Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 15:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 sep 2010, 13:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug 2010, 21:14
Berichten: 116
Ik heb gister toch nog even op mijn hometrainer gezeten. Het was maar een paar minuten want lang houd ik het nog niet vol maar het ging goed.
Vandaag ben ik even een klein stukje gaan lopen (voor mij een heel eind!). Wel hier rond het huis en met mijn mobieltje in mijn zak zodat ik meteen mijn man kon bellen als er iets was (heel hard schreeuwen had ook geholpen want hij was in de tuin bezig ;) ) maar het ging goed. Ik denk dat ik alles bij elkaar een 300 meter heb gelopen en ik sleepte nog steeds niet met mijn been toen ik weer terug was.
300 Meter is voor mij al zo ontzettend lang geleden!
Ik wil nu echt mijn spierkracht op gaan bouwen want ik wil gewoon veel meer kunnen. Ik weet dat ik al blij mag zijn met wat ik nu al bereikt heb en dat dat al een wonder is, maar het zou ontzettend mooi zijn als ik nog meer kan bereiken.
Ik blijf gewoon oefenen! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 sep 2010, 14:20 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Mooi Kaatje. Het gaat echt de goede kant op.
Elke dag moet weer een spannend feest zijn.
Voor mij een mooi/goed voorbeeld.

Ik was wat slechter dan jij maar kan in huis
soms wel langer rechtop staan en een paar passen doen.
Ik hoop - net als jij - binnenkort weer wat meer te kunnen doen/lopen.

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010, 10:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug 2010, 21:14
Berichten: 116
Ik heb dit weekend toch veel te veel gedaan.
Het waren geen 300 meter die ik zaterdag gelopen had maar 220. Om dat te meten heb ik de stoeptegels geteld en het stuk dus 2x gelopen, wat samen 440 meters zijn...
Ik heb gister ook echt mijn gemak moeten houden. Niet dat ik weer zo verlammend moe was als eerst, maar m'n benen hadden er gister even geen zin meer in.

Ik probeer de laatste tijd ook (onbewust) mijn grenzen te zoeken en er overheen te gaan maar dat moet ik niet doen. Wat dat betreft moet ik gewoon net als voor de behandeling stoppen als ik denk dat ik moe word. Het is alleen moeilijk in te schatten omdat ik veel minder snel moe ben.
Ik moet ook nog opnieuw naar mijn lichaam leren luisteren. Voor de behandeling wist ik precies hoe of wat, nu ken ik mijn eigen lichaam niet meer en weet niet hoe het zal reageren op iets.
Ik weet nu nog niet wat de gevolgen van mijn daden zijn en zal dat weer opnieuw moeten leren.

Het is niet alleen je lichaam wat moet wennen aan de veranderingen, je hoofd net zo goed...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 11:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug 2010, 21:14
Berichten: 116
Ik merk nu pas hoe lastig het is als je niet weet wat je lichaam gaat doen na bepaalde activiteiten.
Normaal wist ik dat ik 2 dagen mijn gemak moest houden voor een drukke dag omdat ik het anders
niet ging redden op zo'n dag en dat ik het na zo'n drukke dag nog 2 dagen moest ontgelden qua fut,
maar nu weet ik niks.
Ik heb vannacht waardeloos geslapen en de halve nacht liggen draaien maar toch ben ik nog
redelijk fit.
Donderdag hebben we een concert van U2 in brussel en natuurlijk wil ik dan ook fit zijn dus zou je
denken dat ik gewoon niks moet doen maar het gebeurd ook dat ik juist hartstikke moe word van niks doen.

Ik denk dat ik morgen wel wat doe maar niet zo heel veel, en dat ik dan morgenavond maar op tijd mijn
bed in duik. Anders weet ik het ook niet.
Ik kan ook niet zeggen dat het net zo was als toen ik ms kreeg (alleen dan omgekeerd) want dat weet ik niet meer.
Ik was pas 16 en ondertussen ben ik 37 dus die dingen vergeet je in de tussentijd wel. Ik weet niet meer
hoe het is om aan al die veranderingen in je lichaam te moeten wennen omdat ik er al zo lang aan gewend
ben hoe het met ms gaat bij mij.

Het zal allemaal wel goed komen, ik moet gewoon even naar mijn lichaam luisteren en dan ontzettend
gaan genieten van het concert ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 13:37 
Offline

Geregistreerd: di 24 aug 2010, 13:45
Berichten: 39
Hoi kaatje,

Inderdaad, luisteren naar je lichaam is het beste...
Maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben soms ook veel meer vermoeid als ik niks doe, dan wanneer ik vanalles heb gedaan.
Niet echt logisch... dus ik begrijp wat je zegt... hoe leer je je grenzen kennen pffff.

Voor wat betreft de voorbereiding op het concert: ik zou ook een beetje doen, maar ik zou niet niksen, volgens mij is dat niet zo goed.

Succes

Patricia


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2010, 15:07 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Ik moest ook altijd twee dagen bij komen als ik iets had ondernomen. Ik ben vorige week behandeld en weet nog niet hoe dit nu bij mij zal gaan. Best wel lastig dat je nu opnieuw je lichaam moet leren kennen.
Maar ik wens je in ieder geval veel plezier toe bij het concert!!!

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2010, 15:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug 2010, 21:14
Berichten: 116
dank je wel! Ik heb er ook ontzettend veel zin in maar ik merk ook dat ik nu toch
veel meer doe dan dat ik anders voor een drukke dag had gedaan, maar dat komt
natuurlijk ook omdat ik het nu wel kan.
Ik moet mezelf echt dwingen om rustig te gaan zitten maar ik heb voor mijn gevoel
nog veel te veel te doen, ookal blijven we maar 24 uur weg :lol:
Dit wordt in ieder geval wel een hele goede test voor mij...

Vrijdag laat ik het wel weten hoe het gegaan is en of de test geslaagd is ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2010, 15:50 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Ik kan me voorstellen dat je nu moeilijk kun gaan zitten. Maar laat het dan maar van leuke spanning zijn. :D

Groetjes!


Bijlagen:
U2.jpg
U2.jpg [ 11.98 KiB | 13332 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2010, 23:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug 2010, 21:14
Berichten: 116
Gisteren heb ik een geweldig concert gehad van U2. Jammer genoeg was het wel
een ontzettend natte avond en dreven we bijna weg van de regen.

Omdat we een uurtje of 6 in dat stadion rondgehangen hebben werd het
(mede door de regen) wel aardig vermoeiend. We hadden een hotel geboekt in
brussel. Het lag wel vlak bij het stadion en we konden er tijdens de hoosbui op
weg terug naar het hotel bijna naar toe zwemmen ;)
De bedden lagen daar alleen niet lekker en ik werd dan ook doodmoe wakker na
maar een paar uurtjes slaap.

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik ben wel moe, maar niet uitgeput zoals eerst. Ik hoef niet nog dagen bij te komen.
Toen we thuis kwamen heb ik de natte kleren meteen in de wasmachine gedaan,
we hebben nog boodschappen gedaan en zijn even ergens op visite geweest.

M'n duizeligheid is nu wel weer even terug maar dat zal ook wel door mijn slaaptekort komen.
Het is nu ook al weer laat zie ik maar ik ga zo wel mijn bed opzoeken, en hopelijk
morgen een beetje uitslapen.

Ik hoop dat ik morgen weer gewoon de oude ben na een fatsoenlijk nachtje slapen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 19:58 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Kaatje, je duizeligheid is terug. Ik zou ook duizelig zijn als ik Bono had gezien, maar ik vermoed dat dat niet de reden is. :D
Als ik zo lees wat je allemaal hebt gedaan nadat jullie thuis zijn gekomen... pfft, dat is niet mis.

Ik hoop dat je een lekker rustig weekend hebt gehad. Misschien heb je al wel gemerkt dat het 'herstel' sneller komt dan vroeger.
Het zou héél fijn zijn als je morgen weer fris en fruitig aan de dag kan beginnen.

(Maar je hebt in ieder geval Bono gezien ;) )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling