Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 19:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010, 16:26 
Offline

Geregistreerd: do 18 maart 2010, 22:54
Berichten: 27
Woonplaats: Op de grens van Salland en Twente
Bij het ziekenhuis kon ik direkt mee alle kleding uit en zo'n leuk ziekenhuisjurkje aan, bloeddruk werd gemeten je hart word gekontroleerd en het infuus voor de kontrast vloeistof wordt ingebracht wat best wel pijnlijk was want ik bleek dus een rolader te hebben. Dr.Beythien kwam langs om uit te leggen wat er precies ging gebeuren en wat de risico's waren, het is een heel rustige man die alles goed uitlegt en er de tijd voor neemt om alle vragen te beantwoorden mocht je die hebben.

Toen werd het bed naar de operatie zaal gereden, mijn man mocht er de hele tijd bij blijven van de voor bereiding tot aan de operatie zaal tot de dokter kwam toen kon hij naar de wachtkamer waar hij koffie en broodjes kon krijgen. Daar was ook GErdien met haar man Bert en hebben ze nog even geklets met elkaar. En je kunt natuurlijk ook van het uitzicht genieten want je kijkt uit op de rivier de Rijn en je kunt De Rijntoren zien en heel veel laag vliegende vliegtuigen die naar luchthaven Düsseldorf gaan.

Voor de dames en misschien ook wel heren de oorbellen moeten uit want anders stoorde dat op de röntgen apperatuur, ik had ze nog in en de zuster moest er dus 6 stuks uihalen 3 in elk oor en allemaal verschillende. Voor de dokter begint wordt je nog lekker ingesmeerd met ontsmetting middel lekker fris brrrrrr en het geeft een mooi kleurtje. Verdoving erin en het feest kan beginnen.

De beide kanten worden dus eerst bekeken en dan beslist de dokter welke kant hij gaat behandelen, je mag absoluut niet met je hoofd bewegen want de beelden worden opgeslaan zodat ze het later weer kunnen vergelijken. Dus je mag alleen je ogen bewegen, je kunt gewoon meekijken op het beeldscherm en precies volgen wat er gebeurt.
Ik ben dus 2x geballoond want de eerste keer was hij er nog niet tevreden over, er zat ook een zij vertakking waar het bloed heen stroomde en bij de 2e ballooning was de zijvertakking weg.

Als het klaar is krijg je zo'n fijne drukverband in je lies en een hele rol verband om je heen dat, drukt natuurlijk precies op je blaas. Dan mag je naar de kamer waar mijn mannetje al zat te wachten en kreeg ik een lekker broodje te eten en een kop thee en een plastic bekertje met 4 trombose tabletjes en een trombose spuit in je buik waar je niks van voelt.
En dan begint het wachten want je moet plat liggen, volgend keer neem ik een rietje mee dat drinkt wat makkelijker, als je moet plassen moet dat natuurlijk op zo'n pan.Wie dat ooit heeft uitgevonden, dat daar nou niet eens een keer wat anders voor wordt verzonnen wat beter werkt.

Als je er net ligt wordt je bloeddruk gekontroleerd en krijg je zo'n knijpertje op je vinger die je hartslag kontroleert, als je daar heel hard mee heen en weer beweegt ben je op de monitor overleden want dan geeft hij een rechte lijn als je dan weer stil ligt met je hand dan leef je weer. Na ong. 3 uur te hebben gelegen wordt je bloeddruk weer gekontroleerd en als alles goed is mag je je kleren weer aan.

Je spijkerbroek past natuurlijk nooit met dat drukverband dus voor diegene die nog moet neem een lekkere wijde jogging of sportbroek mee om na die tijd aan te trekken. MIjn spijker broek wilde nog net over mijn achterwerk met dat verband maar absoluut niet dicht.De dokter komt dan langs met een kort rapport wat hij heeft gedaan je krijgt een cd mee en een recept.
Ik had een recept voor fraxiparine spuiten voor 6 dagen, plavix tabeletten voor 4 weken en asperine voor levenslang. En toen konden we naar huis even het thuisfront gebelt dat we klaar waren want de kids waren bij opa, en dat we nu weg reden.

Zo tis wel een hele lange lap geworden, het belangrijkste direkt na de behandeling warme handen en voeten, het fijne gevoel in de handen terug en ik kan voelen dat ik sokken en schoenen aan mijn voeten heb en geen last van gevoelsstoornissen in mijn hele lichaam meer.
Ik ben wat soepeler dus niet zo stram en stijf dus heet lopen met krukken gaat ook beter en mijn evenwicht is sinds vandaag ook een stuk beter, Het was voor mij wel een hele vermoeiende dag dus ik doe het de hele week nog rustig aan.

groetjes Jannet


Laatst bijgewerkt door netje op wo 01 sep 2010, 17:22, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010, 16:43 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Klinkt goed, Netje. Zeer herkenbaar, want ik ben gisterochtend in Belgie gedotterd.
Rustig aandoen en hopen. In ieder geval zijn we behandeld. Ik wens je een goed herstel toe.
Elke dag is spannend en gelukkig is het voorbij. De vooruitgang kan beginnen.

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010, 17:02 
Dames, nou jullie hier allebei zijn: allebei proficiat! Je voelt al dingen veranderen! Mooi!

@Jannet: en als straks de andere kant is opengemaakt! Benieuwd wat dat eventueel nog meer oplevert!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010, 17:16 
Offline

Geregistreerd: do 18 maart 2010, 22:54
Berichten: 27
Woonplaats: Op de grens van Salland en Twente
De lap tekst was toch te lang want het begin gedeelte was weg gevallen, Daar stond in dat ik om 8uur al aanwezig moest zijn.
Toen we bij het gebouw aankwamen moest ik nog 1 vragenlijstje invullen over vermoeidheid, en daarna werd de spierkracht van de armen (waar niks mis mee is)en de kracht van de benen ( waar van alles mis mee is) en een loopt test die kon je meer een strompeltest noemen vooral s'morgens zo vroeg dan ben ik stram en stijf en kom ik niet op gang.
Die testen vond ik wel zeer vermoeiend maar het is voor een goed doel.
Als je die testen hebt gehad mag je naar het ziekenhuis, toen wij naar het ziekenhuis gingen met Carolien van privatescan was de volgende er ook al zei ze.
Ik zei dat is vast Gerdien want die moet vandaag ook want daar heb ik mail contact mee gehad.

groetjes Jannet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010, 17:19 
Offline

Geregistreerd: do 18 maart 2010, 22:54
Berichten: 27
Woonplaats: Op de grens van Salland en Twente
Jossie , voor jouw ook een heel goed hersel en doe het de eerste week rustig aan je wilt gauw te snel en teveel vooral als het wat beter gaat en je voelt je goed. Ik merk het bij mezelf je doet gauw teveel.

groetjes Jannet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010, 11:26 
Offline

Geregistreerd: do 18 maart 2010, 22:54
Berichten: 27
Woonplaats: Op de grens van Salland en Twente
Ik heb ook een 2e afspraak staan en zag dat ik Gerdien dan ook weer tegenkom, want het is weer op dezelfde datum de 23 november.
Het lopen gaat op het moment ook wat beter nog wel gewoon met krukken maar het gaat allemaal wat soepeler, niet zo stijf.

Heb wel gigantisch spierpijn, maar dat komt ook wel van de oefeningen om die luie spiertjes weer aan het werk te zetten. Rustig aan doen zat er niet echt in deze week want ze zijn hier bezig om het huis te renoveren en had dus deze week gigantische aanloop.Mijn man heeft dus ook de bel er maar uit getrokken want die zei al zo kom je helemaal niet aan je rust toe.
We wachten dus nu rustig af tot het de 23 nov. is en dan zien we weer verder.

groetjes Jannet


Laatst bijgewerkt door netje op zo 12 sep 2010, 15:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010, 11:41 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010, 22:38
Berichten: 8
Hoe laat moet jij 23 november in het Dominikus Hospital zijn? Ik om 1/2 drie, dus met een beetje pech kan het dan wel eens erg laat worden.

Groetjes, Gerdien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010, 12:10 
Offline

Geregistreerd: do 09 sep 2010, 12:19
Berichten: 7
Hoi Jannet,

Wat fijn, dat je zo snel resultaat hebt. Bij mij viel het een beetje tegen (zie behandeling Mar van 31 augustus bij private scan). Al met al wel wat resultaten. Weinig geduld, maar hopelijk straks meer beterschap. Nu (nog) weinig gevoel in mijn linkerkant, maar wie weet hoe dat straks is.
Hopelijk krijg ook jij steeds meer verbeteringen. Daar doen we het voor ;) !
Succes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010, 15:00 
Offline

Geregistreerd: do 18 maart 2010, 22:54
Berichten: 27
Woonplaats: Op de grens van Salland en Twente
Gerdien, Ik moet s'morgens om 8.30 al aanwezig zijn dus dan weet ik niet of we elkaar nog wel zien daar, misschien of we gaan net langs elkaar heen.

Mar, Ik ben er met de gedachten heen gegaan van we zien wel wat het wordt is toch bij iedereen verschillend en alle vooruit gang is meegenomen. Bij de 1 zijn het kleine dingetjes en bij sommigen is het heel veel vooruitgang. Maar het is niet te vergelijken. Ga zo nog even jouw verhaal lezen.

Jannet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 sep 2010, 15:15 
Offline

Geregistreerd: do 09 sep 2010, 12:19
Berichten: 7
Je hebt gelijk met 'alle vooruitgangen(tjes) zijn meegenomen'. Ik hoopte erg veel, omdat ik een jaar geleden nog vrolijk rond liep. Voor nu zijn idd de kleine vooruitgangen al belangrijk!

Succes verder


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling