Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 15:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 15:42 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Willy: Ik heb zeker een hele lieve vriendin. We kennen elkaar al vanaf de kleuterschool. Ze heeft samen met mij al heel wat ziekenhuizen bezocht. Het is echt een vriendin door dik en dun! Dat is heel speciaal.

Fijn dat jij op 25 november ook behandeld gaat worden door dr. Beelen. Ik ga dan zeker ook voor jou duimen!

Jossie: Bedankt! Het is zeker een heel spannend avontuur en ik ben blij dat ik er aan begonnen ben. Ik heb niet zulke wisselende dagen als jij, maar ik heb ook nog niet zoveel ondernomen. Ik heb afgelopen week voornamelijk op bed gelegen. Maar ik krijg al weer wat meer energie (en ook praatjes)

Joost: :lol: :lol: :lol:

Roos: Ik ga mijn best doen om regelmatig een verhaaltje te schijven. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep 2010, 11:30 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Zaterdag voor het eerst weer op stap geweest. De zon scheen `s ochtends al heerlijk de woning in. Ik had besloten om weer zelf wat boodschappen te gaan doen. Jas aan, tas en zonnebril mee. Mijn rolstoel had ik `s ochtends op tijd opgeladen. Ik kreeg het vorige week in België wel even warm, want ik was namelijk vergeten om de oplader van mijn rolstoel mee te nemen. :shock: Gelukkig bleek uiteindelijk dat ik nog genoeg 'gas' had om daar rond te kunnen rijden.

Ik stond helemaal startklaar in de woonkamer en keek nog even naar buiten. Nee...het was gaan regenen! Maar ik wilde toch echt naar buiten. Even een frisse neus halen en als het kan even lekker hard rijden. Heerlijk de wind door mijn haren laten wapperen. Ik kan daar erg van genieten. Ik besloot toch maar te gaan. Dan maar nat worden...Toen ik buiten kwam was het al weer droog. Raar weer hoor…

Nou is zaterdag niet de meest handige dag om boodschappen te gaan doen, maar het was deze zaterdag ongelofelijk druk in de winkel!! Ik stond bij de ingang en moest even diep adem halen voordat ik de drukte inging. Het rijden met een rolstoel in een winkel vergt namelijk wel de nodige aandacht. Veel winkelende mensen zijn namelijk volledig met hun gedachten bij de te zoeken boodschappen. Ze staan opeens stil, lopen plots achteruit of veranderen ineens van richting. Kinderen kunnen spontaan de gang uit komen rennen. Daar moet ik allemaal bij stil staan wil ik niet niemand op de hielen rijden. En dan ik moet zelf ook nog mijn eigen boodschappen zoeken. Een hele klus dus!

Dan wil ik ook vaak producten kopen waar ik zelf niet bij kan, maar gelukkig zijn er altijd wel mensen bereid om me te helpen. Ik had mijn boodschappen bij elkaar gezocht en afgerekend. Weer lekker naar buiten, maar oei…...ik voelde al dat mijn tas toch iets te zwaar was. Maar het voelde wel goed dat ik dit weer zelf voor elkaar had gekregen. `s avonds kreeg ik een migraine-achtige hoofdpijn aan de rechterkant van mijn hoofd en mijn rechterarm was wat pijnlijk. Het was blijkbaar toch iets teveel geweest. Voorlopig maar even niet meer zoveel tegelijk meenemen.

Zondag ging het gelukkig al weer beter. Ik kreeg `s middags visite. Normaal gesproken kost het me veel energie om een gesprek goed te kunnen volgen en om dan ook nog een goed antwoord terug te geven. Zinnen willen er nog wel eens anders uit komen dan dat ik eigenlijk bedoeld had. Ook kan ik soms niet snel genoeg op een woord komen. Het zit er wel, maar ik kan het dan even niet pakken. Ik vergelijk het met mijn computer. Ik moet dan met de muis even zoeken waar het staat.

Maar deze keer ging het me beter af! Ik kon het gesprek goed volgen en kon redelijk snel antwoord geven! Dit maakt me natuurlijk erg blij! Ik word soms toch wel onzeker als ik niet goed uit mijn woorden kom. Ben zo benieuwd wat er allemaal nog meer gaat verbeteren!! Ik kan ook nog steeds stabieler lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep 2010, 12:17 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Mooi "boodschappen"-verslag Astrid.

Het klinkt allemaal aardig goed. Mooi.

Ik deed tot 4 jaar geleden nog lopend (nou ja: lopend ?)
boodschappen en hoop dat over bijvoorbeeld een jaartje
weer te kunnen. De tijd zal het leren.

Ik ben nu 4 weken ver en het gaat steeds wat beter, dus
de kans is groot dat het bij jou ook steeds iets beter
zal gaan. Je ervaart het al !

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep 2010, 12:33 
Hoi Atthys;

Wat hebben we toch met die supermarkt; een haat-liefde verhouding? Ik heb al veel 'super'-ervaringen gelezen; het blijft een soort hindernisbaan; misschien goed om te kijken hoe ver je gevorderd bent? 'Twee pakken ontbijtkoek verder dan vorige week.. op naar het sixpack..'

Tof, dat gesprekken volgen en voeren beter gaat! En dat het lopen nog steeds verbetert!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep 2010, 15:25 
Offline

Geregistreerd: di 27 apr 2010, 13:41
Berichten: 14
Tja, die supermakten.....Wat moeten we daar toch steeds. Is dat de nieuwe maat voor hoe goed het ons gaat ;) ? Grappig dat we allemaal met van die winkelverhalen op de proppen komen.
Maar geweldig dat we dat in ieder geval weer een beetje onder de knie hebben. Hopeleijk zetten de verdere verbeteringen goed bij je door.

Het is nu bijna 2 weken nadat wij zijn bevrijd...Helaas merk ik nog niet echt veel. Behalve de mist die is opgetrokken, werkt de rest nog net zo als voorheen. Vandaag dus beter dan morgen of net andersom. Maar ...

Ik houd goede moed op meer/andere/hoopgevende verbeteringen!

Moed verloren is al verloren enne....daar doen we hier niet aan , toch?

We gaan er voor.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 13:24 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Ja, inderdaad grappig dat boodschappen doen een goede graadmeter is om te kijken hoe het met je gaat. Ik houd nu in de winkel rekening met wat ik wil eten, anders krijg ik het niet mee naar huis genomen. Potjes en blikjes zijn nu nog funest om mee te nemen. Maar wie weet... lukt het over een tijdje wel beter. Wat jij zegt Joost op naar een sixpack!

Wil, vandaag al weer twee weken geleden dat we behandeld zijn. Het voelt toch nog zo kort geleden. Jammer dat je nog niet veel verandering merkt. Maar dat de mist is opgetrokken is toch al heel wat! Bij mij zijn de verbeteringen ook nog niet heel spectaculair. Ik weet niet of deze al zichtbaar zijn voor een ander, maar ik voel toch wel verschil! Ik begin ook langzaam steeds wat fitter in mijn hoofd te worden.

Ik heb deze week voor het eerst sinds lange tijd ` s avonds weer een film kunnen kijken! Dit lukte mij niet meer. Het kostte me teveel energie om het te volgen en ik viel steeds tegen het einde in slaap! Ik ben er uiteindelijk maar mee gestopt, want ik kende van veel films wel het begin, maar niet het einde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 13:43 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Gisteren een goed gesprek gehad met mijn huisarts. Hij wilde graag horen hoe het nu met met gaat. Het is fijn dat ik dit met hem kan bespreken. Hij staat zeker niet negatief tegenover de ingreep.

Ik vroeg hem of ik getest moest worden op de MRSA-bacterie. Ik heb binnenkort een afspraak in het ziekenhuis. Het leek hem wel zinvol om op MRSA te testen. België is tenslotte toch ook het buitenland...

De test stelde niet zo veel voor. Drie watten staafjes. Eén voor in de neus, een voor in de keel en de laatste voor ahum...de bilspleet. Ik heb de wattenstaafjes zelf naar het huisartsenlaboratorium gebracht. Over drie dagen is de uitslag. Daar gelijk ook maar even bloed laten prikken om te kijken of ik nog voldoende vitamine B12 heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 14:09 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Het gaat de goede kant op, Astrid !
Ik hoop dat het zo - langzaam - doorzet.

Ik maak ook zoiets mee; mijn blik is (soms) beter !
Ik slaap wat "beter"; minder spierpijn 's ochtends etc.
Maar: kleine stapjes; niets echt spectaculairs.

Groet,
Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 10:16 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Jossie, wat is het leuk hè om dat te ervaren. Het zijn van die kleine dingen die je ineens opvallen. Heel bijzonder! Ik krijg daar positieve energie van.

Ik heb nu wel wat meer last van het prikken van de Fraxiparine. Afgelopen twee weken ging het eigenlijk best wel goed, maar nu begint mijn huid het toch wat minder leuk te vinden. Ik heb een aantal heerlijke, gevoelige, blauwe plekken. Het wordt ook wat lastiger om nog een geschikt plekje te vinden om te prikken. Maar ik hoef er gelukkig nog maar 6. Ik kijk echt uit naar de laatste!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 10:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug 2010, 21:14
Berichten: 116
Hoe lang moet jij die Fraxiparine spuiten dan?
Ik hoefde gelukkig maar een week en voor de rest had ik
nog een stuk of wat pillen.
Ik was ook blij toen ik er mee op mocht houden want mijn hele buik
was blauw door al dat geprik! :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling