Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 23:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2011, 13:58 
Offline

Geregistreerd: vr 25 maart 2011, 15:54
Berichten: 41
Hoi Saskia,
het gaat goed met je.
En nu verder ? We hebben niet veel meer van je gehoord.
Laat nog wat van je horen, a.u.b.
Met mij gaat het goed.

Groetjes Trèzy ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011, 06:21 
Offline

Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 11:08
Berichten: 4
Hallo allemaal,

Hier weer even een teken van leven. Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik hier op het forum mijn verhaal heb gedaan. De afgelopen tijd was erg intensief. Daarom heeft mijn zus, zij en haar man wonen en werken op het mooie curacao, mij en mijn man uitgenodigd voor een welverdiende rustpauze bij hun op het eiland. Het is hier geweldig. We zijn hier nu 5 dagen en kom helemaal tot rust. Zittend op de veranda met op de achtergrond het geluid van de golven die het strand oprollen, besef ik me eigenlijk pas goed wat ik allemaal heb doorstaan de laatste maanden. Dat niet alleen, pas nu realiseer ik me wat mijn man al jaren met mij heeft moeten doorstaan. Ik zit hier dan nu ook met mij ipad op schoot en vond het hoog tijd om jullie deelgenoot te maken van onze belevenissen.

Al snel na de behandeling bij dr. De Letter in Brugge kon ik terecht in het revalidatiecentrum voor een intensieve fysio training. Deze heeft tot vorige week plaatsgevonden. In eerste instantie drie keer per week, wat later werd afgebouwd naar twee, naar 1 keer per week, en nu nog 1 keer in de twee weken. Pfff dat was in het begin erg zwaar. We hebben eigenlijk weer opnieuw het lopen aan moeten leren. Iets wat ik lange tijd niet meer heb gekund. Dat ging na de behandeling eigenlijk meteen alweer, maar had daarbij nog veel moeite om mijn balans te houden. De eerste honderd meter ging dat wel, maar daarna werd dat steeds lastiger. Dat was dus het eerste waaraan mijn fysio heeft gewerkt. Ik moest mijn spieren weer opnieuw leren gebruiken, zodanig dat het weer vanzelf en zonder na te denken zou moeten gaan. Nou dat is gelukt!! De afgelopen dagen bijvoorbeeld waren daarvan het klinkende bewijs. Om op het parelmoer witte strand te komen moeten we namelijk een lange trap naar beneden en uiteraard aan het einde van de dag weer terug naar boven. Dit gaat mij bijna moeiteloos af momenteel. Zonder hulp. Ik besef me dat dat niet zonder slag of stoot is gegaan. Zeker de eerste twee a drie weken na begin van de fysio had ik het zwaar. Soms had ik het gevoel drie stappen terug te hebben gedaan en maar 1 vooruit. Andere keren weer het gevoel er drie vooruit te hebben gemaakt en geen achteruit. Per saldo sta ik nu stabiel op mijn benen. Kan ik moeiteloos een paar kilometer lopen. Ik heb zelfs al even geprobeerd om voorzichtig hard te lopen. Maar dat is nu teveel van het goede. Ook hebben gewerkt aan kracht en dat is zeker te merken. Hierdoor ben ik met name stabieler geworden en kan ik mijn armen en handen weer gebruiken zoals ik vroeger kon.

Nog steeds ben ik spasme vrij en voel ik me niet meer moe. De afgelopen dagen heb ik heerlijk met mijn man, zuster en zwager doorgebracht op het strand, en het is hier constant rond de dertig graden. Heerlijk. Ik kan er weer tegen. Ben benieuwd hoe het mij straks zal vergaan in de winter.

Gisteren heeft mij man mij enorm verast. Zonder dat ik het wist heeft hij een diner voor twee georganiseerd. Niet zomaar een diner....nee een diner op nog geen twee meter van de branding. Heel romantisch onder een grite parasol van palmbladeren, compleet met fakkels en romantische muziek werden we door twee obers heerlijk verwend. We hebben er ontzettend van genoten en moesten allebei een traantje laten bij de overdenkingen van de afgelopen tijd. Hij gaf mij het mooiste compliment wat hij me kon geven. Hij zij dat hij erg trots op me was en enorm gelukkig met het feit dat hij zijn meisje weer had terug gekregen. Toen hij dat zij werd het mij te kwaad. Ik heb me dat nooit gerealiseerd. Maar begreep wat hij hiermee bedoelde. Hij bedoelde niet de fysieke dingen aan mij, maar met name de mentale dingen aan mij. Wat moet het moeilijk voor hem zijn geweest om me in de afgelopen jaren te hebben zien aftakelen. En wat een last moet ik zijn geweest op zijn schouders. Ik ben zo blij dat ik hem in mijn leven heb en ben hem erg dankbaar voor alle support.

Drie weken terug zijn we ook nog voor een controle in Brugge geweest. Ik zou het haast vergeten te vertellen. Alles is nog steeds mooi open en het bloed stroomt zonder problemen door mijn aderen. Dat was weer een hele grote opluchting. Dr. De letter zei dat hij nu niet meer verwachte dat ze opnieuw dicht zouden gaan zitten na zoveel maanden. Wel waarschuwde hij me en zei dat ik nog altijd ms patient ben en dus wel moest zijn voorbereid op de mogelijkheid dat zich opnieuw verslechteringen kunnen gaan voordoen. Hij was oprecht blij voor me en vond het fantisch om het verschil van voor de behandeling en na de behandeling te kunnen aanschouwen.

Nou ja dat was het eigenlijk wel. Het gaat dus nog steeds uitstekend met me. Ik hoop dat ik dit nog lang mag mogen vasthouden. Voor nu drink ik mijn glaasje roze leeg en ga lekker slapen. We hebben nog drie daagjes op dit prachtige eiland voordat de realiteit weer begint.

Tot de volgende keer.

Groetjes Saskia


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011, 07:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
Wat een geweldig nieuws. 8-) Dat wordt bij meer lezers een brok in de keel na het lezen van je verhaal, hoor! :mrgreen: Helemaal geweldig. Goed dat je aangeeft dat ook bij jou de fysiotherapie zo belangrijk is en is geweest. Een dikke pluim op je hoed en voor je man ook natuurlijk. Teamwerk, daar draait het om. Geniet van je vakantie.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012, 14:49 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010, 17:31
Berichten: 3
Hoi Saskia,
Ik heb met aandacht jouw verhaal gelezen, en ik gun je ook dat dit resultaat nog lang voor jou en je man mag blijven aanhouden. ikwens je/jullie dit van harte toe.
Ik ben zelf afgelopen april in Lingen Duitsland behandeld. Echter het heeft niets mogen uithalen, ondanks dat bij controle de aderen nog mooi open waren.
Ik moet je eerlijk bekenen dat ik ondanks ik het jou gun een beetje jaloers op je ben. Ik had het mijn vrouw ook zo gegunt, temeer dat zij haar spaargeld aan mijn behandeling heeft uitgegeven.
Ik moet ook zeggen dat ik het gevoel heb merer last te hebben van spasme in mijn benen na mijn behandeling. Ik heb inmiddels twee spalken gekregen en ben al voor de tweede keer ingespoten met botox, met tot nu toe weinig resultaat.
Het is goed om te lezen dat er ook mensen zijn die wel baat hebben gehjad bij de behandeling.
Ik zou ook tegen een ieder willen zeggen, als je de kans heb, probeer het in ieder geval dan heb je in ieder geval alles geprbeerd.
Ik wens jou en je man nog veel mooie en goede dagen toe, groetjes van Erik.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling