Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 17:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010, 10:45 
Zooo, geweldig. Daar kan ik alleen maar van dromen!

Het lijkt erop: hoe eerder je er bij bent, hoe beter?

Blijven trainen!

Groeten,

Joost


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010, 12:20 
Offline

Geregistreerd: di 11 mei 2010, 15:14
Berichten: 94
Woonplaats: de bilt
WOW!!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010, 18:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Super Job!! En terecht VET gedrukt er neer gezet :D alleen was je wel hééééééél vroeg op met je berichtje :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Second round...
BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2010, 05:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Zo, net terug uit het park, heb weer een beetje gejogd. Had nooit gedacht om mijn joggingschoenen ooit nog een keer uit de kast te halen.

Net als vorige keer ging de eerste ronde goed. De tweede ronde door het park was anders, begon mijn MS behoorlijk te voelen. Eerst ging mijn rechterbeen wat moeilijker (dropfoot) en daarna mijn linkerbeen. Ik voelde nog wel energie en kracht in mijn bovenbenen en ook mijn voeten gingen nog goed mee maar mijn kuiten deden niet langer mee met als gevolg dat ik iedere stap met de voorkant van mijn schoenen over de grond schraapte.

Een goede herinnering dat ik hier nog lang niet mee klaar ben. Ik ga volgende week naar mijn physiotherapeut om extra oefeningen vragen om de kuiten en de kuit reflex te versterken naast mijn gewone riedel van oefeningen. Ik weet niet of het ooit nog beter zal worden dan dit, maar klap in mijn handen als ik op dit niveau stabilizeer.

Het is al moeilijk om me te herinneren hoeveel slechter het voorheen ging met joggen. Dat is het rare met het herstel, je markeert al snel een nieuw 'normaal'. Maar ik moet er voor blijven knokken. Iets anders dat ik las in verslagen van anderen op deze site is de opmerking van Dr. Roel Beelen dat het een tijd duurt voor de bloedhuishouding zich weer herstelt - ik voel iedere dag wel een rare, nieuwe sensatie in mijn hals. Ik hoop dat het blijft komen........

veel sterkte iedereen, en tot later,

job


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: concentratie beter
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 03:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ik merk dat ik mijn aandacht een stuk beter kan vasthouden dan voorheen. Ik was gisteren aan het lunchen met een nogal spraakzame collega die veel interessante dingen te melden had maar nogal breedsprakerig van de hak op de tak ging. Normaal - voor de CCSVI behandeling - kon ik me na een minuut of 10 niet meer concentreren en liet de gespreksstof me links. Als gevolg voelde ik me vaak snel gedesorienteerd na een tijdje. Ik merkte nu dat ik veel helderder dacht en 'erbij' was - in het moment. Ik kon het gesprek - en mijn collega blijven volgen! Wat een prettige gewaarwording! Ook met werken - ik was artikelen aan het verzamelen vandaag - bleef ik scherp! Het zijn kleine dingen die niet onmiddelijk een revolutie zijn maar voor mij hele belangrijke verbeteringen.

Zo, nu weer even naar de gym in de kelder om mijn benen te blijven oefenen. Ik heb tegenwoordig luisterboeken om mijn iphone om de tijd met de gewichten beter te kunnen doorkomen - kan ik iedereen aanraden. Bij libravox.org kun je zon beetje de hele wereld bibliotheek downloaden - gratis - leuk!

job


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: derde ronde!
BerichtGeplaatst: za 14 aug 2010, 06:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Net terug van een paar rondjes om het park hier in Toronto. Heb er een ronde bij geplakt, en de symptomen die eerder in de week optraden bij ronde twee kreeg ik nu een ronde later! Dat betekent dat ik blijf vooruitgaan door de CCSVI behandeling en door het trainen! Ik moet snel naar de fysio therapeut om een soort schema op te stellen!!! Er zal in de afgelopen jaren een hoop beschadigt zijn geraakt, en zal veel weer moeten optrainen en bijleren.

Sorry dat ik zo blijf doorzeuren over dat joggen maar het is en blijft wonderbaarlijk... Het zal wel langzaam gaan maar iedere kleine stap verder geeft me veel moed. Bovendien is dit voor mij een soort dagboek waar ik op de lange termijn mee wil bijhouden hoe het gaat. Tot later,

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 aug 2010, 07:51 
Hoi Job,

Niks 'sorry': gewoon doorgaan: met het dagboek en het joggen! Bij mij hebben ze het over het 'plafond', maar bij jou lijkt 'the sky the limit!' :P

Het is toch wonderlijk he, die verbeteringen...


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 14 aug 2010, 08:52 
Offline

Geregistreerd: di 20 apr 2010, 19:37
Berichten: 124
Woonplaats: Rotterdam
hoe kom je daar nou bij ""doorzeuren" iedereen vind het fijn om te lezen. wel door blijven schrijven hoor,en vooral door blijven lopen. :D gr. Willy.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 aug 2010, 09:32 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Hi
"zeur" jij maar lekker door en ik hoop voor jou dat je nog heeeel lang zeuren kan....
geweldig toch :)

groet
Emma


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: ronde 4, bijna
BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010, 06:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Het is fijn om berichten te krijgen hier op ccsvi-ervaringen, dank julie voor de support!

Net terug uit het park en waagde me aan nog een ronde erbij. Kon het op het laatst geen lopen meer noemen, met slepende benen waar zowel mijn kuiten als quads (bovenbenen spieren voorkant) het bijna opgaven. Maar de eerste drie ronden gingen goed!

Gisteren teveel bezig geweest, we hadden een soort voorjaarsschoonmaak en heb me bovenmatig uitgesloofd! Een beetje overmoedig door de resultaten van de afgelopen weken ben ik over mijn grenzen gegaan. Eerst de hele 'basement' uitgemest (in Canada hebben huizen een soort onaffe kelder die gebruikt word voor washok, werkplaats en kinderspeelruimte) Vandaag was ik redelijk kapot, 'spaced out' noemde mijn vrouw het. Ik herkende de gemoedstoestand van voor de diagnose, ben toen vaak en zwaar over mijn grenzen gegaan. Maar ik wilde toch het lopen volhouden....

Mijn physio zei me dat het niet erg is om wat te zweten en raadde me aan om een relatief hoog trainingsniveau aan te houden. Als het CCSVI verhaal steek houd zei die, dan moet lichaamsbeweging ook helpen, aangezien training niet alleen conditie maar ook bloedsomloop bevordert!

Ga voor twee weken off-line, we gaan naar een Cottage, een huisje aan een meer hier 250 km boven Toronto, en heb daar geen internet. Wens jullie allemaal veel sterkte en voortgang, alle stappen, maakt niet uit hoe klein helpen!! Groet, job


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling