Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 13:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 15:50 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Hallo allemaal! Het is gebeurd en ik kan het nog steeds niet geloven. Bedankt voor alle bemoedigende boodschappen en blauwe duimen. Joge schreef mij dat de ingreep mijn leven kan veranderen en volgens mij is het al een beetje begonnen.

We zijn gisteren (de 12de) om 4 uur opgestaan en om 5 uur vertrokken. Ruim op tijd in Aalst, we moesten zelfs nog wachten totdat 'onthaal' openging. Na een paar telefoontjes werden we tóch naar het oude gebouw gestuurd, terwijl ik via brief had doorgekregen dat het allemaal in de nieuwbouw zou gaan plaatsvinden. Goed, natuurlijk werden we met veel excuses weer teruggestuurd (hijg, hijg) en kreeg ik een mooie kamer met uitzicht op het helikopterplatform :o
Allerlei vragen beantwoorden: medicatie, bloedgroep, bloeddruk (te hoog!) en pikant operatiehemdje aantrekken. Om kwart over 9 werd ik opgehaald en lagen we met een paar bedden te wachten bij de OK. Daarna was het zó gebeurd. De radioloog stelde zich voor, legde uit wat hij ging doen. De OK-assistent heeft me op de tafel geholpen en daarna ingepakt in een groen laken. Infuus erin, zuurstof erbij, grapjes gemaakt en vervolgens kwam ik bij op de 'ontwaakzaal'. Erg interessant om de andere ontwakers (een stuk of 7) te zien en te horen ;)
Eenmaal terug op de kamer begon het lange liggen. En een honger dat ik had :roll:
Om twee uur kreeg ik mijn Fraxiparine, om drie uur mocht ik opstaan en naar de badkamer. Vervolgens kwam Hilma even buurten. Zij lag een paar kamers verderop en was die morgen als eerste geholpen door dr. Beelen. We hadden alletwee een enorm drukverband en buik en benen in bietenkleur. (Een remedie tegen de liefde, zó charmant :lol: ). Daarna kreeg ik drie boterhammen, yoghurt en koffie en om vier uur kwam de grote held: dr. Beelen.
Tijdens het dotteren van de linker jugularis was hij ook nog een hoge stenose tegengekomen in de rechter. Ik ben dus nu de trotse bezitter van 2 ballonnen! De tweede vernauwing had hij niet gezien op de CT-scan, dus het klopt wat Robbie en Joge telkens zeggen: je moet eerst naar binnen om het zeker te weten!!!
Ik heb 4 kopietjes meegekregen van vóór en ná de behandeling. Man, dat verschil is echt goed te zien zeg. De rest volgt nog. Ik heb begrepen dat er een uitgebreid verslag wordt opgestuurd en op 7 september mag ik voor controle.
't Is écht een fluitje van een cent, die ingreep.
Vanmorgen Fraxiparine gehaald bij de apotheek en daarnet m'n eerste spuitje gezet. Ik zag er vreselijk tegenop, want ik had nog trauma's van Betaferon en Rebif! Dat was dus nergens voor nodig.

En het resultaat tot nu toe: geen spasmen of kramp gehad gedurende de nacht. Moest wél heel vaak plassen :cry: Warme voeten en wat nog belangrijker is: gevoel in de voetzolen. Volgens de huisgenoten loop ik al beter. M'n linkerbeen sleept nog wel, maar ik ben géén Mevrouw Wijdbeens meer.
Heb wel moeite met praten vanwege de keelpijn. Het zal wel komen door de befaamde Mayo-tube van Joge :mrgreen:
Wordt vervolgd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 16:02 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Geweldig Roos. Hier word ik ontzettend vrolijk van.

Ik word over een kleine 3 weken geholpen en droom van zo'n soort ervaring.
Ik weet dat het kan tegenvallen, maar ja: ik ben een optimist.

Ik "verbaas" me dat alles rondom ccsvi zo in twijfel wordt getrokken.
Het is toch duideliijk ?

Geniet van het succes !

Groet,
Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 16:05 
:P :P :P


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 16:37 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Super Roos,
En wat volgt nog meer??
Dank je wel voor je geweldig verslag

groet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 16:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
En weer een bevrijdde!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 17:35 
Offline

Geregistreerd: di 11 mei 2010, 15:14
Berichten: 94
Woonplaats: de bilt
zucht, slik, wéér zo'n geweldig verhaal!
Roos, joepiedepoepie-gefeliciteerd!
wat een heerlijk begin van eindelijk weer eens een zonnig weekend. geniet ervan en hou ons op de hoogte
grts
Marlene


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 18:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Geweldig Roos!!
Lees vaker dat vooral de omgeving beter in de gaten heeft wat de vooruitgang is na de behandeling. Het blijft raar zo snel verbetering maar weer een goed weekend in het vooruitzicht zo op vrijdag de 13e :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 22:26 
Offline

Geregistreerd: za 27 maart 2010, 15:04
Berichten: 22
Hallo Roos

Super je verbeteringen ga zo door :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 23:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 jun 2010, 12:10
Berichten: 91
Woonplaats: Hardegarijp
Hallo Roos!

Kijk, zo moet het nou altijd gaan hé . . !

Gefeliciteerd en geniet ervan net als ik doe!

Groetjes, Bastiaan.

_________________
Bene diagnoscitur, bene curatur . . .
"Iets dat goed is gediagnosticeerd, kan goed genezen worden . . ."

Verba docent, exempla trahunt . . .
"Woorden geven instructies, voorbeelden leiden . . ."


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Bericht bij de buren
BerichtGeplaatst: za 14 aug 2010, 11:54 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Hallo allemaal,

Het gaat hier nog steeds goed. Vannacht als een blok geslapen en maar 1 (ja één!) keer het toilet bezocht! Geen pijn, geen krampen, en wandelen in een rechte lijn na het opstaan.
Ben helemaal gelukkig! :D
Maar... wat me nog gelukkiger maakt is het volgende berichtje wat ik heb gelezen op het forum bij de buren. Poppol schreef vanmorgen het volgende:

Toen ik dinsdag bij Dr. Beelen was voor m'n check-up na 3 maanden , wist deze me te vertellen dat men liefst op 7 (!!!) verschillende plaatsen in België aan het behandelen is momenteel.
Waarbij in het hospitaal van Genk de neurologen zelfs meewerken!

Het ziet er dus naar uit dat de CCSVI-trein niet te stoppen is.....(tot spijt van wie het benijdt !)


Is dit niet geweldig? Voor eenieder die niet al te lang wil wachten zijn er misschien nog andere mogelijkheden in België. Wie weet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling