Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 07:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2010, 10:26 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Ha Job,

Die dr. Schelling zet ons altijd weer aan het denken hé? ;)

Ikzelf heb SP-MS, dus ik val niet in dezelfde catergorie als jij, maar mij is wél iets opgevallen.
Sinds ik ben gedotterd vraagt iedereen mij of ik ben afgevallen.

Nou, dat is niet het geval, maar ik ben wél meer op m'n houding gaan letten.
Vóórdat ik was 'geholpen', was ik gewoon te moe om iets aan mijn houding te doen.
Kwam niet verder dan een beetje krom aan tafel zitten en ik voelde me zo'n zak aardappelen.

Nu ik véél minder moe ben en beter kan lopen, is het voor mij weer mogelijk om op houding, gewicht en manier van lopen te letten. Ik heb zelfs spierpijn omdat mijn houding zo'n stuk verbeterd is.
Kan zelfs mijn buikspieren weer aanspannen en dat geeft natuurlijk verlichting in de rug.

Nou, dit wilde ik gewoon even zeggen. Fijn dat alles goed met je gaat. Ik heb nog héél veel te lezen, want als je een paar weken niet op het forum hebt gekeken, dan is het net alsof je van een andere planeet komt. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2010, 11:24 
Offline

Geregistreerd: di 24 aug 2010, 13:45
Berichten: 39
ha Job,

Ik heb ook geen ppms, maar rr.
Echter..... van een verkeerde ademhaling kun je vanalles krijgen. Als je vaak ademt vanuit je borstkas en niet vanuit je buik, sta je continue onder "druk".
Je moet maar eens opletten als je je druk maakt: waar zit je met je ademhaling?

Ik controleer het regelmatig bij mezelf en betrap me er dan op dan ik niet rustig ademhaal. Ik reset mezelf dan en ga weer door.
Slechte ademhaling kan invloed hebben op hart-vaatziekten, cholestorol, bloeddruk etc...

Misschien heb je hier wat aan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 dec 2010, 02:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Net terug uit de Gym en moet even een kleine vooruitgang melden! Ik loop drie/vier keer per week 25 minuten hard op de loopband, (+5 minuten achteruit lopen voor aanvang) en probeer steeds zwaardere programmas (interval, berg op, etc.) al een tijdje zit ik op niveau 7 (zegt niets, maar begint pittig te worden) en na 20 minuten krijg ik mijn benen maar met moeite hoog genoeg dat ik geen sleep geluid maar. Vandaag had ik het idee dat mijn tenen voor het eerst goed meededen en kon ik de 25 minuten goed volmaken zonder slepen! Het was zo fijn om weer vooruitgang te zien, na afgelopen week was ik een beetje ongerust door de toename aan speldenprikken. Let goed op mijn ademhaling en mijn houding. Wellicht dat dat geholpen heeft!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010, 20:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
mijn physiotherapeut gaf me de instructie om rechtop te lopen, en alhoewel het in eerste instantie onnatuurlijk voelt is het een verbetering in mijn symtomen! Met lopen op de bank, in de goede houding kan ik 25 minuten makkelijk volhouden, zonder slepen of dropfeet! Sommige spiergroepen in de rug, buik, borst en bovenbenen voorkant moeten aansterken om weer de 'normale' houding aan te nemen.

Na CCSVI moet er een hoop 'reconstructie' van spieren en lenigheid plaatsvinden - bij mij helpt het heel veel en vermindert het symptomen aanzienlijk.

PS Hebben jullie de open brief van dr. Embry aan Mark Freedman gelezen op de face book pagina van MS direct? Wat een geweldig, gedetailleerde en inzichtvolle brief! Aanrader voor iedereen!

http://www.facebook.com/notes/direct-ms ... 8079164366

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2010, 06:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Even weer een kleine update - niet over joggen enzo maar over iets anders; visuele helderheid!

Ik liep vanmiddag door het Eton Center, dat is de grootste downtown shoppingmall van Toronto; vier verdiepingen winkels en de hele mall was propvol met mensen die kerstinkopen deden, dus behoorlijk druk. Normaal heb ik het niet zo op winkelen, behalve dat dat waarschijnlijk een typisch mannelijke eigenschap is vind ik het vervelend en verwarrend. Ik verlies mijn concentratie snel en mijn visuele aandacht word versnipperd. Zelfde heb ik ook met de supermarkt. Na tien minuten schappen turen word ik moe en verlies ik mijn concentratie. Vermoeidheid, een chaotisch gevoel, disorientatie en een licht gevoel van verlies van coordinatie spelen dan al snel op. Vandaag, in de kerstchaos en gekte van massa's mensen voelde ik een soort kalmte en helderheid die ik vroeger alleen op mijn allerbest voelde, ver weg van de drukte in bijvoorbeeld de bossen of in de bergen.

Dit is ongeveer zes maanden na de CCSVI behandeling en dit is een duidelijke vooruitgang! Ik realiseer me nu pas dat de syptomen die ik vroeger voelde CCSVI waren! Wat een fijn gevoel :D :D !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2010, 12:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
Geweldig Job! Wat een "gelukkie" dat er zo veel opgelost of verbeterd wordt na een CCSVI-behandeling, soort Haarlemmer-olie voor MS-/CCSVI-ers :mrgreen: Wat een rare gewaarwording moet het zijn om je telkens te realiseren dat die CCSVI zo veel invloed op je hele fysieke, cognitieve en emotionele toestand gehad heeft en nog heeft maar nu de andere (= positieve) kant op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010, 05:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Hallo iedereen,

In verband met een voedsel allergie test die ik in Januari wil doen ben ik even opgehouden met mijn dieet (anders kunnen alergieen niet gemeten worden als er geen verkeerde dingen in mijn bloed aanwezig zijn). Dus weer melk, wat alcohol, suikers, etc. Met de komende feestdagen is het natuurlijk wel handig, hoef geen nee te zeggen tegen welke schotel dan ook!

Daar tegenover staat dat ik me wat minder voel, meen ik. Het joggen is iets moeilijker en heb wat meer kramp in mijn benen. Heeft iemand eerder zo'n voedsel allergie test gedaan? Wat was de uitkomst? Ik ben benieuwd naar mijn resultaten en wil weer snel aan mijn gewoonlijke dieet beginnen.

Hele goede feestdagen iedereen!

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010, 09:22 
Offline

Geregistreerd: di 20 jul 2010, 15:30
Berichten: 14
Hoi Job,
Goed om te lezen dat je nog steeds verbeteringen ervaart!
Wat de voedsel intoleranties betreft: Die heb ik ook laten testen.
Bij mij kwam er uit dat ik intolerant ben voor: Melk, gluten, ananas en sommige noten.
Ik volg een nogal strikt dieet. Ik eet geen gluten, melkproducten, suiker en onverzadigd vet(dokter Swanks aanbeveling).
Helaas komen er de llaste tijd meer intoleranties bij.
Ik merk het direct als ik iets eet dat niet goed voor me is. Ik krijg buikpijn en voel me grieperig.
Het eten van chocolade levert gegarandeerd een shub op.
Ik doe dit nu ruim een jaar maar moet helaas melden dat er op de MRI meer plekken bijgekomen zijn. Tot nu toe stopt het de MS dus niet. Ik weet niet wat er gebeurd was als ik mijn oude voedingspatroon had aangehouden. Ik begrijp dat het jaren kan duren voordat het lichaam zich herstelt. Blijven hopen dus maar. Als het niet werkt, heb ik hooguit heel gezond gegeten.
Succes met alles! veel groeten,
Carin


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011, 18:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Hallo iedereen,

Net terug van een tripje naar Nederland voor bezoek aan familie en vrienden. Behalve dat het erg leuk was, merkte ik weer wat veranderingen. Ik merkte dat ik 'veel meer aanwezig' was, 'meer in het moment' en een diepere verbinding met de mensen en omgeving waar ik was. Het klinkt wat vaag misschien, maar ik heb nooit anders ervaren dan een wat afstandelijk gevoel. Kreeg dat ook vaak te horen; " het lijkt alsof je niet helemaal aanwezig bent", "je hebt niet echt contact met mensen", etc. Het is bijzonder om dingen te merken die ik voor normaal had aangenomen (hoe weet je hoe het anders kan als je eigen ervaring de enige is die je hebt).

Ik ben weer een stuk optimistischer. Mijn anti-depressie pillen heb ik nu al een paar dagen niet meer geslikt (waren op) en ben benieuwd of ik zonder kan. Energie is ook goed, en wacht nu af op de voedsel allergie test - uitslag in drie weken! Mijn dietist vertelde me in ieder geva mijn vitamine B12 op super peil te houden als MS patient. Iemand ervaring met B12 injecties?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011, 19:56 
Offline

Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:43
Berichten: 35
Ik spuit ongeveer 1 jaar B12.
Ben begonnen met 1 keer per week, toen vond mijn huisarts de bloedwaarde te hoog, nu spuit
ik 1 keer per maand. Ik merk er niks van, denk ik.
Ik spuit in m'n bovenbeen om en om links en rechts.
Moet eerlijk zeggen dat het nu al weer even geleden is dat de bloedwaarde gecontroleerd is.
Gr Wilma


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling