Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 18:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 19:35 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010, 22:38
Berichten: 8
Om kwart voor acht zijn we weggereden (Bert, mijn man en ik). De reis ging voorspoedig, op een kleine file net voor Düsseldorf na. We waren om kwart over negen daar. Bij Privatescan (in het gebouw van X-cellcenter, waar ik ook het onderzoek heb gehad) troffen we gelijk al onze begeleidster, Carolien uit Enschede. Zij ging met de eerste patiente naar het Dominikus Hospital voor de behandeling.
Na een kop koffie voor Bert (ik moest nuchter blijven voor het geval er toch een narcose nodig was) werden we al voor tienen opgehaald voor allerlei testen. Er werd o.a. gemeten hoe de drukverdeling van beide voeten was, hoe het op de loopband ging en hoe het met de kracht in zowel het boven- als het onderlichaam zat. Ook werd er gefilmd hoe ik liep (aan Bert z’n arm). Van alle testen hebben we uitdraaien meegekregen.
Daarna gingen we naar het ziekenhuis, daar heel dichtbij. Daar zagen we Carolien weer. Ook hebben we daar kennis gemaakt met een man uit Nijverdal. Zijn vrouw, Jeanet, werd op dat moment behandeld. Haar kende ik al via het forum van MS-Web.
We werden al vrij snel geroepen door de arts, dr. Beythien. Hij vertelde hoe de behandeling in z’n werk zou gaan. Hij vertelde dat hij, ook al zou het nodig zijn toch niet beide kanten zou behandelen. Hij behandelt elke keer maar 1 kant tegelijk. Stel, dat er complicaties zouden komen, bijv. dat er een ader stuk zou gaan, dan is de andere kant nog goed.
Carolien vertelde ons daarna, dat het bedrag dat we betaald hebben maar voor 1 behandeling is. Stel dat er een tweede zou volgen, dan moet er opnieuw betaald worden. Dit was ons niet bekend.
Hierna werden we al vrij snel opgehaald voor de voorbereiding voor de operatie. Er werd een infuus ingebracht. Dit was al bijna een operatie an sich. De verpleegster durfde het zelf niet aan en haalde de arts erbij. In de rechterarm lukte het twee keer niet en daarna links gelukkig wel. Daarna gingen we naar de operatiekamer (Bert mocht er nog steeds bij zijn) en werd de lies gesteriliseerd, brrrr. Toen de arts binnenkwam kreeg ik een plaatselijke verdoving en moest ik afscheid nemen van Bert. Toen was het inmiddels kwart voor drie. Daarna begon de behandeling. Hij heeft de beide Jugularissen gecontroleerd en de Azygos. De grootste vernauwing zat links. Dit kan wel kloppen, omdat ik rechts de meeste klachten had. Hij heeft 2x een ballondilatatie uitgevoerd. De behandeling was niet pijnloos, maar goed te "hebben". De totale behandeling duurde 1,5 uur. Maar rechts moet dus ook nog een keer gebeuren. Hiervoor moet ik een afspraak maken en er moet min. 4 weken tussen de eerste en tweede behandeling zitten. Na de behandeling moest ik nog bijna 4 uur plat liggen en daarna konden we naar huis gaan. Ik kreeg een recept mee voor Plavix ( 4 weken), Fraxiparinespuiten (1 week) en Ascal (levenslang).We waren om half tien thuis.
Ik merk nu al hele kleine verbeteringen: krachtiger stem, meer evenwicht en betere coördinatie in de rechterhand.
Tot zover mijn verhaal.

Groetjes, Gerdien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 19:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug 2010, 21:14
Berichten: 116
Ik heb vorige week de eerste behandeling gehad. Ik moet de andere kant ook nog laten doen en ik wist al dat die ook nog betaald moet worden maar gelukkig niet het hele bedrag. Het kost dan dacht ik 2750 euro.
Heb je ook nog gefilm hoe het was en straks eventueel hoe het gaat worden? Ik vind het zelf wel leuk om dat terug te zien.
Ik hoop dat je snel resultaat krijgt!

(mijn tweede afspraak staat trouwens voor 9 november dus het is druk)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 20:23 
Goed! En nou maar wachten op eerste effecten.. :P


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010, 09:10 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Gerdien, lekker uitgebreid verslag! Hoe is het nu met je? Ben érg benieuwd hoor! ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010, 10:21 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Spannend weer, hoor. Heel veel verbeteringen toegewenst, Gerdien. Let wel goed op, dat je niet te overmoedig wordt, je lichaam moet er echt helemaal opnieuw aan wennen aan een verbeterd afvoersysteem. Dat kan wel effetjes duren, geef het tijd en gelegenheid te herstellen en verbeteren.

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010, 21:58 
Offline

Geregistreerd: di 20 jul 2010, 23:24
Berichten: 4
Gefeliciteerd met je behandeling Gerdien! Met het kostenaspect merk je toch dat je met een prive kliniek te maken hebt (Privatescan). Het is gewoon een commerciele prijs, zeker als je bedenkt dat de kosten in Aalst bij dokter Beelen een heel stuk lager liggen (totaal rond de 2000 euro). Bij Privatescan kan je wel weer sneller behandeld worden...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 sep 2010, 09:42 
Offline

Geregistreerd: za 10 jul 2010, 08:34
Berichten: 14
Hoi,
Ben 20 augustus behandeld, ook bij Private scan, links. Op 18 oktober rechts. Wist ook niet dat je voor de 2e behandeling weer moest betalen. Bij mij nu 16 dagen geleden en ga nog steeds kleine beetjes vooruit.
Marianne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 sep 2010, 11:06 
Mooi, stap voor stap vooruit! :P


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 sep 2010, 14:01 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
:)
en bedenk ook elk stapje vooruit is het dubbele van een stapje achteruit.. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010, 11:24 
Offline

Geregistreerd: wo 10 feb 2010, 15:13
Berichten: 11
op de site van privatescan
staat duidelijk dat je de 2e behandeling moet betalen
ook is mij dat aan de telefoon gezegt
toen ik een afspraak maakte voor een
behandeling in november
het is mij duidelijk uitgelegt
gr. heidi


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling