Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 22:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 22:19 
Offline

Geregistreerd: wo 28 apr 2010, 11:26
Berichten: 16
Woonplaats: Hoogeveen
Hallo allemaal,
Vandaag behandeld in Düsseldorf, ik zal morgen even wat uitgebreider verslag doen want ik ben nu wel redelijk bek-af dus ik kan nog niet echt een goed oordeel vellen. Als eerste opvallende resultaat: bij voeten waren vanmiddag warm, dat waren ze de laatste tijd niet meer en mijn enkels zijn ook niet meer zo dik van het vocht, betere doorbloeding dus. Morgen meer, eerst even bij-slapen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 09:24 
:!: Wel opschieten hoor, want m'n vrouw vraagt de hele tijd: hoe zou het Bas zijn, hoe zou het met Bas zijn ;)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 11:15 
Offline

Geregistreerd: wo 28 apr 2010, 11:26
Berichten: 16
Woonplaats: Hoogeveen
Hier dan het verslag van gisteren. De dag begon voor ons om 4.15u en om 5.00u zaten we in de auto naar Düsseldorf. Het is nog lekker rustig op de weg en om 7.30u zijn we er. Eerst even met Bas Vunderink de dag doorgesproken en daarna wat balanstesten gedaan. Daarna naar het ziekenhuis voor de behandeling zelf. Op zich ging het allemaal goed, alleen had ik erg veel last van spasmen in mijn benen tijndens het onderzoek. Dr. Beythien had het nog wel erger meegemaakt en het wat dus geen probleem, ik vond het wel vervelend. Bij de diagnose 2 maanden geleden was op de echo te zien dat de bloedstroming vooral rechts geblokkeerd werd, dus werd eerst de rechter jugularis bekeken en daarna de linker. Aan beide kanten een stenose maar links duidelijk meer. Dr. Beythien besloot dus om eerst de linker jugularis te dotteren. Het opblazen van de ballon gaf wel een raar gevoel, niet heel pijnlijk maar ook niet echt prettig. De ballon was 10mm doorsnee en werd tot 14atm opgeblazen en dit bleef zo 10 minuten zitten. De bloedstroming was na de dilatatie zichtbaar verbeterd.

Na de behandeling 4 uur plat blijven liggen waarbij het drukverband duidelijk invloed had op mijn blaas, lastig maar ja. Gedurende die 4 uur kon ik merken dat mijn voeten warm werden. Dit was wel bijzonder omdat mijn voeten altijd koud zijn, zeker als ik langere tijd heb gelegen. Om 16.00u het eindgesprek met dr. Beythien. Hij gaf aan dat de warme voeten in elk geval wel een goed teken zijn. Het dotteren van de rechter jugularis kan na minimaal 4 weken gaan plaatsvinden. Om 16.30u konden we vertrekken en om 19.30u waren we weer thuis.

Vandaag kan ik nog niet veel verschil merken met vóór de behandeling. Ik weet dat ik geduld moet hebben maar stiekem had ik wel gehoopt dat het verschil duidelijker zou zijn. Warme voeten is leuk, maar daar schiet je verder nog niet veel mee op. Met lopen merk ik nog geen verschil, vermoeidheid kan ik nog niet gooed inschatten aangezien gisteren wel een vermoeiende dag was. Ik heb nog steeds wat gemengde gevoelens bij de keuze om eerst links te dotteren maar ik moet er van uit gaan dat dr. Beythien weet waar hij mee bezig is. Rustig afwachten dus maar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 17:17 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
:D
BKienhuis schreef:
Hier dan het verslag van gisteren.

Ha Bas, :D

Fijn dat je weer thuis bent.
Ik kan me voorstellen dat je nog weinig voelt , er gebeurd wel iets, warme voeten.

Jullie hebben echt een heel!!!! druk programma afgewerkt in een zeer kort tijds bestek. Met alle spanning en verwachtingen van dien.

Joost heeft een tijd na de behandeling echt heel heel rustig aan gedaan.
Het verschil is dat bij hem beide vaten tegelijkertijd zijn gedaan.

Er wordt nu dus weer geduld van je gevraagd, probeer op de kleinste dingen te letten gun het tijd.
Kom eerst goed bij van deze periode en dan misschien denk je hé! dat heb ik lang gemist.
Over 4 wkn de andere kant, je houd zo wel de spanning voor je zelf erin dat heeft ook zijn impact denk ik .

:D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 17:26 
Offline

Geregistreerd: wo 28 apr 2010, 11:26
Berichten: 16
Woonplaats: Hoogeveen
Afspraak moet nog worden gemaakt voor de andere kant, we mogen eerst dit even verwerken en dan zal een volgende afspraak 5 a 6 weken op zich laten wachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 22:24 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
BKienhuis schreef:
Afspraak moet nog worden


Oké verkeerd begrepen ;)
Ik was erg optimistisch.

Groot gelijk eerst dit maar goed laten bezinken en verwerken.

groetjes aan jullie beidjes


:D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2010, 13:09 
Offline

Geregistreerd: vr 06 aug 2010, 14:00
Berichten: 14
Woonplaats: Hoogeveen
Hoi,

(Voor wie het nog niet weet, ik ben de partner van Bas).

Warme voeten, Bas had liever andere resultaten gemerkt.... tja we moeten het de tijd geven.... Maar ik moet zeggen dit is veeel beter dan die steenkoude ijsklompen tegenkomen in bed.

Toch heb ik het idee dat Bas wel wat meer energie heeft gekregen.... vrijdag was een lange zware dag... normaal gespoken zou hij hier een heel weekend van bij moeten komen... maar meneer kwam gisteren zelf met het idee dat we alsnog wel even naar de verjaardag van onze buurvrouw konden.... (moest op dat moment eerst checken of ik het wel goed had verstaan :shock: ) Ook was hij eerder die dag al (zonder gemor) meegeweest naar de apotheek waar we wel anderhalf uur over hebben gedaan. Normaal was hij daarna op....

Nu heerst vooral het gemengde gevoel is dit echt zo of "wishful thinking"? Nou ja, we moeten het de tijd geven, komt tijd komt raad....

Vanmorgen werden we zelfs gebeld door onze apotheker.... hij had wat vragen over Bas zijn toestand... de medicijnen opzich waren niet vreemd, maar het waren wel veel bloedverdunners bijelkaar. Normaal gesproken ligt iemand in het ziekenhuis met deze hoeveelheid. Hij benadrukte dat Bas erg rustig aan moest doen. Hij gaat morgen overleggen met de huisarts en dan belt hij weer. Goh wel goed dat ze zo allert zijn zeg!
( Ik heb de beste man maar niet verteld dat Bas mee is geweest naar de apotheek, 's middags nog gezellig buiten heeft gezeten met de buren en ' s avonds nog op visite is geweest :roll:)

Oke vandaag moet hij dan echt maar even rust houden..... ;)

Groetjes Mirelle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2010, 13:19 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Dat klinkt toch al wel (heel voorzichtig) als goed nieuws! Neem zeker de tijd en de rust ;) En goed dat de apotheker zo alert is.

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2010, 14:04 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
Ha Mirelle, :D

Ik heb je gevonden, op dit web, ik vind het maar ingewikkeld.
Enfin doet er verder niet .

Gauw je verhaal gelezen. Vlgs mij is Bas niet zo'n schrijver hé.

Wat ik van je hoor klinkt als een heleboel vrolijke :D belletjes.

Heerlijk dat hij zelf voorsteld om op visite te gaan. Ik zie jou helemaal staan, van hoor ik het goed??????.
Dat gevoel zal je denk ik heel goed doen, ik denk dat je stukje bij beetje weer de echte Bas terug krijgt, geniet er van. Dat gevoel is vlgs. mij te vergelijken als toen je elkaar net leerde kennen zo grappig en wonderbaarlijk.

Mirelle ik denk dat jij meer zal zien, dan dat Bas denkt dat er gebeurd, dat idee kreeg ik van zijn verhaal.
Door jouw opmerkingen en verbazingen en vrolijkheid wordt hij er zich steeds meer bewust van. Ik denk dat hij op een gegeven zoiets zal krijgen het is waar, vlgs mij is er eerst een gevoel bij hen die geholpen zijn morgen wordt ik wakker en is alles weer bij het oude . Gelukkig hebben ze mensen om hun heen die niet kippig zijn.

Mirelle ik kijk uit naar je ervaringen hoor.
:D

Apothekers zijn tegenwoordig heel allert , door dat berichtje van hun weet je weer wat meer en waar je op moet letten prettig gegeven dat mensen meedenken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010, 20:02 
Offline

Geregistreerd: vr 06 aug 2010, 14:00
Berichten: 14
Woonplaats: Hoogeveen
Hoii,

Vandaag is Bas dan toch maar thuis gebleven (vanuit huis gewerkt) ipv naar het bedrijf heen te gaan. Het advies van de apotheker heeft hij gelukkig niet naast hem neergelegd. De beste man had vandaag na overleg met de huisarts keurig terug gebeld. De voorgeschreven medicatie was prima, maar hij moest deze week nog wel rustig blijven doen. Toch fijn dat er goed naar is gekeken. Beter nog, ze komen morgen het reststand van het recept bezorgen (We hadden zaterdag alleen voor de eerste 3 dgn meegekregen)

Babs, je hebt het goed in de gaten... Bas is niet zo'n prater... en vaak erg nuchter, vooral niet te vroeg juichen. Ik ben meer degene die in jubelstemming raakt... maar goed samen zijn we goed in evenwicht ;) Ik blijf gewoon steeds de dingen die mij opvallen steeds benoemen...
Zoals: het " gaan zitten" gaat gecontroleerder... eerder kwam hij altijd met een plof in de stoel of rolstoel terecht.

Lopen gaat nog steeds erg moeizaam, met gestrekte benen.... maar goed die spieren zijn al langetijd niet anders meer gewend.... binnenkort heeft hij een afspraak bij de revalidatie arts en fysiotherapeut in ons eigen ziekenhuis, hopelijk laat dit in positieve zin ook zijn sporen na.

Zo dit is het weer voor even....

groetjes
Mirelle


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling