Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 10:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010, 10:45 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010, 16:37
Berichten: 81
Vandaag is het 9 december, precies 1 week geleden…Ik heb nu nog last van mijn hals, is nog steeds gevoelig. Mijn lies voel ik niet meer, jeukt alleen maar, volgende week mijn hechting eruit laten halen. Moest 10 dagen blijven zitten en ik kreeg een brief mee voor de huisarts van dr. Beelen dat ik 2 weken niet mag fietsen…dus ook geen andere dingen, lijkt me.

Ik ga volgende week donderdag weer naar de fysio…daar verheug ik me wel op, kan ik mijn verbeteringen laten zien.

Na 1 week gaat beter:

- Beter praten, beter articuleren, geen dikke tong meer.
- Geen duizelingen meer; kon mn hoofd niet plotseling van onder naar boven bewegen.
- Veel minder spasmes, overdag bijna geen en alleen nog ’s nachts.
- Betere functie van mijn linkerhand
- Beter gevoel aan mijn linkerhand
- Ook in rechterhand lijkt de fijne motoriek beter.
- Goed rechtop staan, niet meer met mn kont naar achteren en schuin.
- Los staan, kan nu met mijn voeten mijn evenwicht corrigeren, heb geen steun meer nodig.
- Betere doorbloeding aan mijn linker (trombose)onderbeen, is nu roze i.p.v. grauw-grijs.
- Mijn linker (trombose)onderbeen is minder dik, weiniger vocht
- Kan makkelijker / gecontroleerd gaan zitten in mijn rolstoel, zelfs zonder mijn handen te gebruiken.
- Soepel opstaan ’s morgens uit bed, niet meer stijf.

Ik hoop dat ik alles heb, het gaat over het geheel gewoon beter. Ik ben blij dat ik dit heb laten doen! Ik vond het vorige week reuze spannend en ik was ook wel bang…nu ben ik bang dat mijn gedotterde halsaders weer inklappen (restenose). Maar laat ik er maar gewoon vanuit gaan dat alles goed openblijft. Want ik wil niet meer terug en alle verbeteringen verliezen.

8 Februari moet ik terug naar dr. Beelen in Aalst, daar krijg ik opnieuw een echo en krijg ik de voor en na beelden te zien van mijn dotteren. Ben benieuwd! Na 8 februari heb ik ook bijna geen kans meer op restenose. Dat is zeker geruststellend!

Heb gisteren een afspraak gemaakt met mijn neuroloog die dit hele gedoe maar een hoax vindt, 21 februari ga ik maar ns naar hem toe…Ik hoop dan op nog meer verbeteringen! Zou mooi zijn als ik dan lopend naar binnen kom…haha, dan lach ik me rot, aanschouw het placebo-effect.

Ik zal ook opnieuw mijn spieren moeten aansterken, na 6 jaar rolstoel is bijna alle kracht weg. Na volgende week dan ga ik ervoor en ik hoop met de maanden nog meer verbeteringen te krijgen. Tijd zal het leren…15 jaar ms betekent ook 15 maanden kans op verbetering…ik heb nog ff te gaan.

Ine


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010, 11:10 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Hoi Ine

Dank je wel voor je uitvoerig verslag. En super dat je zoveel verbeteringen hebt. :D :D
De opmerking ik sta rechter niet meer met je kont naar achter, zo herkenbaar. Ook dat doe ik ook niet meer (als een grote neus en een grote kont hebt is het alleen al esthetisch er op vooruit gegaan :lol: )

Mijn neuroloog noem ik neutraal, ik hoop hem ook te kunnen overtuigen, want dat zou betekenen dat het goed met me blijft gaan.
Ga zo door
groet
Emma


Laatst bijgewerkt door emma op vr 10 dec 2010, 00:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010, 12:18 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010, 16:37
Berichten: 81
O ja, toch een verbetering vergeten; het slikken gaat ook beter, ik heb me nu ook een week niet meer verslikt! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010, 14:01 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Mooi dat het goed gaat, Ine.
Het is heerlijk om te lezen.
Laat het zo doorgaan !

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010, 16:36 
Offline

Geregistreerd: di 22 jun 2010, 14:43
Berichten: 35
Wat een heerlijke berichten!!!
zo lees ik het graag :)

Wilma


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010, 17:05 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Wat ontzettend mooi om te lezen! Maak jezelf niet te bang voor een re-stenose. Vraag ook nog niet teveel van jezelf en geniet eerst maar lekker van je verbeteringen

Groetjes Astrid


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 12:23 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010, 16:37
Berichten: 81
JA! Ik kan weer tegen de warmte!!!

Net lang (warm) gedoucht, normaal werd ik altijd slap van het warme water.
Maar nu niet meer! :D
Dus, laat die zomer maar komen, kan ik eindelijk weer ns genieten van warm weer!

Morgen weer ns sporten, fysio en fitness... Ben ook erg benieuwd wat mn therapeut zegt.

Grtjs, Ine


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 13:32 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Mooi en hoopvol, Ine.
Ik heb ook hoop dat ik weer lekker (langer) de zon in kan.
Ik was vroeger gek op warmte en zon.

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 dec 2010, 12:47 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Wat geweldig dat je weer tegen warm douchen kan. En toen ik het las realiseerde ik me dat ik ook veel beter warm douchen kan. Het was me niet eens opgevallen :)
Ga zo door Ine en geniet maar heel veel ;)

groet Emma


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 dec 2010, 14:01 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010, 16:37
Berichten: 81
Vandaag na 2 wkn weer fysiotherapie gehad en mijn therapeut was onder de indruk!!!
Ik had in mn rechterbeen geen spierspanning meer, voelde normaal zei hij.
Dit was duidelijk verbeterd!
Mijn linkerbeen had wel nog wat stijfheid maar ook minder!
En daarbij slik ik nu 2 weken geen spierontspanners meer, alleen s nachts heb ik er nog 1 nodig (5mg lioresal (baclofen)) voor spasme links.

Ook sta ik duidelijk veel rechter en heb ik beter balans. (ik zit 6 jaar in rolstoel)

Wat natuurlijk als 1e opviel (bij iedereen die me kent) is dat ik beter praat! Veel duidelijker en aan elkaar.
Ik ratel nu door, haha!

Nu gaan we meer oefenen, vooral mijn beenspieren moeten aansterken.
We gaan nu 3x p.wk. fysio en fitness doen en thuis moet ik vooral veel staan.
Wordt wel intensief maar ik heb er zin in zeker als alles beter gaat!

Grtjs, Blije Ine :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling