Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 19:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2011, 01:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ben in Barcelona op bezoek bij een vriend van de academie, en ben veel aan het lopen. Heb in ieder geval 1.5 uur aan een stuk gelopen, en over de hele dag ongeveer 3 tot 4 uur. Na een uur lopen merk ik dat mijn kuiten en voeten warmer beginnen te worden en een kwartier later word het vermogen om mijn benen op te tillen (quads) minder. Wie kent dat gevoel?

Mijn physiotherapeut vertelde me dat het ook mogelijk was dat de zenuwen naar mijn benen bekneld raken aangezien ik een stuk kraakbeen mis tussen in mijn ruggengraat, bij mijn bekken. Als gevolg, zeker als ik de verkeerde houding heb (bekken gekanteld naar achter) word het al snel minder.

Ik ben een beetje verdeeld, is het MS, is het zenuw afknelling of allebei?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 17:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Hallo iedereen,

Even een kleine update. Alles goed hier in Toronto, behalve dan dat we nog niet veel lente gezien hebben.

Mijn neurophysiotherapeut heeft me oefeningen meegegeven om mijn nek rechter te zetten. Net als veel lange mensen loop ik een beetje voorovergebogen! Hij vertelde me dat voor doorbloeding in het nek gedeelte dit belangrijk is, en ook voor algehele lichaamscompositie.

Heads up iedereen!

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2011, 23:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Hallo iedereen,

Even een klein vervolg op de nek toestand. Ik schreef in mijn vorig bericht over mijn fysiotherapeut en dat ik mijn nek recht moest houden. Ik heb net het weekend vrienden geholpen om hun vakantie huisje te schilderen en heb twee dagen achterelkaar gewerkt - zonder problemen! Normaal krijg ik altijd wel last van zware benen enzo maar door me te concentreren op mijn houding had ik eigenlijk nergens last van.

Mijn physio gaf me twee redenen; een is doorstroming van de jugulars in de nek gaat beter als je nek in de natuurlijke - rechte houding - staat. En de tweede, door MS veranderde lichaamshouding (door spasmen, strakheid van spieren kantelde mijn bekken en ging ik verkeerd lopen) word gecorrigeerd en daarmee geen spierpijn meer.

Het voelt wel een beetje onnatuurlijk in het begin, maar het went wel. Dus naast CCSVI, Dieet, oefening is er nu ook lichaamshouding. Hubbard heeft ook een video instructie op hun site! Groet en sterkte iedereen,

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2011, 07:39 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Ha Job,

Leuk om iedere keer weer jouw positieve berichten te lezen.
Interessante gedachte over lichaamshouding.
Ik zal het hier bespreken met mijn osteopaat, eens kijken wat zij daarmee kan doen.

Kan helaas het stukje niet vinden op de Hubbard-site. Nog even verder zoeken dus!

Tot gauw.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2011, 18:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Roos,

Dank je voor je feedback, het doet me goed om wat te horen! Ik heb de link even voor je opgezocht:

http://hubbardfoundation.blogspot.com/2 ... asics.html

ook een goed boek om te lezen is: "The Brain that Changes itself

Norman Doidge, MD | The Brain That Changes Itself
www.normandoidge.com

Laat me horen wat je leert, mijn neurophysiotherapeut is een aanhanger van Doidge's gedachtengoed, en ik ook.

Het idee dat je zelf actief kunt bijdragen aan je eigen herstel is geweldig. Wel moet ik toevoegen dat mijn neuroloog er iets skeptischer over is - over de mate waarin je kunt regereneren. Ook mijn neuropysiotherapeut zegt dat het erg afhangt van lengte en zwaarte van MS maar dat het allerbelangrijkste is dat je er tegenaangaat en de moed niet laat hangen!

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011, 15:23 
Offline

Geregistreerd: vr 25 maart 2011, 15:54
Berichten: 41
Hal Job
ik heb met alle aandacht je hele verhaal gelezen en vond het reuze lnteressant.
Ik heb 30 jaar ms en o.a. met de nodige lnformatie en positief denken
hou ik me 'staande, niet letterlijk, maar het boek van Norman Doidge in het nederlands vertaald kan ik niet vinden, weet jij dit misschien uit te halen ?
Groetjes Trèzy :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011, 21:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ha die Trezy,

Ik heb net gecheckt op de website, maar er is geen nederlandse vertaling.

http://www.normandoidge.com/normandoidg ... OBOOK.html

Maar een goede neurophysiotherapeut zou op de hoogte moeten zijn van het concept van neuroplasticiteit. Waar het een beetje op neerkomt is dat je moet blijven oefenen, vooral op de functies die je aan het kwijtraken bent. Ik wil heel voorzichtig zijn met advies, want iedereen is verschillend (en jij hebt al 30 jaar ms) maar specifieke oefeningen zijn heel belangrijk. Mijn neurophysiotherapeut geeft mij hele specifieke oefeningen voor mijn been spieren, buik spieren en besteed veel aandacht aan techniek.

Er is een film gemaakt over dit boek: te zien op:

http://www.cbc.ca/documentaries/natureo ... gyourmind/

kan daar ook geen Nederlandse vertaling voor vinden maar wellicht meer toegangelijk.

groet, job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2011, 16:16 
Offline

Geregistreerd: vr 25 maart 2011, 15:54
Berichten: 41
Hallo Job,

Hartelijk bedankt voor het kijken of er een nederlandse vertaling vav het boek is. Jammer dat die er niet is.
Ik zal die film zeker bekijken.
Dankjewel voor de moeite.
Groetjes Trèzy :|


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2011, 20:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Hallo iedereen,

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik geschreven heb, maar ik check nog iedere dag voor nieuwe berichten en discussies. Het is niet zo dat ik niet veel te melden heb heb, integendeel, maar het dagelijks leven is nu bijna helemaal normaal en druk. We hebben besloten om gewoon door te gaan, omdat het lijkt alsof dat kan. We hebben net een huis gekocht in Toronto, in een mooie buurt en gaan volgende week verhuizen.

Mijn collega's op mijn werk denken dat ik een soort midlife crisis heb, met mijn fitness regime ben ik weer in een vorm die ik twintig jaar geleden had, slank en geen overgewicht meer. Ik hou het daar maar op want ik heb geen zin om met iedereen te delen wat er het afgelopen jaar allemaal gebeurd is.

Ik ben nog wel aan het fine tunen, met name met het aantal uren dat ik slaap, en met lichaamshouding en positie van hoofd en rug. Mijn physiotherapeut wil dat ik weer helemaal recht op ga lopen en daar werk ik nu aan. Ok, als ik te lang slaap merk ik de wazigheid en druk op mijn voorhoofd van voor de CCVI ingreep.

Ben er dus nog iedere dag mee bezig, en volg ook iedere dag het CCSVI nieuws, maar ben ook weer volop in de 'normale' wereld, alhoewel ik altijd het gevoel nog heb langs de rand van de afgrond te zijn gegaan, en er nog in de buurt van loop. We leven met de dag, maar de dagen zijn goed. Heb nog wel dagen dat ik last heb van mijn benen of van pins en needles, maar dat is meestal als ik stress heb, of als ik me niet goed aan mijn dieet houd.

Anyway, dit is mijn nieuws, wilde even van me laten horen en laten weten dat ik met iedereen meelees en mee beleef,

groet, job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2011, 21:25 
Offline

Geregistreerd: vr 22 jul 2011, 19:50
Berichten: 10
Hey Job,

Super dat het goed gaat met je.images/icons/smile/mrgreen.gif

Ik heb mijzelf mede dankzij jouw verhaal ook laten behandelen in Nov 2010. en bij mij gaat het ook steeds beter al volg ik geen specifiek dieet, maar ik heb mij wel laten testen bij een natuurgeneeskundige op allergieen zodat ik daar rekening mee kan houden bij wat je wel en wat je beter niet kan eten,want alles wat je systeem extra belast keert zich weer tegen je met alle gevolgen van dien...

Succes met de verhuizing.posting.php?mode=reply&f=21&t=601&sid=28c61a20306047c222f16fbb76d11bc2# mvgr Peet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling