Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 22:07 
Offline

Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:47
Berichten: 17
Woonplaats: rotterdam
Hoi even een vraagje, denken jullie daar ook niet over na ? wrm bij onderzoek een mri met infuus en bij controle kan het met een echo? ik denk hier steeds aan moet zelf 30 mei terug. Kan hij nu wel genoeg
zien met een echo?
groetjes Sandra.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2011, 10:14 
Offline

Geregistreerd: wo 05 jan 2011, 14:26
Berichten: 47
Nou Sandra, mijn gedachte, en ik weet ook niet echt wat ik ervan moet denken :?: ?
Er is ook gezegd dat als het nog steeds goed gaat, de controle eigenlijk niet nodig is, maar wat als de heleboel nou inklapt, blijkt dat dan ook ook uit de echo en doen ze het dan nog eens over?

Louis las ook dat je nog last had van koude tenen?
Ik soms ook, en wat ga ik nu doen, laten kijken of ik geen vernauwingen in mijn benen heb, (hebben mijn tantes ook en die hebben geen ms)de huisarts vertelde me dat dat vooral voor komt bij mensen die roken, en dit mogen ze wel in Nederland nakijken, dus laten we dat dan maar doen. Want ik heb het gevoel dat alles wat je maar hebt of mankeert wordt teruggekoppeld aan je ms. Terwijl er ook dingen kunnen zijn die losstaan van je ms.

Hey super dat je nog gestopt bent met roken! Gaat het voorderest nog helemaal goed?
Ik ben echt iedere dag weer zo blij dat ik dit heb ondernomen, ik voel me ZO goed!
Ik hoop jij ook!

groetjes Denise


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2011, 17:08 
Offline

Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:47
Berichten: 17
Woonplaats: rotterdam
Hoi Denise,

Ja mijn b12 is dus niet goed en b12 en ms lijken heel veel opelkaar ook het koud hebbenhoort daarbij. Ik begin nu met b12 injecties
hoop dat er nu weer verbetering in komt. Ik heb ook een trombose in mijn lies gehad maar dit was allemaal weg ook de restverschijnselen en de klepjes werkte goed.
Er wordt ook wel gezegt als je twijffelt aan ms laat je b12 onderzoeken gelijk met je HB ijzer ferritine b6 en foliumzuur. En die vragen heb ik nu ook wat als alles dicht zit ik heb geen geld voor nog een behandeling. nou ff afwachten maar.
suc6 verder groetjes sandra. en volhouden dat stoppen met roken ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2011, 10:13 
Offline

Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 11:30
Berichten: 63
hallo allemaal

even over de controle volgens mij kan hijn genoeg zien met een echo .
hij heeft gemeten of de aderen nog open zijn hoeveel mm ,ook of er geen propjes of andere dingen zijn die er niet horen .
en nu weet hij waar hij moest zijn en niet meer moest zoeken waar de vernouwingen zich bevinden in het lichaam .
met de behandeling kijken ze gelijk op meerdere plaatsen die niet of slecht te zien zijn met de mri en verhelpen deze gelijk .
deze plaatsen bevinden zich allemaal boven de gordel in je benen kijken ze niet ,maar volgens mij wordt dit in nederland gedaan dus ook vergoed door de zorgverzekering .

en ja je hebt gelijk heb nog last van koude voeten of eigenlijk mijn tenen .
ook vermoeidheid heb ik veel last van .
ik zelf denk dat ik te snel ga ,werk weer normaal en met mij werk is het normaal om ongeveer 50 werk uren per week te maken .
denk er aan om op woensdag voortaan vrij te nemen en dan maar 4 dagen te werken .
ben ook bezig met vitamines welke ik het best kan gebruiken om beter te herstellen .
ook het mooie weer doet mee is wel lekker de zon en kan er nu ook tegen toch denk ik dat deze ook invloed heb op mij gestel .
al met al ben ik wel heel blij met de resaltaten die ik behaald heb zal het zo weer doen als ik het over mocht doen .
mij is vertelt dat het een half jaar kan duren voor alle verbeteringen te zien zijn ,mijn oog bv gaat heel langzaam vooruit ,ik heb de tijd gewoon afwachten .

en met roken ben ik gestopt ja .
was dit al van plan en nu met het advies van dok Beelen heb ik de stap gezet en ben gestopt .
ook kreeg ik van hem bij de controle het advies om mij zelf niet druk te maken over de artsen hier en gewoon moet genieten van de ruseltaten die ik in Belgie heb behaalt .
en ook deze raad neem ik in acht en laat ze lekker allemaal in hun vet gaar koken die neurologen en geniet van het leven zoveel als ik kan .
ook wil ik iedereen dit meegeven en veel gezondheid en geluk voor de toekomst .
maak er iets van .

groetjes Louis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011, 13:23 
Offline

Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:47
Berichten: 17
Woonplaats: rotterdam
Hoi lois,

Bedankt ik moet 30 mei voor controle maar omdat ik nog zoveel andere klachten heb wat dus door de b12 kan komen ga ik wel. Als ze nog open zijn weet ik dus dat het daar niet van kan zijn. En tuurlijk ben ik ook ongeduldig, zeker eerst een half jaar verder zijn, en dat van de b12 kan ook wel 2 jaar duren voordat alles weg is. Nou optimistisch blijven he :D Soms moeilijk want mijn jongste dochter van 14 ziet me soms zo stuntelen en zegt dan gelijk nou die operatie heeft lekker geholpen.
groetjes Saniek


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 10:57 
Offline

Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 11:30
Berichten: 63
hallo daar iedereen
ben nu 3 maanden geleden gedotterd in aalst .
in deze tijd zijn heel veel veranderingen gebeurt bij mij .
alles gaat goed heel goed zelfs .
en ja ik ben verkouden geweest heb hier een dikke week last van gehad .
ook dat de ene dag niet de andere is .
bij iemand die geen ms heeft is een verkoudheid ook vermoeiend en de zon wordt iedereen een beetje lam van .
heb voor de behandeling een film gemaakt van hoe ik loop en dagelijkse dingen doe en kijk deze soms terug dan ben ik blij dat ik dit gedaan heb .
alleen mijn oog die eerst 15 procent was is moelijk te vergelijken maar hier ga ik binnekort een meting op laten doen en dan heb ik ook bewijs dat ik beter zie met dat oog .( laat dit wel weten hier )
hoop voor iedereen dat het goed gaat en alles dragelijker wordt in het leven .

groet Louis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 10:33 
Offline

Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 11:30
Berichten: 63
hallo daar

ben op 23-02-2011 behandeld in belgie door dok Beelen .
is dik 4 maanden geleden .
ben nog steeds blij dat ik dit heb gedaan ,en eerlijk is eerlijk is wel weer iets erger geworden maar heel veel is verbeterd ten opzicht van voor de behandeling .
wens iedereen een gezond ,mooi en gelukkig leven .

gr Louis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 aug 2011, 15:25 
Offline

Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 11:30
Berichten: 63
ben ik weer

beetje tegenstrijdig met mijn vorig bericht maar ben weer naar dokters geweest hier in nederland .
neuroloog had ik niets aan kan niets doen zit in mijn rug is geen behandeling voor .
ook vertelden hij dat vitamines niet goed waren en ik die maar niet moet nemen ,heb dus maar niets over belgie verteld .
de ortopeed kon ook geen afwijkingen zien dus allemaal goed .
morgen mijn bloedvaten laten controleren in mijn benen i.v.m koude voeten laat weten als dit iets oplevert .

het goede nieuws ben vandaag bij oogarts geweest mijn linker oog was nog maar 15 procent een half jaar geleden voor de behandeling in belgie .
in verloop van tijd merkte ik dat ik beter kon zien en heb dit laten meten nu 30 procent zicht .
mijn zicht met het linker oog is dus verdubbeld .
van 15 procent naar 30 procent zicht .

groet Louis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011, 12:39 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Zo dat is wel spectaculair... van 15 procent naar 30 procent zicht! Ben wel benieuwd hoe de reactie van je oogarts was. Dat zal hij toch niet vaak mee hebben gemaakt.

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2011, 19:46 
Offline

Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 11:30
Berichten: 63
zat net even een paar berichten te lezen en ja klopt een beetje mensen stoppen met schrijven .
bij mij is het geval dat ik laatst geweldig nieuws had wat ik wou delen met iedereen op dit forum .
nieuws wat niet te ontkennen is mijn oog was en is een stukje beter geworden .
toen ik in het begin hier iets schreef kreeg je een paar reacties maar nu bijna niets slleen van Astrid en heel erg bedankt hiervoor Astrid .
in dit forum vertelde ik mijn verhaal en zocht een beetje steun bij mensen die weten waar ze over praten geef je een goed gevoel .

wens iedereen heel veel sterkte en beterschap Louis


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling