Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu di 19 maart 2024, 04:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2010, 11:35 
Offline

Geregistreerd: wo 28 apr 2010, 10:47
Berichten: 10
Dag Joge,

Ik heb met heel veel interesse je ervaringen met dr. Beelen gevolgd.
Ik ben zelf een man van 56 en heb al 14 jaar ms.
Je hebt mij overtuigd van de kwaliteit van de behandeling door dr. Beelen en ik wil me ook door hem laten behandelen.
Nu heb ik hem al een paar keer een mailtje gestuurd, maar ik krijg geen reactie. Weet jij hoe je het beste met hem in contact kan komen?
Vast bedankt en... als het zover komt dat ik word behandeld houd ik iedereen via dit forum op de hoogte.

Groet,
Henk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2010, 11:51 
Hoi Henk,

Zelf heb ik een paar dagen terug ook een mailtje gestuurd; geen antwoord, niks voor Beelen. Vakantiedagen, of druk, druk, druk (hij zei van niet..., of in ieder geval niet TE..)

Alternatief: het secretariaat mailen: secretariaat.cv<apenstaartje>olvz-aalst.be

Misschien dat dit helpt; via hen kun je sowieso een afspraak maken. Heel behulpzaam ook!

Ouderwets telefoneren is ook een optie, die we soms vergeten: 00 32 53 72 45 99. Men spreekt Nederlands (Frans ook, maar dat is voor de liefhebbers)

HEEL VEEL SUCCES GEWENST !!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 25 sep 2010, 09:52 
Zoals meestal heb ik na een bezoek aan Beelen thuis toch nog wel vragen. Zo vertelde hij dat mijn jugularis van 20 mm in omvang was verminderd naar 17/18 mm. Tijdens het consult zei ik braaf 'ja, ja', maar naderhand dacht ik 'hee, het was toch tot 14 mm opgerekt? Waar komt die 20 ineens vandaan, en is het normaal dat dat minder wordt? Of is het minder geworden omdat ik in mijn geluksroes ook nog wat sigaartjes heb opgebrand??

Dus ik Beelen gemaild; hij zal het wel druk hebben, want ik moest tot gisterenavond wachten op het antwoord:

De afname van diameter is boven de stenose waar de bloedvaten door de overdruk groter dan normaal zijn. Op de plaats van de dilatatie van de vroegere stenose is de diameter nog steeds ong 14 mm. De jugularis heeft terug een normaal kaliber over het ganse verloop gekregen.
Naar mijn mening heeft dit niets met de dip te maken omdat het bloedvat door de overdruk boven de stenose groter was dan normaal.

Het roken van sigaren raad ik vanuit het standpunt van cardio-vasculaire preventie af voor alle patiënten.


De 20 mm was blijkbaar de omvang van het 'stuwmeer' boven de stenose. Nu de vernauwing is opgeheven is de omvang van het stuwmeer afgenomen; logisch.

Mijn angst dat mijn stenose door het roken van sigaartjes weer was toegenomen (vernauwder en daardoor een dip) bleek gelukkig niet waar. :P

Maar roken is altijd dom; toch? Dus dat gaan we helemaal terugschroeven. :oops:

Weer wat geleerd.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 20:05 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Joge, roken is gewoon té lekker. Ik ben nu al 3 jaar gestopt, maar helaas heb ik nu een nieuwe verslaving: nicotinekauwgom. :oops:
Zou dat nét zo slecht zijn?

Het afbouwen van de chocolade is gelukt, mijn boterhammen krijgen geen dikke laag roomboter meer, drinken doe ik ook bijna niet. Saai!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2010, 12:45 
Even terug naar eerdere berichten over ondersteuning die ik nodig had bij afstanden boven de paar honderd meter. Dat maakt een bezoek aan het museum, de dierentuin, de stad etc. weer leuk; dan kan ik weer mee! Daarvoor had ik het WMO loket in stelling gebracht. Vrij snel regelden zij een afspraak met mij bij Welzorg. Daar testte ik een paar weken later een scootmobiel (lekker makkelijk, wel een teleurstellende 'claxon': piep, piep). Later zou ik thuis een rolstoel met e-motionwielen http://www.alber.de/produkte-rollstuhl- ... otion.html kunnen testen. Dat was dus vanochtend.

Het duurde wel lang vond ik, voordat ze konden komen, maar goed, vandaag was het zo ver. Ik had al het een en ander gehoord van die wielen, wat gelezen (reviews: het oude model had slechte batterijen) en zelfs de gebruiksaanwijzing van het nieuwe model gedownload. Ik had al een behoorlijk gedetailleerd beeld dus, maar 'the proof is in the eating of the pudding'.

En inderdaad, als je het materiaal voor je ziet, en er uitleg en demonstratie bij krijgt, wordt het helderder. Zoals bijvoorbeeld de steuntjes die je (als een soort fietsstandaard) omlaag kunt doen om de wielen van de stoel af te halen of terug te zetten.

De wielen kunnen (alleen met een afstandsbediening) in twee standen. Zeg maar een binnen- en een buitenstand. Iedere stand is met die afstandsbediening te programmeren (sterkte en duur van het draaien van de motor). Dat maakt dat je bij het binnen gebruik 'kleine duwtjes' krijgt, die niet te lang duren (dat spaart de inventaris en de muren) en dat je buiten met een klein duwtje aan de hoepel toch een drie seconden stuwkracht krijgt.

Het was wel raar; even wennen. Sowieso een rolstoel; ik was daar nog geen 'lid' van. Maar die elektrische wielen zijn extra anders. Toch ging het prima; zelfs nog wat 'rijles' gehad! Opritje oprijden, hobbeltje nemen... Het viel dus niet tegen! Het grote verschil merkte ik pas toen de ondersteuning werd uitgezet! Daar word je dus niet vrolijk van.. Oftewel: van zo'n stoel MET ondersteuning zeker wel.

En nu maar weer geduld hebben. Er wordt toestemming aan de gemeente gevraagd. Dan moet het nog worden besteld. Mogelijk een gebruikte stoel (SpinX: http://doclibrary.invacare.fr/Office/Eu ... P%20EU.pdf ); even afwachten. Maar dat boeit me niet: nieuw, gebruikt; het zal wel in orde zijn wat er wordt afgeleverd. De wielen zullen waarschijnlijk nieuwe zijn.

Ik begrijp nu ook de constructie. Ik ben de gebruiker. Welzorg levert en doet het onderhoud, 'ANWB'-werk en de verzekering (diefstal, WA etc) en de gemeente least de stoel van Welzorg. Prima constructie lijkt me.

Levering.... tja. 'Voor pasen?', vraag ik. 'Ja, zeker wel'. 'Voor kerst?' 'Tja, dat durf ik niet meer te zeggen...'

Afwachten maar weer. Patiënt zijn...


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2010, 13:30 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Hee Don Quixote! Je hebt het weer héél duidelijk uitgelegd. ;)

Tóch wel interessant hoor, zo'n rolstoel. Ik zal er ook eens heel langzaam over na gaan denken.

Ik was vanmorgen in het ziekenhuis en moest een lange afstand lopen. Dat ging goed, zelfs zonder stok, want de vloer is daar mooi glad. Eenmaal buiten werd ik onzeker. Zodra er oneffenheden zijn, wordt het lopen een stuk moeilijker. Heb jij dat ook?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2010, 13:42 
Nou, een slechte ondergrond maakt het niet makkelijker.. struikelen gebeurt dan eerder..

Mijn probleem is meer de 'accu'. Als ik een paar honderd meter heb gelopen, is de accu ver leeg. Ik merk dat aan mijn gezichtsvermogen (zie meer sterretjes, meer last van het licht) en aan het feit dat ik niet meer als Bambi door het bos spring (meer Bambi op het ijs..). Ik bedoel, het lopen is dan voor de omstanders niet meer leuk om naar te kijken en voor mezelf wordt het vermoeiend en gevaarlijk omdat ik kans loop te vallen.

In de praktijk betekent dat, dat ik in en rond huis redelijk goed uit de voeten kan (hele korte stukjes, weinig problemen). Maar zo gauw als de actieradius toe neemt gaat 't mis. :cry:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2010, 14:18 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Herkenbaar, dankje.

Ik zie geen sterretjes, maar als ik moe word, moet ik me wel heel erg concentreren op het goed verplaatsen van mijn linkerbeen.

Maar.... in en om het huis zónder stok en zónder te struikelen is al geweldig toch?
Ikzelf kan nog steeds de trap op en af lopen en daar ben ik erg blij mee.

Sinds 'het gedotter' hoef ik écht niet meer op mijn billen te gaan zitten om de trap te trotseren. Pure winst! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2010, 15:45 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
"Maar.... in en om het huis zónder stok en zónder te struikelen is al geweldig toch?"
Ja, dat hoop ik ook te bereiken. Dat zou zeker geweldig zijn. Is mijn hoop/doel.

"Ikzelf kan nog steeds de trap op en af lopen en daar ben ik erg blij mee."
Gelukkig kon/kan ik dat nog; ben soms wel een minuutje bezig.

Kortom: zeer herkenbaar.


Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep 2010, 09:25 
Even de rekeningen op de post naar CZ doen...

Dat werd dus een zware oefening; met de auto naar de supermarkt om de brief te laten wegen (en meteen ook een paar boodschapjes te doen).

Gooi ik toch de auto dicht met de sleutels er in!! Ik sta op een aangepaste parkeerplaats, maar heb de kaart nog niet op het dashboard gelegd... Lekker handig.

Ik de brief laten frankeren, paar boodschapjes dan maar... alleen het lichte spul.

Dan te voet naar huis (750 meter?); ik kom bekaf thuis; gelukkig is er nog iemand om de deur open te doen :)

Twee trappen op voor de reservelsleutels; strompelend beneden. Zag er geweldig uit... :roll:

Stok maar gepakt (tegen mijn nieuw principe, maar het leek me wel verstandig) en in een heeel rustig tempo voorzichtig terug.

Weer instappen; zitten en ff bijkomen. En toen terug naar huis.

Hopelijk gaat de rest van het declaratie-traject wat voorspoediger! :lol:


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 506 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling