Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 15:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012, 21:59 
Offline

Geregistreerd: di 24 aug 2010, 13:45
Berichten: 39
Hej Job,

ja, die naaldenprikken herken ik wel.
Tja en dan het eten. Ik merk dat ik misselijk word van een frikandel.
Over chocolade, ik zou het eigenlijk niet moeten doen, maar soms is de verleiding te groot. Ik word er dan gelukkig niet ziek van, wel heb ik achteraf spijt dat ik het gegeten heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012, 11:18 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Hoi Patricia en Job,

ik ben nu ongeveer 7 maanden op dieet en eet o.a. geen koekje, chocola, gebakje, taart, ijs, pizza, chips etc. meer.
Ik ben daar nu al aan gewend; alleen de gedachte al. Mijn smaak is ook behoorlijk veranderd, en ik
geniet nu meer dan anders van de "andere dingen" (er blijft nog zoveel over !!).

Het is natuurlijk wel zo, dat ik behoorlijk slecht ben en ik hier 5 a 10 jaar geleden echt niet aan begonnen was. Ik had geen keus.
Ik vond al dat slechte snoepen en eten ook vreselijk heerlijk. Ik wil alleen maar zeggen: het kan ook zonder.

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012, 04:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Maar wat ik vragen wilde, merken jullie ook een directe relatie tussen de 'pins and needles' en eten? Ik denk van wel, maar hoor graag van jullie of je dat ook merkt.... Een tien minuten na het eten van iets verkeerd voel ik het al, meestal in mijn voeten of mijn handen. Ben nieuwsgierig of jullie ook zo'n directe relatie merken,

groetjes, job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012, 12:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Ik niet, in het verleden had ik wel een slap gevoel na het eten van bijv rund en stijfheid in de spieren bij sommig voedsel. Geen needles & prins...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012, 12:47 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Nee, ik ook niet of nauwelijks.
Wel reageerde ik na het eten van bruine bonen met spek altijd erg slecht.
En na eten van koud eten, c.q. ijs, was ik wel duidelijk even beter.
Verder eigenlijk nooit reactie, wat ik wel jammer vond.

Groet,
Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 10:47 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Hoi Job,
Ja, die naaldenprikken zijn herkenbaar voor me. Ik kreeg hier erg last van als ik chocolade of suiker had gegeten. Als ik dit had gegeten, merkte ik het al na een uurtje. Maar het werd vooral `s nachts erger. Ik kreeg ook meer zenuwpijn en zelfs minder kracht in mijn benen en armen. Ik was ook verslaafd aan chocolade, maar ben er inmiddels al 5 jaar mee gestopt. Ook met suiker. Ik ben ermee gestopt toen ik was opgenomen in het ziekenhuis en het niet goed met me ging. Ik kon bijna niet meer lopen. Ik had over het Maas Dieet gelezen en deze arts (die zelf MS heeft) raadt het af om chocolade te eten vanwege de stof Theobromine. Dat leek me wel zinvol om uit te proberen. Ik wist het eigenlijk al wel vanwege mijn klachten nadat ik chocolade had gegeten, maar ik vond het nog zo lekker om te eten. Maar ik heb er zeker baat bij om het niet meer te eten.

Vreemd genoeg heb ik ook last van naaldenprikken als ik `s avonds erg zoet fruit heb gegeten. Ik krijg er zelfs restless legs van.

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 19:31 
Offline

Geregistreerd: di 24 aug 2010, 13:45
Berichten: 39
nee, ik heb dat dus niet. Wel de naaldenprikken, maar niet dat ik ziek word na het eten van chocolade.
sterker nog, als ik trek heb, eet ik zo een hele reep op.
Vreemd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2012, 00:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ha iedereen,

Over zoet fruit: mijn naturophaat raadde me aan om maar een of twee stuks fruit te eten, en dan vooral in de anti oxidant hoek (bramen, bessen) en geen fruitsap te drinken van zoet fruit.

Iets anders, ik neem aan dat jullie het laatste artikel van Simka uit Polen gelezen hebben? Hij toont een correlatie aan van 96%!! Dat is het Zamboni niveau!! Hij merkte op dat hij geen correlatie met verschillende vormen van MS kon aantonen.

Ik herinner me van mijn behandeling dat ik aan Dr. Simka vroeg of hij mijn Azygous kon checken. Maar 0.5% van PPMS heeft iets aan z'n Azugous. Hier is de link voor het geval dat.


http://www.functionalneurology.it/index ... h&ultimo=1

Job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2012, 08:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
He Job,

Met gebruik van IVUS werden vernauwingen in mijn Azygos gevonden (in Aalst, Belgie), ik heb PPMS


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2012, 04:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Hallo,

Zo, even een beestachtig drukke week achter de rug, ben weer volop aan het werk. Workshops, een paar lezingen en les geven tussendoor. Ik checkte af en toe in bij mijn vrouw hoe zij dit zou ervaren, ze vertelde me dat ze al moe werd van naar me te kijken. Die fatigue is dus wel helemaal over. In het weekend flink uitgeslapen en - na de tweede nacht van 12 uur slaap voelde ik weer dezelfde waas... Zal mezelf moeten aanleren om gewoon na acht uur slaap uit mijn bed te komen.

Iets anders, de videos van de conferentie in Orlando zijn heel bekijkenswaardig. Ik genoot met name van het interview van Dr. Schelling. Ook het interview met Dr. Sclafani en dr. Fox waren heel goed. Ik ben ervan overtuigd dat de vernauwingen vooral te maken hebben met obstructies (valves die het niet doen en andere malformaties). Wat denken jullie?

Job


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling