Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 18:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009, 12:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
http://msweb.nl/index.php?menu_id=326&c ... h&symbol=2

Geen nieuws, beetje herhaling...

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009, 13:34 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Die "geblindeerde neurologen" vind ik wel een grappige "vertaling". :lol: Als het plan is alleen mensen met MS+medicijnen in de onderzoeksgroep toe te laten, dan ben je mooi in de aap gelogeerd als je geen medicijnen slikt om welke reden dan ook.

Die medicijnen zijn wel een moeilijke factor om rekening mee te houden in het onderzoek, zeg. :evil: Maar hopelijk zijn de verbeteringen zo groot na behandeling dat men nooit kan volhouden dat het aan de medicatie kan/moet hebben gelegen.

Dat wordt nog een flinke dobber om methode en technieken zo te definiëren/kiezen dat je zo min mogelijk ruis krijgt in je resultaten. Als ze nu ook maar niet overal waar onderzoek naar CCSVI gedaan gaat worden, denken zelf het wiel uit te moeten vinden, zodat je onderzoeksresultaten krijgt die niet samen te voegen zijn.

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009, 13:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Dus ook een groep met medicijnloze MS-ers, zal voor RR wel lastig zijn maar geeft het meest 'zuivere' beeld.

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009, 14:01 
Ik begrijp dus niet waarom ze niet meteen ook een groep patienten nemen die nog nooit medicijnen hebben gebruikt, of al sinds lange tijd niet. Dan krijg je volgens mij een veel eerlijker resultaat naar de werking van de dotterbehandeling.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009, 21:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
De groep MS er met medicijnen is misschien groter, dus makkelijker te vinden.

Ze willen niet dat de pharma's hun onderzoek saboteren, dus heulen ze(voorlopig) mee ?

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009, 22:01 
Linda vm schreef:
De groep MS er met medicijnen is misschien groter, dus makkelijker te vinden.

Ze willen niet dat de pharma's hun onderzoek saboteren, dus heulen ze(voorlopig) mee ?


Het zou natuurlijk ook kunnen dat MS ers zonder medicijnen niet onder behandeling zijn bij de VU. Of inderdaad in veel kleinere aantallen, maar dat hoeft in feite niet iets te betekenen voor al dan niet deelname. Hangt ervan af hoe groot het patienten-sample is.

Ik heb ooit ergens gelezen dat bij MS centra, waaronder de VU, de patienten over het algemeen zwaardere gevallen zijn dan bij regionale/lokale ziekenhuizen. Gewoon vanwege het simpele feit dat je sneller naar een academisch ziekenhuis met veel MS know how wordt doorverwezen als de ziekte zich verder/slechter ontwikkeld. Zolang je nog in een milde vorm zit, dan is de noodzaak om naar de VU te gaan minder groot.

Ik denk overigens dat er bij het samenstellen van de steekproef/het universum wel gekeken wordt naar verschillende typen MS patienten (geen/wel medicijnen, RR/SP/PP etc). DENK ik, niet gebaseerd op feitelijke info.

Ik zou overigens niet direct over meeheulen etc gaan roepen. Alle ogen van de wereld zijn gericht op de verschillende studies die naar CCSVI worden gedaan (naar mijn weten nu 5 0f 6: Buffalo, Detroit, Italie en misschien ook wel Duitsland, Stanford gaat starten en de VU dus). Ze moeten wel heel goed zich verantwoorden voor wat ze doen, anders gaat iedereen er toch weer gaten in schieten.

Maar bovendien hou ik niet zo van die complot-theorieen. Ik denk dat de VU als academisch centrum meer waarde hecht aan wetenschappelijke reputatie dan aan meeheulen met de pharma's. Maar vraag dat verder maar aan Ton ;)

Inge


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009, 23:57 
Liever niet :?


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling