Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 04:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010, 15:14 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Hoi Wil,

Ik keek erg uit naar mijn laatste injectie. Ik was ook zo benieuwd hoe het daarna zou gaan, maar ik werd afgelopen week geplaagd door een verkoudheid. Ik voelde me even wat minder lekker. Ik was erg moe en had een zwaar hoofd, maar het gaat nu weer de goed kant op. Ik doe nog steeds wel rustig aan. Van een wederbots is voorlopig nog geen sprake geloof ik. ;) Maar wie weet.....als ik meer energie krijg.

De zenuwpijn in mijn linkerbeen is ook nog aanwezig. Maar mijn been is minder stijf waardoor ik toch wat beter kan lopen.

Ik geniet erg van het feit dat ik `s avonds weer films kan kijken. Ik heb er nog een hoop in te halen! Ik heb eindelijk Finding Nemo (2003) gezien. :lol:

Ik heb op 29 november een afspraak bij dr. Beelen. Het zou leuk zijn als we elkaar weer zouden zien.

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010, 10:40 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Gisterenochtend ontving ik om 10.10 uur een belangrijk telefoontje. Toen ik had opgehangen besefte ik ineens dat ik het gesprek goed had kunnen volgen en snel antwoord had gegeven. Er kwam gelijk een enorm blij gevoel omhoog. Ik heb dan ook de hele dag een enorme glimlach gehad! Hier had ik namelijk voor de ingreep heel veel moeite mee! Mijn hoofd kwam `s ochtends maar traag op gang. Een telefoontje was dan te inspannend. Teveel handelingen tegelijk. Luisteren, nadenken en dan ook nog een antwoord moeten formuleren... Het ging toen allemaal te snel voor me en ik kwam daardoor vaak moeilijk uit mijn woorden.

Maar nu....het voelt alsof ik langzaam uit een soort winterslaap aan het ontwaken ben!! Heerlijk!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010, 11:00 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Wat heerlijk voor je! Je wordt wel telkens met je neus op de feiten gedrukt, in dit geval prettig 8-) : "MS-normaal" verandert na behandeling (in eerste instantie) weleens ongemerkt en komt dichter bij "normaal" voor "normale mensen". Abnormaal, joh. :mrgreen:

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010, 12:04 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Hallo Astrid,

Nu zit de winter er aan te komen, kom jij net uit je winterslaap. Maar... volgens mij mag dat de pret niet drukken!

Heerlijk om weer te kunnen luisteren, begrijpen en praten zonder de weg kwijt te raken! :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010, 11:42 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Ja :lol: het is biologisch niet helemaal logisch, maar de pret is er zeker niet minder om! En ik doe deze winter gewoon een hele dikke jas aan! Ik heb echt genoeg geslapen.

Esme: Het is inderdaad heerlijk dat ik nu eens met mijn neus op de positieve feiten gedrukt word. Toen ik eerder las over de vooruitgang van anderen vond ik het best moeilijk om hier een voorstelling van te maken. Hoe zou het voelen om bepaalde dingen weer te kunnen na zoveel jaren? En nu is het dan eindelijk zo ver!

Gisteren weer visite gehad en ik was toch weer verbaast dat ik echt minder suf ben en sneller kan antwoorden. De verbetering blijft dus aanhouden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010, 11:52 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Goed Astrid; je gaat al snel heel goed.
Ik denk dat het in de tijd alleen maar beter zal gaan.
Het is geweldig dat je die verbeteringen merkt !!

Ik maak ook een goede progressie, maar
wel met vallen (letterlijk) en opstaan.

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010, 13:16 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Woensdag voor het eerst na de ingreep weer op stap geweest. Gezellig met een vriendin `s middags naar de stad. Een mooie gelegenheid om te kijken of ik al verbetering heb met bepaalde dingen. Ik ben namelijk ook erg gevoelig voor licht en geluid.


Test 1: Ik moest pasfoto`s laten maken voor een nieuwe identiteitskaart.

Ik heb voor het laatst pasfoto`s laten maken in 2006. Ik vind het niet leuk om op de foto te moeten. Maar waarschijnlijk accepteren ze op het stadskantoor niet een foto van 2006. ;) Dus ik moest er toch aan geloven. Deze keer voor het eerst vanuit mijn rolstoel. Vooraf maar even naar de fotograaf gebeld of dit wel mogelijk was. Hij liet weten dat de deuropening groot genoeg was en dat het binnen een beetje afhing van hoe goed ik kan sturen. :D Nou kan ik redelijk overweg met mijn rolstoel, dus ik wilde deze uitdaging wel aangaan.

De winkel had een mooie drempelhulp en met wat extra gas stond ik zo binnen. Maar het kamertje voor de pasfoto`s was maar krapjes. Ik moest er achteruit in rijden, maar met enig voorzichtigheid lukte dit. Centimeterwerk dat wel, maar geen deurstijl geraakt of een statief omver gereden.

Toen de foto. Maar zucht… die vervelende flits! Dit is dus nog steeds erg pijnlijk in mijn ogen en hoofd. Na drie keer flitsen mocht ik de beste foto uitkiezen. Haha ik zag er uit als een konijntje dat verschrikt in een felle lamp keek! Maar de fotograaf vond ze goed, dus ik dan ook maar. Blijf het toch maar onflatteuze foto`s vinden voor een indentiteitskaart. Recht in de lens kijken en niet lachen. Buiten toch maar even mijn zonnebril opgezet om een opkomende hoofdpijn te verzachten. Meestal draag ik een baseball cap tegen felle lampen, maar ik wilde deze middag uitproberen of ik misschien wel zonder kon.


Test 2: De bibliotheek.

Mijn vriendin wilde hier even kijken. Het was jaren geleden dat ik daar was geweest. Ik heb namelijk ook problemen met lezen. Ik heb al jaren last van mijn linkeroog. Alsof deze niet helemaal goed meewerkt. Lezen kost veel energie. Afgelopen maart kreeg ik ook nog last van een wazige vlek in mijn oog, waardoor ik bijna helemaal niet meer kon lezen. Dit heeft twee maanden geduurd en dit is gelukkig al weer verbeterd. Nog niet helemaal, maar ik hoop dat hier nog meer verbetering in mag komen.

Het is lang geleden dat ik een boek helemaal heb uitgelezen.. Maar wat mis ik dat! Ik las erg graag. Ik maak ook wel gebruik van gesproken boeken, maar dit is toch niet hetzelfde. Ik kon het niet laten om toch ook een boek uit te zoeken. Eentje met duidelijke letters en veel alinea`s en een interessant onderwerp natuurlijk. Die ga ik toch maar eens proberen te lezen.


Test 3: Bezoekje aan een café.

We gingen even wat drinken in mijn favoriete café. Het was ook al lang geleden dat ik daar was geweest. Het interieur van het café is al jaren hetzelfde. Ik mag dat wel, het lijkt alsof je even terug in de tijd stapt. Er kwamen leuke herinneringen naar boven uit mijn staptijd. En ik keek weer even met warme gevoelens naar de plek waar mijn hond vroeger had gelegen. Die mocht toen namelijk ook mee naar binnen. Met zijn allerliefste koppie lag hij dan te zoeken naar vallende suikerklontjes en koekjes. Hij is al weer een aantal jaren geleden overleden.

De muziek stond deze keer niet zo hard of had ik nu minder last van het geluid? Ik heb in ieder geval geen oordopjes in hoeven te doen. Wel een aantal keren mijn oren dichtgehouden tijdens het opstomen van melk. Ik heb ook geen petje opgehad tegen het licht van de lampen. Zou dit dan ook beter gaan? Het lijkt er voorzichtig wel op…


Test 4: Een winkel in.

Ik koop al jaren geen kleding meer in de stad. Dat kost me te veel energie. Al slalommend met je rolstoel langs de rekken, de smalle paden en ook nog winkelende mensen ontwijken. En de muziek staat vaak zo hard dat ik al snel weer naar buiten wil. En ik moest uiteindelijk toch vaak weer terug om iets te ruilen. Nee, niet erg handig voor mij. Ik koop kleding via internet. Lekker thuis bestellen en op je gemak passen.

Deze keer wilde ik een nieuw mobiele telefoon aanschaffen. Het was niet druk in de winkel en er stond muziek aan. Het is lastig om te vergelijken met de vorige keren (stond toen de muziek harder?), maar ik kon het gesprek met de verkoper toch beter volgen. Ik heb vaak in een winkel gestaan dat ik het eigenlijk niet kon volgen. Degene die met me mee was gegaan fungeerde dan als ‘tolk’. Maar nu kon ik zelf het gesprek voeren. Het lijkt misschien niet zo spectaculair, maar voor mij voelt dat wel zo. Overigens geen mobieltje naar mijn zin gevonden..

Conclusie van de middag:
Een gezellige middag die qua pijn en vermoeidheid in mijn hoofd beter is verlopen. Ik heb geen petje op gehad, wel buiten mijn zonnebril. Als ik voorheen een gesprek moest volgen met de muziek op de achtergrond, raakte ik al heel snel vermoeid. Ik had hier dan de verdere dag last van. Dit was nu minder. Ik was nu `s avonds nog opvallend fit in mijn hoofd.

De pijn in mijn linkerbeen is nog niet minder geworden. Het zitten in mijn rolstoel is nog steeds pijnlijk. Dit neemt gedurende de middag toe. Dit weerhoud mij toch echt niet om weer op stap te gaan.

Misschien nog niet heel spectaculair, maar de verbeteringen moeten toch ergens beginnen…en een fitter hoofd is toch al heel wat!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010, 20:23 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Niet spectaculair noemt ze dat :shock: :mrgreen: Alleen de flitslichten deden nog zeer, de rest ging allemaal beter dan voorheen. 8-) Ik vind het super spectaculair. Kan het verschrikte konijntje ook als avatar gebruikt worden? ;)

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010, 21:11 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Astrid, je hebt vast héél erg genoten!

Hartstikke fijn allemaal :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2010, 10:50 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Esme, oei het verschrikte konijntje als avatar? :lol: :lol:

Ik vergat gisteren nog te zeggen dat toen ik `s ochtends een ei uit de koelkast wilde pakken met mijn linkerhand ik deze kapot kneep. Maar hè .. mijn linkerhand was voorheen erg zwak?? Ik heb nog nooit een ei kapot geknepen. :lol: Binnenkort bij de fysiotherapie maar eens testen of dit verbeterd is.

Roos, ik heb zeker genoten! We hadden ook geluk met het weer. In de stad geen druppeltje gevoeld. Toen we dit aan het einde van de middag vertelde aan de taxichaufeur die ons kwam ophalen zei hij dat hij de hele middag in de regen had gewerkt. We waren helemaal verbaast. :shock: Maar toen viel het kwartje; we zijn die middag veel binnen geweest en zijn waarschijnlijk tussen de buien door naar buiten gegaan. Niets van gemerkt :lol: In de bus naar huis begon het wel te stortregenen. We bleven maar even langer in de bus wachten totdat het wat minder werd. Toen we uitstapte was het ineens weer droog. :D Ons bleef dus gelukkig een nat pak bespaart. Arme taxichauffeur.. die moest nog tot `s avonds 20.00 uur werken in de regen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling