Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 14:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010, 13:03 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010, 22:38
Berichten: 8
Op 23 nov. word ik aan de rechterkant behandeld. Op de site van Privatescan schijnt te staan dat er weer betaald moet worden (€ 2.750,00). Ik kon dit zo 1-2-3 nog niet vinden, maar zal straks eens wat nauwkeuriger kijken. De behandeling bij Privatescan is ons erg goed bevallen, zodat we ook voor de tweede voor Privatescan hebben gekozen. De wachttijd is nu wel ruim twee maanden.
Het gaat nog steeds goed met mij. Ik merk kleine verbeteringen, zoals: meer energie, meer gevoel in mijn rechterhand en een krachtiger stem. Ik heb gisteren weer fysiotherapie in het zwembad gehad en heb nu flinke spierpijn. Maar daar kom ik ook wel weer overheen.

Groetjes, Gerdien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010, 13:17 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Gerdien, fijn dat je wat verbeteringen bemerkt.
Het heeft wel vaak - lijkt het - tijd nodig voordat
je - langzaam aan - echt goed vooruit kan gaan.
Bovendien moet jouw andere kant nog gedotterd worden.

Laat de vooruitgang doorgaan !

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010, 14:29 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Wat fijn dat je andere kantje ook gedotterd gaat worden! Je lijf en geest kunnen zich nu nog een paar weken op de veranderingen richten na de eerste behandeling, dan is dat alvast een beetje in de steigers gezet. Kan geen kwaad natuurlijk. Veel succes, hoor! 8-)

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010, 11:33 
Offline

Geregistreerd: do 18 maart 2010, 22:54
Berichten: 27
Woonplaats: Op de grens van Salland en Twente
Wat fijn dat het nog steeds goed gaat,en dat je een afspraak hebt staan voor een tweede behandeling.We komen elkaar dan nog wel weer tegen denk ik want mijn tweede afspraak staat ook op 23 november.

groetjes Jannet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010, 12:00 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010, 22:38
Berichten: 8
Update na 7 weken na de eerste behandeling: helaas geen jubelverhaal. Een paar kleine verbeteringen zijn er wel, maar ook een paar verslechteringen. Beter zijn geworden: gevoel in de rechterhand, een krachtiger stem en iets (met de nadruk op iets) meer energie. Maar het lopen gaat erg slecht en ook het praten gaat erg moeizaam. Op 23 nov. word ik behandeld aan de rechterkant en hoop dan meer verbeteringen te krijgen.
De eerste paar dagen ging het erg goed, maar na een zware val (ik was een beetje te overmoedig, dus niet vasthouden terwijl ik wat op de verwarming hing, omdat ik even daarvoor staand mijn rug afgedroogd had) ging het minder. Ik weet niet of de val daar wat mee te maken heeft, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen.
Nu moet ik proberen om van de huisarts een recept te krijgen voor Fraxiparine, Plavix en Ascal. De vorige keer heeft de apotheek er een mouw aangepast zeggen ze, maar officieel mochten ze geen medicijnen, voorgeschreven door een Duitse arts, declareren bij de zorgverzekering. Dus nu probeer ik een recept te krijgen bij mijn huisarts. Dit zal misschien wel moeilijk worden, want hij wilde ook geen verwijsbrief schrijven voor de behandeling. Hij staat er dus helemaal niet achter. Maar we zullen wel zien.

Groetjes, Gerdien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010, 16:45 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Gerdien, houd moed. Die tweede behandeling kan natuurlijk heel belangrijk zijn.

M.b.t. jouw val: ik heb (na amalgaamverwijdering) 1 1/2 jaar ontgift.
Eerste uur van de dag was ik toen 2 maanden lang bijna HELEMAAL gewoon/normaal.
In mijn enthousiasme viel ik toen stuiterend van de trap (o.a. gebroken enkel).
Na dat "trauma" was de verbetering totaal weg. Na dotterbehandeling begint het nu
ook weer met name in de ochtend vrij goed te gaan.

Er moet een verband zijn (kwik die de aderen doet verminderen ? Daardoor restenose ?)

Misschien ga je na de 2-de behandeling wel goed - langzaam - vooruit.
En wat zo'n val doet ? Geen idee. Van de werking van het lichaam weten we toch nauwelijks iets af.

Succes direct.

Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010, 12:13 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010, 22:38
Berichten: 8
Bedankt Jossi. Ik probeer de moed erin te houden, maar dit is wel eens moeilijk.
Vanmorgen heb ik een eigen verklaring ingevuld voor verlenging van mijn rijbewijs. Hoewel ik bijna nooit meer autorijd, wil ik toch nog wel weer proberen om mijn rijbewijs te verlengen. Het autorijden zelf is niet zo'n probleem (overdag en als het niet druk is), maar om bij de auto te komen zonder rolstoel of krukken, dat is het punt. Ik moet 14 dec. medisch gekeurd worden. Ik heb dit ruim na mijn 2e behandeling gepland. En nu maar hopen, dat ik dan behoorlijk fit ben. Ik word al zenuwachtig als ik eraan denk. De neuroloog die mij gaat keuren is heel erg anti-Zamboni (net als mijn eigen neuroloog trouwens), dus ik wil hem niks vertellen van mijn CCSVI-behandelingen.

Groetjes, Gerdien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010, 17:41 
Offline

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 20:07
Berichten: 96
Woonplaats: Landgraaf
Gerdien schreef:
Nu moet ik proberen om van de huisarts een recept te krijgen voor Fraxiparine, Plavix en Ascal. De vorige keer heeft de apotheek er een mouw aangepast zeggen ze, maar officieel mochten ze geen medicijnen, voorgeschreven door een Duitse arts, declareren bij de zorgverzekering.


Daaruit blijkt maar weer de willekeur waarmee in Nederland gewerkt wordt. Mijn apotheek had er helemaal geen probleem mee, om (exact diezelfde spullen, behalve de Ascal, want die had ik al) die spullen te leveren en te declareren bij de zorgverzekeraar (CZ).

Waarom moet je trouwens een nieuw recept hebben? De Fraxiparine was voor 7 dagen, de Plavix voor 4 weken. De Ascal moet je wel blijven gebruiken.

Overigens wilde mijn apotheek me wel nog maagbeschermers voorschrijven (ivm die medicijnen, die zouden maagklachten kunnen veroorzaken, maar dta heb ik afgewezen (en heb ook geen maagklachten gehad).

Jammer trouwens te horen dat je niet veel succes hebt.

Leon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010, 20:15 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010, 22:38
Berichten: 8
Ik moet een nieuw recept hebben, omdat ik 23 november aan de rechterkant behandeld wordt en dan neem ik aan dat ik weer dezelfde medicijnen moet gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010, 09:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Volgens mij wordt bij een stent Plavix voor min 3 maanden tot mac een jaar geadviseerd, op advies huisarts slik ik het inderdaad ongeveer een jaar.

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling