Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 19 apr 2024, 17:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 11:25 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Ik prikte - om de dag - links, dan weer rechts van de navel
(zoals op de bijsluiter staat aangegeven). Ik vond het niet leuk,
maar het ging wel probleemloos. Nog even en het zit erop.

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 11:53 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
kaatje schreef:
Hoe lang moet jij die Fraxiparine spuiten dan?
:shock:


Ik moet in totaal 20 injecties spuiten. Het is niet echt mijn favoriete bezigheid, maar het was tot nu toe wel te doen. Ik spuit ook om de dag links en de andere dag rechts van de navel en dit ging eerst prima. Maar het is nu gevoeliger geworden en er zijn ook wat harde plekjes van het prikken ontstaan. Ik hoop nog 6 plekjes te vinden die wel gunstig mogen uitpakken. Kan ik straks weer zorgeloos mijn spijkerbroek aan. Die zit nu niet echt comfortabel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt 2010, 12:40 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Gisteren weer wat boodschapjes gehaald. Maar hè....ik had `s avonds en `s nachts weer last van pijn in mijn rechterarm en pijn aan de rechterkant van mijn hoofd. Vreemd hoor ik ken deze pijn niet. Dit had ik niet voor de ingreep. Het is dan blijkbaar toch nog te belastend.

Ik was hier deze week al op aangesproken door iemand die hier ook mijn topic leest en mijn vorige boodschappenavontuur had gelezen: "Laat mij het dan voor je doen!" Hartstikke aardig natuurlijk. Maar ik dacht echt dat ik deze keer niet zo veel nodig had en dat mij dit zelf wel zou lukken. Nou....niet dus achteraf. :oops: Ik had toch iéts meer nodig en het pak sojamelk heeft mij deze keer vermoedelijk de das om gedaan. Ik moet echt opnieuw in schatten wat ik nu wel en niet kan doen. Dus ik zal voorlopig toch maar even zelf geen zware dingen meer halen.

Ik heb overigens gisteren ook nog een koutje gevat. Het is echt lang geleden dat ik verkouden was. Ik heb nu dus ook letterlijk een das om gedaan'. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt 2010, 13:01 
Hoi Atthys, welkom bij de club van luitjes die te hard van stapel lopen! ;)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt 2010, 13:15 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
:lol: :lol: Gezellig! Zijn er ook bijeenkomsten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt 2010, 13:21 
Binnenkort; bij jou!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt 2010, 13:50 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
8-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 18:14 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Daarnet de laatste Fraxiparine-injectie gezet!! Hoera! Ik heb de laatste 6 injecties gelukkig zonder grote blauwe plekken doorstaan. Ik had wat informatie over het toedienen van Fraxiparine op internet gezocht. Dit heeft me zeker geholpen. Mogelijk hebben anderen hier ook iets aan.

Breng de naald in zijn geheel loodrecht in de huidplooi onder een hoek van 900.
- Het is niet noodzakelijk om te controleren of men in een bloedvat zit.
Indien men toch geen risico wil nemen (bijvoorbeeld bij cliënten met een gering vetpercentage) trekt men de zuiger iets terug om te controleren of men in een bloedvat zit.
Indien men in een bloedvat heeft aangeprikt de naald verwijderen en opnieuw beginnen.
- Spuit de vloeistof langzaam in de afgesproken plaats.

http://protocollen.dickshomepage.nl/doc ... parine.pdf

Ik heb gecontroleerd of de naald in een bloedvat zat en dat ging beter. Ik kreeg geen grote blauwe plekken meer!!

Ik heb op het moment wel last van een verkoudheid. Zaterdag was dit begonnen en het leek maandag weer over te zijn. Maar helaas is de verkoudheid vandaag weer teruggekomen. Het is niezen geblazen! Dus ik doe het nog maar even wat rustiger aan.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 19:04 
:P gezondheid! :P


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010, 17:49 
Offline

Geregistreerd: di 27 apr 2010, 13:41
Berichten: 14
De laaste spuit gisteren gezet! Benieuwd of er nu iets veranderen gaat. Hoe zijn de verbeteringen bij jou?

Ik heb meer energie, helder hoofd. De vermoeidheid lijkt iets minder "dikke deken" dan anders. Het is wat beter te doen in ieder geval. Benen blijven volharden in de zenuwpijn, maar kracht lijkt iets beter te worden.

Het gaat langzaam maar zeker de goede kant uit ( blijf ik hopen ;) ) . Geduld is niet iets wat mij makkelijk afgaat.... Ik moet oppassen dat ik niet weer heel snel veel te veel wil en dat dan ook daadwerkelijk doe. Oppassen voor die valkuil dus.

Maar al met al, ben ik niet ontevreden. Een helder hoofd is mij olok wat waard.

Hopelijk gaat het jou ook weer wat beter. Wanneeer mag jijop 3 maand controle komen? Wie weet zien we elkaar dan nog even.

Blijf moed houden en oppassen voor de wederbots. Ja, sorry Joge, even van jou geleend die term. Vind hem echter wel erg toepasselijk :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling