Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 12:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2010, 23:13 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
emma schreef:
HALLO


Ha Emma, de lijst gaat lekker lang worden van behandeling. ;)
Ik kijk er naar uit

Hopelijk weet je datum snel.

:D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010, 16:23 
Offline

Geregistreerd: vr 06 aug 2010, 14:00
Berichten: 14
Woonplaats: Hoogeveen
Hoi Emma en Babs,

Even een kort bericht van hier, want morgen is de grote dag!

Emma, weet je al een datum? Je hebt in iedergeval al iets om naar uit te kijken. Ik wil jou net als de anderen alle succes en geluk van de wereld wensen!

Babs,
Ik begrijp dat ik mn borst nat kan maken... ben zelf nog herstellende van een verwaarloosde pfeiffer :? ... Kijk nu kabbel ik mooi mee met het leeftempo van Bas, hopelijk kan ik hem straks nog wel bijbenen :lol:

Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die op het minst geringste afwijkend geluid zo reageert.... Maar het stomme is, als Bas valt dan gaat het vaak in "slow-motion" zonder ernstige verwondingen, het grootste probleem is dat hij niet overeind kan komen zelf. Maar goed daar hebben we thuis inmiddels wel onze foefjes weer voor.

Over medicijnen gesproken.... Bas heeft niet echt "MS" medicijnen... hij heeft wel pillen die de spasmen wat onderdrukken (deze worden meestal voorgeschreven bij Parkinson-patienten).
Maar nu, zullen wij zeker niet klagen hoe wij m.n. Bas hier in het ziekenhuis, afd revalidatie wordt behandeld, men is gemeend belangstellend en leeft mee. Ze promoten de behandeling niet, maar begrijpen goed waarom we de keus hebben gemaakt. Ook zij zijn erg benieuwd naar de resultaten. Tja, ook onze neuroloog heeft zijn eigenardigheden en idd ik wil af en toe ook niet weten wat er in een dergelijk verstrooid professor hoofd :ugeek: omgaat..... hij kan nog weleens vreemd soms lachwekkend uit de hoek komen...

En wat voor effect de behandeling heeft, maakt me geloof ik, niet eens zoveel uit, als het maar een positief effect heeft, placebo of niet!

Maar goed, ik ga vast een tasje inpakken en straks even uitleven met het avond eten.

Ik heb geen idee wanneer ik weer even op het forum verschijn... maar....tuurlijk komt er wel een bericht van Bas of mij.

Nog 1 ("half") nachtje slapen (om ongeveer 5.00u 's morgens stappen we in de auto).... :P


8-) Mirelle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010, 22:52 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
Mirelle schreef:
Hoi Emma en Babs,

Citaat:
Even een kort bericht van hier, want morgen is de grote dag!


Mirelle en Bas heel!!!!! veel succes!!!!!! morgen :o oef om vijf uur vertrekken erg vroeg.

Als je toch nog even moet wachten in het ziekenhuis, in de kamer voordat hij aan de beurd is. Kruip ook op dat bed bij Bas, heb ik ook gedaan, bij Joost dan ;) . Jouw lichaam rust dan ook uit want het is echt spannend, zeer zeker voor Bas ,maar als je daar eenmaal bent en hij ligt in dat bed te wachten, dan krijg je echt de kriebels, hoe is het straks als hij weer terug is op de kamer.

Toen hij terug op de kamer kwam was hij goed aan spreekbaar.
Er ebt een gevoel van spanning uit je lijf weg, de stap is gezet, op een onbekende weg
Ik had heel de dag op een stoel gezeten, beetje houten kont ,zere rug, ik kon de verleiding niet weerstaan om weer naast hem te kruipen.

Joost gelijk pas op :o mijn hals!!!!!!!!!!!
Shoot :) voorzichtig een stukje opschuiven.

Wel gezellig hoor, de arts kwam binnen om zijn verhaal te doen, gauw maar weer van het bed. Wel voorzichtig Joost zijn hals!!!!!
Arts moest lachen, geen probleem hoor.

Aan 1 kant een flink verdikte hals en gevoelig, dus schrik niet als Bas dit ook heeft, dit verdwijnt in de komende dagen

Neem genoeg lees voer mee hoor, ik heb heel wat bij kunnen lezen, dat was wel ideaal je kan toch niets anders doen.

Wel ;) nog een paar uurtjes.
Ik weet zeker dat er regelmatig aan jullie gedacht gaat worden, morgen.

Tot gauw

:D


:D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010, 20:27 
Offline

Geregistreerd: vr 06 aug 2010, 14:00
Berichten: 14
Woonplaats: Hoogeveen
Hoi Babs,

Ik zal verder mijn belevenissen onder Bas' zijn toppic vermelden....
Weet ook niet zo goed waar ik anders het beste "mijn" verhaaltjes neer moet zetten. (Het draait niet om mij maar om Bas.... ik ben hoogstend zo'n irritante vlieg die steeds terugkomt ;) ....)

Maar ik blijf de verhalen van jou en Joost volgen hoor!!!

groetjes Mirelle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010, 21:26 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
De laatste tijd is het wat rustig hier.

Joost krijgt regelmatig op zijn kop van de fysio dat hij zijn li-been niet goed neerzet of niet de juiste techniek gebruikt bij het fietsen.
Ik moet wel lachen ze kijken/ behandelen hem aangepast op het geen wat hij nu presteert.
Voor de behandeling was het echt zo, al wat hij doet is meegenomen.

Hij wordt een beetje kriegel van dat gezeur aan zijn hoofd, maar ja nu hij meer in beweging is heeft hij wat meer last van zijn knie .
Nou ik bemoei me er niet mee.
Ik vind het wel prettig dat hij foetert, houd het levendig, alleen op deze manier kennen ze hem nog niet zo goed bij de Fysio :P

Verleden week viel het werk voor Joost wat tegen. Ja het is natuurlijk niet te vergelijken met thuis. Alles onder controle.
Iedereen wil weten hoe het gaat, veel kletsen is het dan, kan ook vermoeiend zijn.
Even te veel input.

Daarna komt het frustie gevoel weer boven drijven.
Het weekend rustig aan gedaan, kon ook niet anders met dat typische Hollandse weer. Beetje but.

Vandaag ging het al beter kon ik ook aan zijn lopen zien.
pffffff Gelukkig maar.

Bij elke actie die erbij komt, is het even een stap terug en dan weer voorwaarts.
Joost zegt ook het is gewoon spannend het is opnieuw weer ontdekken waar liggen mijn grenzen, op een bepaalde manier is het wikken en wegen .
Kan er nog een stap bij? Hoe deze het beste aan te pakken.

Tot nu toe blijkt het elke keer toch weer te lukken.

:D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010, 21:05 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
tja wat zal ik even zeggen. :roll:

Dat wat Joost verteld, zo te moeten bij komen van de fysio deze week en einde vorige week, heb ik niet met eigen ogen kunnen aanschouwen.
Dus even schrikken :o ,tijd om pas op de plaats te doen.
Het verschil is nu wel, dat het puur fysiek is/ blijft.

Geestelijk blijft alles helder, want dat is het eerste wat ik Joost vraag of er ook mist aan het neerdalen is.
Nee absoluut niet :D :D :D :D
Hij wordt opstandig, nou voor de behandeling had hij daar totaal de energie niet voor om mentaal tegen zijn lijf in te gaan.
Hij ondervindt daar nu duidelijk een scheiding in. Wat ben ik dan blij/opgelucht met dit antwoord.

Daardoor is het af en toe flink kissebissen hier , wel voor de behandeling gebeurde dat het laatste 1/2 jaar al helemaal niet meer, mmmmm ;) was wel rustig.
Grapje, ik ben dankbaar dat we dit weer hebben

En wat fantastisch dat hij zo snel antwoord krijgt van Dr Beelen. Ja dat geeft zeker een grote geruststelling, want ffe zelf dokteren terwijl je toch ook nog in een soort trial zit daar heb ik het niet zo op.
Laat maar horen aan de Dr , is ook weer goed voor de Doc zijn onderzoek, toch?

We houden het rustig hier, even geen rare fratsen dus!
Genieten van het huisje, boompje en beestje geluk!
:D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010, 09:50 
Offline

Geregistreerd: vr 06 aug 2010, 14:00
Berichten: 14
Woonplaats: Hoogeveen
Goedemorgen Babs,

Wat ik begrijp is dat Joos zo'n beetje aan zijn plafond zit?? Wel frustie als je inmiddels bent gewent aan " steeds een beetje beter" ... Maar goed een heldere geest heeft meer stijdlust...wie weet is het een tijdelijke stilstand. Het blijft in alle gevallen belangrijk naar je lijf te luisteren. Maar ik weet ook dat het heel frustrerend is om het te aanschouwen....je machteloosheid en hoop dat hij zich snel weer wat beter voelt.

Hier gaat het zn gangetje,
Nog weinig/ geen nieuwe ontwikkelingen... Bas had gehoopt beter te gaan lopen... dat zit er (nog) niet in. Maar die energie!!! Geweldig! Gisteren even het artsenverslag naar de huisarts gebracht.. Ik op de fiets hij met handbike... eerder moest ik qua tempo moeite doen om overeind te blijven... en nu ging het nog niet super snel maar ik kon beter op mijn fiets blijven zitten.... en hij was niet doodmoe toen we thuis kwamen! ' s Avonds nog even naar een verjaardag! Daar hoefde ik eerder op een werkdag niet aan te denken! Dus qua energie zijn we er zeker mee opgeschoten. Bas gaat zeker voor een tweede behandeling (rechts). Ws wordt hij eind november geholpen. Kijken wat dat opleverd. Alle (kleine) verbeteringen zijn welkom.

Zet 'm op daar! Ik blijf jullie volgen!

Groetjes Mirelle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010, 22:32 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
Het zou een rustig weekend worden :roll:

Gaat tie gras maaien :o , pilletjes helpen fantastisch :shock:
Ik heb mij niet vastgeketend :mrgreen: aan de grasmaaier, maar amai je snapt me wel denk ik.

De verleiding is denk ik gewoon te groot als Joost zich goed voelt, een onweerstaanbare drang ontstaat er vlgs mij er moet dan iets uit geprobeerd worden.
Wel dat is goed gelukt ;)

Dr Beelen zegt nog zo rustig aan, rustig aan
Ik zal blij zijn als het de 21e is contr bij Dr Beelen

:D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling