Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 20 apr 2024, 05:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2011, 12:03 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Hoi Job,

Ik moet ook erg letten op wat ik eet. Ik krijg 'pins en needles' van chocola, suiker en kaneel. Ik eet dit al een hele tijd niet meer. Ik kan ook geen zuivelproducten verdragen. Sojaproducten en brood gaan ook niet helemaal goed. Ik heb een aantal keer geprobeerd om glutenvrij te eten, maar ik werd daar juist moe van. Ik vind het best lastig om iedere dag weer te verzinnen wat ik het beste kan eten. Hoe doe jij dat?

Groetjes Astrid


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2011, 20:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ha die Astrid,

Heb je een voedsel allergie test gedaan? Een naturopatische doctor kan daar bij helpen, en ook om een dieet samen te stellen. Ik ben allergisch voor amandelen, pinda's, eieren en gist. Probeer deze dingen allemaal te vermijden en daarmee ben ik in goede conditie. Je gebrek aan energie - ligt dat aan gluten? Dat lijkt onwaarschijnlijk...

Volgens mij moet je veel experimenteren met wat je eet en dat goed evalueren met de naturopatische doctor. Ik heb daar goede ervaringen mee. Groetjes,

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart 2011, 13:30 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Hoi Job,

Ik was jaren geleden onder behandeling bij een Orthomoleculair arts en hij heeft toen een voedselallergie test gedaan. In de uitslag kwamen duidelijk de zuivelproducten naar voren. Ik heb deze sindsdien weggelaten, maar ik vermoed dat ik inmiddels op wel meer voedingsmiddelen zal reageren. De test was toen wel prijzig, maar een nieuwe test is denk ik wel verstandig. Ik probeer in ieder geval al wel zo natuurlijk mogelijk te eten. (zonder E nummers) Maar van natuurlijke producten zoals pinda`s kan je inderdaad ook last hebben. Het is wel zo handig als je weet wat je het beste kan mijden.

Ik ga eens kijken naar welke arts ik het beste kan gaan. Mijn orthomoleculair arts is inmiddels met pensioen. Erg jammer want het was een fijne arts.

Bedankt voor je reactie en super dat je er zoveel baat bij hebt!

Groetjes Astrid


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: 30 minuten!
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011, 05:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Dit moet ik toch even kwijt...

Ben met mijn neurophysiotherapeut aan het werk om mijn lopen te verbeteren. Net na de CCSVI ingreep kon ik 5 minuten joggen (en voor de ingreep helemaal niet meer) voor mijn benen begonnen te sloffen en ik mijn voeten niet meer voelde. Het schema wat ik heb gedaan is voornamelijk vooruit EN achteruit lopen, en daarnaast been, romp en arm spieroefeningen om kracht op te bouwen. Van een schema van 5 min achteruit (op de loopband) 12 vooruit x 2, naar 2 minuten achteruit, 10 minuten vooruit x 3 ben ik nu voor het eerst in staat om 30 MINUTEN te joggen!!!!!!!!!!!!! Net terug uit de gym en het voelt geweldig!!

In zeven maanden van 5 naar 30 minuten!!!!!!!!!


Het bewijst dat - voor mij en hopelijk voor iedereen - dat je zenuw verbindingen kunt regenereren door oefening. Het begrip neuroplasticiteit - waar mijn neurophysiotherapeut me op wees werkt echt! Het zal voor iedereen anders zijn, maar in theorie is het mogelijk om te verbeteren. Ik ga drie keer per week naar de gym voor 1.5 uur en fiets iedere dag een uur - op weg naar mijn werk.

tot ziens!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011, 01:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Gisteren iets te overmoedig op een feestje wat biertjes acherover gedrukt, en ook voor het eerst weer een vette hap tot me genomen..ik merkte vandaag in de gym dat ik een klassiek geval van katerigheid had, en het ging allemaal minder, na 25 min werd het weer slepen en opletten om niet te struikelen.

Moet juist nu beter gaat het dieet volhouden! Terug naar glutenvrije producten, geen gist, geen suikers dus ook geen bier..

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 apr 2011, 18:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Het onderzoek in Buffalo..

Het gehalte CCSVI is niet 100% in MS, zo lijkt het onderzoek te concluderen. Aan de andere kant, het is wel een bewezen factor in MS. Ik denk zelf dat CCSVI een factor is, net als dieet, voedsel allergieen, stress en tekort aan zonlicht. Multiple Sclerosis vraagt wellicht om Multiple Healing. Redenen om al deze dingen aan te pakken:
- CCSVI diagnose en behandeling
- Voedsel allergie test en MS dieet (Swank)
- Rust en meditatie
- Vitamine D3, B12, etc.
- Zoveel mogelijk lichaamsbeweging (werkt ontstekings remmend, sneller revalideren dan debiliteren)

Samengevat; een ultra gezonde, bewuste manier van leven - er is niets te verliezen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011, 02:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ha iedereen,

Precies twee jaar geleden was ik hard aan het werk voor een tentoonstelling. In mijn atelier was ik grote presentatie borden aan het snijden en hengsels aan het bevestigen. Na een uur werken, voorovergebogen, kon ik bijna niet meer op mijn benen staan...Met een busje en wat vrienden het werk installeren en ik kon nauwelijks lopen...Ik wist niet dat ik MS had.

Vandaag en gisteren heb ik de hele dag mijn vrouw geholpen met het voorbereiden en installeren van een kunstwerk, soortgelijk werk in intensiteit en in houding en geen centje pijn, evenwichts stoornis of vermoeidheid in mijn benen. Sterker nog, het fysieke werk deed me goed!.

Als ik gespannen ben merk ik het nog wel in mijn benen. Eergisteren met een makelaar een nieuw huis bekeken. Als ik dan de trap op ga merk ik nog wel dat ik het heb, met wat minder evenwichtsgevoel dan normaal. Het lijkt alsof ik wat minder bandbreedte heb met mijn zenuwen, zonder spanning ben ik piekfijn in orde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011, 13:54 
Offline

Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 11:30
Berichten: 63
he die Job

is mooi om te lezen dat het goed met je gaat .
ook dat je weer gewoon de dagelijkse dingen doet in het leven .
zelf worstel ik nog met wat ik wel en niet kan is dan mooi en geeft moed om te lezen dat het bij jou goed gaat .

gr Louis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011, 12:28 
Offline

Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:47
Berichten: 17
Woonplaats: rotterdam
Hoi Job,
Ik ben blij dat het goed met je gaat.Zelf ben ik 21 maart gedotterd merk wel dingen als veel spierpijn maar ook weer stijfheid en vooral nog zo moe al begint dit een beetje minder te worden.maar zeker geen energie en de warme handen en voeten schommelt ook heel erg wel al mijn medicijnen kwijt.
Nu eigenlijk een dag helemaal niet lekker in mijn vel, en ga overal aan twijfelen is de operatie wel gelukt
wrm nog zo moe en mijn stemming ook niet echt lekker kan wel janken bah, werkt niet echt positief.
Vandaar ff bij jou kijken je bent alweer een stuk verder. dus moet ik gewoon doorzetten ;)
groetjes Sandra.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011, 04:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ha Sandra,

Fijn dat je een berichtje plaatste. Ik kan niet generalizeren maar ik heb zelf enorm veel baat gehad van physiotherapie en oefening. Al voor mijn CCSVI behandeling vroeg mijn physio therapeut of ik nu veel naar beneden kijk, naar de stoep om struikelen te voorkomen. Hij vertelde me dat je precies het tegenovergestelde moest doen, juist omhoog kijken!

Hij vertelde me dat MS patienten de neiging hebben om in hun ziektebeeld mee te gaan en zichzelf daarmee nog verder in het schip brengen. Hij adviseerde me om te proberen om sneller te revalideren dan mijn lichaam debiliteerd. Er is het concept van neuroplasticiteit, wat inhoud dat je hersens opniew zichzelf kunnen 'bedraden'. Als je neuroplasticity googled vind je veel bronnen.

Nogmaals, ik heb waarschijnlijk een lichte vorm van MS (primary progressive) die niet vergelijkbaar is met die van jou, maar je moet alles doen om jezelf sterker te maken en weerbaarder. Ook voeding en rust helpt! Heel veel sterkte,

job


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling