Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu di 19 maart 2024, 11:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010, 10:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 dec 2009, 00:03
Berichten: 86
Woonplaats: Vlaardingen
Dit stukje heb ik van MSWEB geplukt.

Aandoeningen vatenstelsel en MS
Aandoeningen aan het vatenstelsel leiden bij verschillende chronische ziektes tot een erger ziekteverloop. Vaak komen deze vaataandoeningen ook voor bij MS, maar het is niet duidelijk of zij ook MS doen verergeren. Het zou kunnen dat vaataandoeningen een verklaring bieden voor het verschijnsel dat MS zoveel verschillende ziektebeelden heeft. Behandeling voor de vaataandoeningen zou dan één van de routes kunnen zijn om sommige mensen met MS te behandelen.

Onderzoekers in Canada onderzochten 8.983 MS-patiënten uit Noord-Amerika. Zij keken hoelang het duurde voordat de patiënten (met en zonder vaataandoeningen) niet meer goed konden lopen, vanaf het moment dat zij de diagnose MS kregen. Door de resultaten te vergelijken kregen zij een beeld van het samenspel tussen vaataandoeningen en MS. Ze hielden rekening met verschillen tussen geslacht, afkomst, leeftijd, leeftijd van diagnose, jaartal van diagnose, sociaal-economische status en woongebied.

Patiënten met een of meer vaataandoeningen vóór de diagnose MS konden vaker en eerder niet meer goed lopen. Dat risico nam toe naarmate zij meer vaataandoeningen hadden. Het krijgen van een vaataandoening tijdens MS leidde ook eerder tot een rolstoel. De gemiddelde tijdsduur tussen diagnose en rolstoel was 18.8 bij patiënten zonder vaataandoeningen, en 12.8 jaar bij patiënten die daar wel last van hadden.

De onderzoekers concluderen dat aandoeningen aan het vatenstelsel, op welk punt vóór of tijdens MS dan ook, tot een aanmerkelijk erger ziekteverloop leidt. Zij raden aan om hier meer onderzoek naar te doen.

Bron: Marrie RA, Rudick R, Horwitz R, Cutter G, Tyry T, Campagnolo D, Vollmer T. - Health Sciences Center, Winnipeg, Canada
Neurology 2010 Mar 30;74(13):1041-7.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010, 11:33 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
"Vaataandoeningen" is "best wel" een ruim begrip:

Mogelijke aandoeningen van de bloedvaten (o.a.):
- aambeien (= hemorroïden)
- ader-ontsteking(= flebitis)
- aderverkalking (= arteriosclerose, atherosclerose)
- aneurysma
- angina pectoris (= hartkramp)
- angiodysplasie
- angiomatose
- angioom
- arteriïtis
- bloeddrukverhoging (= hypertensie)
- bloeddrukverlaging (= hypotensie)
- bloedvat-ontsteking
- claudicatio intermittens (= rokers-/etalagebenen)
- doorbloedingsstoornissen
- heksebezem-aders
- kransslagader-aandoeningen (= coronaire of ischemische hart-aandoeningen)
- perifere doorbloedingsstoornissen
- Raynaud
- Rendu-Osler-Weber:
- sclerodermie
- slagader-ontsteking
- slagaderlijke aandoeningen, perifere
- spataderen (= varices)
- vaatgezwel (= angioom)
- vaat-ontsteking (= vasculitis)
- vaat-ontsteking
- vaatspasmen
- vaatvlek (= teleangiectasie)
- vasculitis
- veneuze insufficiëntie .

Het lijkt mij toe dat je hier niets mee kunt behalve de eindconclusie volgen: meer onderzoek. Maar dat wisten we al toch? Of zouden ze alleen CCSVI bedoelen?

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 00:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Er worden steeds meer verbanden duidelijk door het onderzoek naar CCSVI zoals een aantal eerder nog onverklaarbare bevindingen in MS. Het feit dat laesies rond kleine aders gecentreerd zijn past bij deze nieuwe theorie. Het gunstig effect van vitamine D en omega-3 past ook bij de CCSVI hypothese. Vitamine D heeft duidelijke invloed op veneuze problemen. Er is zelfs een 50% meer kans op diepe veneuze trombose in de wintermaanden en lage niveaus van vitamine D worden gerelateerd aan een verhoogde kans op ontstekingen in de aderen. Geen toeval lijkt me dat er nu ontstekingen aan de vaten worden gevonden bij het scannen op CCSVI. Over puzzelstukjes gesproken ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 08:26 
Al een aantal jaren, sinds ik een artikel over de positieve werking van Symvastatine op MS las slik ik 80 mg per dag. Natuurlijk vond mijn neuro het (ook) onzin, maar ik heb doorgezet.
'Toevallig' werkt Symvastatine ook positief op de bloedvaten.
Zou hier ook sprake kunnen zijn van een (steed logischer wordend) verband?

http://www.mscentrumnijmegen.nl/nieuwsb ... atinen.pdf


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 16:05 
joge schreef:
Al een aantal jaren, sinds ik een artikel over de positieve werking van Symvastatine op MS las slik ik 80 mg per dag. Natuurlijk vond mijn neuro het (ook) onzin, maar ik heb doorgezet.
'Toevallig' werkt Symvastatine ook positief op de bloedvaten.
Zou hier ook sprake kunnen zijn van een (steed logischer wordend) verband?


En dan nu de hamvraag: heb je verbeteringen ondervonden sinds je symvastatine slikt?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 18:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 jun 2010, 12:10
Berichten: 91
Woonplaats: Hardegarijp
Nu we het toch over vitamine D hebben . . .

Ik heb iets gevonden dat ook op basis van vitamine D Proteïne is gebaseerd, de Gc Proteïne . . .

Ik vind het een bijzonder interessante benadering aangezien het geheel zonder bijwerkingen is. (Lees vooral ook het laatste gedeelte ‘de kleine lettertjes’)

http://www.gcmaf.eu

_________________
Bene diagnoscitur, bene curatur . . .
"Iets dat goed is gediagnosticeerd, kan goed genezen worden . . ."

Verba docent, exempla trahunt . . .
"Woorden geven instructies, voorbeelden leiden . . ."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 18:25 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
alphons schreef:
Er worden steeds meer verbanden duidelijk door het onderzoek naar CCSVI zoals een aantal eerder nog onverklaarbare bevindingen in MS. Het feit dat laesies rond kleine aders gecentreerd zijn past bij deze nieuwe theorie. Het gunstig effect van vitamine D en omega-3 past ook bij de CCSVI hypothese. Vitamine D heeft duidelijke invloed op veneuze problemen. Er is zelfs een 50% meer kans op diepe veneuze trombose in de wintermaanden en lage niveaus van vitamine D worden gerelateerd aan een verhoogde kans op ontstekingen in de aderen. Geen toeval lijkt me dat er nu ontstekingen aan de vaten worden gevonden bij het scannen op CCSVI. Over puzzelstukjes gesproken ;)


Maar wat nu als je niet een tekort aan vit. D in je bloed hebt, dat de opname goed is, maar je wel ontstekingen in je aderen hebt? Als je Omega 3-6-9 dagelijks tot je neemt in de goede verhoudingen en hoeveelheden? Moet je dan toch bij gaan slikken? En hoeveel dan?

Ik probeer het allemaal te snappen en het goede te doen, maar zit me regelmatig af te vragen of het niet dweilen met de kraan open is als de oorzaak niet weggenomen wordt of i.i.g. die ontstekingen met grof geschut buiten getimmerd worden.

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 20:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 apr 2010, 15:37
Berichten: 108
Allen,

Ik heb me ook al wat verdiept in GcMAF. Ik denk ook dat dit een mogelijke oplossing is om de ontstekingen weg te krijgen. Je imuumsysteem wordt weer op orde gebracht hierdoor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 20:51 
Marjan. schreef:
joge schreef:
Al een aantal jaren, sinds ik een artikel over de positieve werking van Symvastatine op MS las slik ik 80 mg per dag. Natuurlijk vond mijn neuro het (ook) onzin, maar ik heb doorgezet.
'Toevallig' werkt Symvastatine ook positief op de bloedvaten.
Zou hier ook sprake kunnen zijn van een (steed logischer wordend) verband?


En dan nu de hamvraag: heb je verbeteringen ondervonden sinds je symvastatine slikt?


Ik denk (maar ik heb geen 100 eeneiige tweelingbroers met ppms die 50/50 wel en niet slikten) dat het ppms heeft vertraagd. De neuro was in 2008 al verbaasd over het langzame verloop.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 20:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 jun 2010, 12:10
Berichten: 91
Woonplaats: Hardegarijp
Angel schreef:
Allen,

Ik heb me ook al wat verdiept in GcMAF. Ik denk ook dat dit een mogelijke oplossing is om de ontstekingen weg te krijgen. Je imuumsysteem wordt weer op orde gebracht hierdoor.


Dat is precies wat ik erbij voel!
Om eerlijk te zijn wil ik het wel gaan uitproberen na de behandeling in Düsseldorf (als ik ervoor in aanmerking kom)
1 juli ga ik voor het onderzoek en na twee weken kan ik indien mogelijk behandeld worden.
We doen het stap voor stap, maar stap 2 zal Gcmaf worden.
Het is alleen niet verkrijgbaar in NL.
Daar moet nog aan worden gewerkt!

_________________
Bene diagnoscitur, bene curatur . . .
"Iets dat goed is gediagnosticeerd, kan goed genezen worden . . ."

Verba docent, exempla trahunt . . .
"Woorden geven instructies, voorbeelden leiden . . ."


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling