Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu wo 24 apr 2024, 09:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010, 10:16 
Huguette schreef:
Hallo Roos, heeft dr Beelen ook de andere plaatsen genoemd waar het onderzoek en de behandeling gestart is?
Ik wens je alvast het allerbeste toe!
Groetjes
Huguette


Ik wed dat de redactie er achteraan zit! ;)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010, 21:07 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
:lol: Die Joge!
En redactie: zitten jullie achter de adressen in België aan? Laat maar even weten als wij zelf aan de slag moeten. ;)

@ Bastiaan: 't Is waar wat Robbie zegt, heel veel mensen hebben een fysiotherapeut. Ikzelf heb contact gezocht vóór de behandeling. Hij heeft een filmpje gemaakt van alles wat ik (niet) kon en verder heb ik een aantal vragenlijsten ingevuld. Alles is in de la gelegd in zijn bureau om over een paar weken te vergelijken.
We maken volgende week een nieuwe afspraak om een kort filmpje te maken en de vragenlijsten opnieuw in te vullen. Daarna stellen we samen een plan van (trainings)aanpak op.
Ik zal blij zijn als we daarmee kunnen beginnen, want net zoals jij heb ik de neiging om véél te veel te doen. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 aug 2010, 20:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 jun 2010, 12:10
Berichten: 91
Woonplaats: Hardegarijp
't is erg moeilijk je in te houden !

_________________
Bene diagnoscitur, bene curatur . . .
"Iets dat goed is gediagnosticeerd, kan goed genezen worden . . ."

Verba docent, exempla trahunt . . .
"Woorden geven instructies, voorbeelden leiden . . ."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 aug 2010, 13:14 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Even een 'korte' update nu ik alles van de andere topics weer heb verslonden. :mrgreen:
Het blijft gewoon superfijn om de verhalen en belevenissen van iedereen te lezen. Ik hoop dan ook zó dat alle behandelden en de nog te behandelen MS-sers net zo'n plezier mogen ervaren als ik.
(Nu ik dit zo teruglees klinkt het wél een beetje zijig :oops: maar toch!).

Maar goed, wat is er gebeurd. Vanmorgen doorgeslapen tot half 10. Ja, je leest het goed. Ik hoefde vannacht maar 1 keer op te staan om naar het toilet te gaan, maar verder helemaal niks! Geen kramp, spasme of andere ongerief. Lang geleden dat ik zó heb geslapen.
Gisteren had ik bij het opstaan een slecht linkerbeen, maar dat is gedurende de dag langzaam verdwenen. Vanmorgen had ik er gelukkig géén last van, dus mijn dag begon écht goed.
Wat heb ik gedaan: was opgehangen, gestofzuigd, mijn man's hoofd geschoren, gekletst met de buurvrouw, een uitgebreid telefonisch verslag gegeven aan de fysiotherapeut én de vaatwasser leeggehaald.
Ik heb 't nu warm, er loopt zelfs een druppeltje langs mijn slaap en dat is ook weer zoiets.... dat is al jaááren geleden!

Vanmiddag maar eens een beetje administratie doen en alle spullen van dr. Beelen in een mapje proppen. Daarna een dartpijltje bloedverdunner.

Misschien nog even een eerste blokje om met de honden???

Ik laat het jullie weten als ik ergens in de berm heb gelegen. Beloofd. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 09:12 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Nog steeds in jubelstemming hier. Alwéér een hele nacht geslapen zónder wakker te worden. Ik weet gewoon niet wat me overkomt als ik 's morgens wakker word. Uitgerust ook en vol verlangen naar een nieuwe dag. Dat was voordien toch écht wel anders!

Met de honden moet ik nog even wachten. Ik ben niet gevallen, maar als er een poes voorbij komt kan ik ze écht nog niet houden. Jammer.
Gisteren zijn mijn man en ik door Nederland gereden om de familie te bezoeken. Ze wonen verspreid, dus we hebben heel wat kilometers gemaakt. En alles ging goed: niet moe, kunnen deelnemen aan gesprekken, stukjes gewandeld en zelfs tussendoor nog even een spuitje gezet. Ja, aan dit nieuwe leven zou ik héél goed kunnen wennen. :D

De fysiotherapeur belde me na zijn vakantie meteen op om te horen hoe het allemaal is verlopen. We hebben een afspraak gemaakt voor 2 september. Formulieren invullen, filmpje maken en in overleg een plan maken voor wat betreft de oefeningen. Leuk!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 10:22 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Wat goed zeg!! Een goede nachtrust, uitgerust wakker worden, meer energie, hele zinnen kunnen zeggen zonder na te hoeven denken én weer meerdere dingen tegelijkertijd kunnen doen. Je lijkt haast herboren! Ik zou ook superblij zijn hoor! Ik moest wel lachen dat je man je had gevraagd of je even stil wilde zijn zodat hij zijn krantje kon lezen. Geweldig dat je weer meer energie hebt om volop te kletsen!

Groetjes!


Laatst bijgewerkt door Atthys op vr 20 aug 2010, 17:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 10:53 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Hoi Roos

Geweldig..

Het valt me op dat ik dat wel heel vaak typ bij degene die "bevrijd" zijn.
Ik vond dat eerst een raar woord ( bevrijd ) , maar als ik de verhalen allemaal lees denk ik dat het inderdaad zo voelt.
Bevrijd van het harnas wat MS heet, weer meer ruimte hebben letterlijk en figuurlijk. Niet meer zo beperkt zijn in wat voor vorm dan ook.
Geniet er van en ga zo door en hou ons op de hoogte.

groet Emma


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 11:14 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Emma, dankjewel! Dat genieten doe ik iedere minuut van de dag!
Wanneer mag jij je kleppen laten 'bijstellen'? Wie weet wat er met jou gaat gebeuren als je eenmaal geholpen bent!!! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 aug 2010, 18:49 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Weer even een berichtje. Ik heb vanmiddag een tukje moeten doen. :(

Ik was vroeg opgestaan, boodschappen gedaan zonder stok, gepraat met alle bekenden in de supermarkt, vaatwasser leeggeruimd, was opgehangen (en weer afgehaald) en een half uur aan de telefoon gehangen. Verder helemaal niks en ik was moe!
Ik moest gewoon even naar bed, want m'n linkerbeen wilde ook niet meer zo goed mee.

Kan je nagaan hoe snel alles went! Als ik nu zo lees wat ik allemaal gedaan heb vandaag is het eigenlijk wel logisch dat ik even moe was.

En na mijn middagdutje? Helemaal uitgerust en alles weer okee. :D
Ongelofelijk toch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 aug 2010, 19:23 
Hee Roos! We leven geloof ik in een parallel universum: boodschappen doen en kletsen, vaatwasser in- en uitruimen, aan de telefoon hangen... Alles uiteraard stoer zonder stok. Het enige verschil is de was: daar mag ik niet aankomen van m'n vrouw.. :?

Ook dat middagdutje heb ik nodig: daarna weer helemaal verkwikt. Ik noem het wel een 'auto-dialyse'. Daarmee bedoel ik dat in die horizontale stand de vaten lekker open gaan staan en de hersencellen weer een flinke spoelbeurt krijgen. Ik voel dat het werkt! :P


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling