Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 15:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Poe,

Met dertig graden hier in Singapore valt het niet mee. Nou moet ik niet klagen, mijn PPMS symptomen zijn nog mid, en heb net de CCSVI behandeling in Polen gedaan, ben aan het werk maar ik merkte een paar dingen op;

naar mate van het voedsel ik eet krijg ik 'needles and pins', de speldenprikken in handen en voeten. Vooral als ik een biertje drink. Ik las gisteren via CCSVI facebook het artikel over gut bacteria en MS en bedacht me dat Dr. Embry (van MS direct in Canada) al heel lang de link probeerde te leggen tussen voedsel en MS. Het artikel (hier gelinkt) beschrijft het onderzoek.

Is CCSVI de oorzaak van MS? Of is CCSVI een van de factoren die samen tot MS kan leiden? Ik ga in ieder geval van alle mogelijke oorzaken weer actie ondernemen - dus dieet, oefening, tai chi, fingamolid (een experimenteel medicijn van Novartis), LDN en een bende medicijnen.


http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... s=facebook


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 16:17 
En minder drinken... :shock:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 jul 2010, 22:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ha iedereen,

Wilde jullie het nieuws niet onthouden en ook mijn dagboek hier updaten;

Zoals jullie weten had ik mijn oordeel wat op de lange termijn geschoven, om eerst wat meer resultaten te zien voor ik er meer in ging geloven. Het is nu bijna vier weken na de ingreep en alhoewel ik toen onmiddelijk verbeteringen merkte (geen 'band' meer om m'n hoofd en visueel een veel betere herkenning van mijn omgeving) heb ik nu het hele sterke idee dat de verstijving in mijn benen, met name mijn kuiten, weer langzaam aan het ontspannen is. Ik herken het van vroeger, na het sporten als de spierpijn van overtraining begint op te lossen en je benen weer relaxter aan het worden zijn.... Ik moet toegeven dat ik van gematigd optimistich nu behoorlijk optimistisch ben. Ik ben er natuurlijk nog niet, maar het vooruitzicht van verbeteringen is geweldig.

tot later iedereen,

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010, 08:47 
Offline

Geregistreerd: di 20 apr 2010, 19:37
Berichten: 124
Woonplaats: Rotterdam
:) :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010, 10:07 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Ha Job,

All the way from Singapore.... en nog goed nieuws ook!! Fijn dat het zo goed gaat. Bedankt dat je het ons laat weten, want goed nieuws is altijd leuk om te horen. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010, 10:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Top Job! :lol:

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: job, 43 - PPMS
BerichtGeplaatst: wo 04 aug 2010, 04:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Niet echt veel te melden behalve dan dat het erg warm is hier in Toronto - 30 graden!

Ik ben weer begonnen om mijn gym programma weer op peil te krijgen. Vorig jaar heb ik heb samen met een physiotherapeut een pakket samengesteld en probeer iedere dag 45 min iets te doen. De meeste oefeningen hebben als doel om de been spieren te versterken en de loop reflexen te ondersteunen. Ook belangrijk; ik heb voor ik naar Polen ging een soort nul meeting gedaan van mijn algehele conditie, om een vergelijking te kunnen maken over de lange termijn. Want iedere dag voelt weer anders, met hitte, voeding, werkdruk en huishoudelijk dingen allemaal van invloed op hoe ik me voel.

sterkte iedereen!

job


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: ongelofelijk......
BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010, 05:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
:lol: Ongelofelijk....

Een jaar geleden of zo probeerde ik het voor het laatst, s'avonds even door het park joggen. Na minder dan 100 meter werden mijn voeten gevoelloos en mijn benen overmatig stijf. Sindsdien heb ik het opgegeven en wandel ik alleen nog maar - wat in vergelijking met vele andere van mijn lotgenoten nog steeds een super luxe is.

Maar dit moet ik echt even aan iedereen melden. Liep net het park in, hier in mijn buurt in Toronto. Mijn vrouw had van tevoren zelf even gejogt - en zei; zou je het niet nog een keer proberen? Ik zei zoiets van toch maar nog niet en liep op gewone schoenen naar buiten in de warme zomernacht.

Na een meter of vijftig dacht ik toch; even proberen, al zijn het maar een paar stappen en begon. Heel tam, en in mijn gewone kleding begon ik super rustig te joggen, bijna sjoggen. Ik liep een beetje voor gek voor alle teenagers die in de zomernacht rondhingen...MAAR IK WERD NIET MOE. Ik bleef maar doorlopen, en maakte na een paar honderd meter een wat hoger tempo aan!!!!!!!!! En het bleef goed gaan! Na een ronde door het park (een kilometer in totaal) was ik waar ik begon, en alhoewel mijn benen wel wat vermoeid waren liep ik nog! Zonder pijn! Zonder gevoelloze voeten! Zonder verkrampte kuiten!!!

Ik herinnerde me de laatste keer nog dat ik terug kwam van de laatste poging - het ging echt niet meer...ik kon letterlijk niet meer vooruitkomen. En nu had ik voor mijn gevoel nog een rondje kunnen lopen! Ik lees net nog een keer door en dit KAN geen placebo effect zijn! Ik ben vanaf nu officieel optimistich!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010, 08:54 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
:D :) :D :)
geweldig

top

groet
Emma


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010, 09:15 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Ik ben vanaf nu officieel optimistisch!!!!!!!!!!!!!

Wij ook! :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling