik overmoedig ook nog eens -terwijl ik doorpraat- op en neer door m'n knie zak.

Dan even de koorddansloop: voet achter voet een rechte lijn. Op en neer -al pratend natuurlijk weer. In totaal twee correcties nodig. Vorige week: dertien.

Ik vraag, wat ik aan m'n wiebelknie links kan doen: ik moet even op de legg-press (zo heet dat werktuig geloof ik). Op vijftig kilo, een been, moet ik m'n been, net niet recht buigen en terug. Dat is echt te licht Niels. Er komt twintig kilo bij. Ja, dat is lekkerder, dan heb ik wat weg te drukken. :o

De tol, niet te vergeten; een rond wiebel-ding om je balans uit te dagen; dat gaat moeilijk in het begin, maar steeds beter.

Tot slot het minimartelkrukje: met linkerbeen op het krukje staan, en met rechts afwisselend voor en achter de grond aantikken. Met wat licht vasthouden aan de bank die er naast staat, lukt dat prima.

Als ik weer mag fietsen (ik heb twee weken fietsverbod, vanwege het wondje in m'n lies, waar de catheter naar binnen is gegaan) gaan we kijken of mijn conditie/kracht ook is toegenomen. Dat kan nu jammer genoeg nog niet. Volgende week gaan we eens kijken wat er kan.

Verdorie; in alle enthousiasme geen vervolgafspraak gemaakt! :shock:



8-)


Laatst bijgewerkt door joge op do 24 jun 2010, 08:47, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 15:15 
Jpge, ik ben erg blij voor je.
Maar vergeet niet alle waarschuwingen van iedereen, neem rust! net zo veel als je voor de bevrijding nodig had, minimaal 2 tot 3 weken. De kans bestaat anders dat je eerder terugvalt.

Maar ik begrijp het wel hoor, het is zo logisch om van alles te ondernemen wat tot nu toe onmogelijk was of erg moeilijk ging.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 17:30 
Ja :oops: het valt nogal mee denk ik; of misschien heb je wel een punt...

Ik heb nog niet eens verteld dat ik weer de keukentrap op ben gegaan om de lamp los te maken... :?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 17:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 15:28
Berichten: 67
Woonplaats: Nijmegen
Hallo Joge

Ik vindt het fijn dat het je beter gaat. Doe een beetje rustig aan.
we volgen je met je resultaten.
Ook met Vera gaat het het beter, maar ik durf het bijna niet te zeggen.

groetjes Helmut


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 18:59 
Helmut, dat moet je juist melden hoor :)
Ik vind het juist prachtig om te horen dat het goed met Vera gaat, wij weten allemaal hoe het voelt om MS te hebben, en daarom gun ik iedereen een goede bevrijding.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010, 21:07 
Astrid schreef:
Ach joh, het is gewoon toeval hoor dat Joge net nadat hij gedotterd is bij Dr Beelen zo vooruit gaat :lol: :lol:

Joge, het is een genot om jou verhaaltjes te lezen, en het grappige is: ik zie de hele tijd sponge bob voor mij die zonder stok loopt en staat te kletsen in de winkel.

Astrid


Ik kan ook wel een portretfoto plaatsen; of wil je het graag zo houden? ;)


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling