Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2010, 16:37 
Offline

Geregistreerd: zo 13 jun 2010, 22:38
Berichten: 8

Onderstaand een verslag van mijn tweede dotterbehandeling op dinsdag 23 november bij Privatescan in Düsseldorf. De reden dat ik het nu pas on line zet is, dat het niet zo heel geweldig gaat met mij, dus geen jubelverhaal van deze kant. Ik merk totaal geen verbeteringen. De kleine verbeteringen (krachtiger stem, meer energie, meer gevoel in mijn rechterhand) van de eerste keer heb ik nog wel, maar er zijn geen nieuwe bijgekomen.

Hallo allemaal,

Even een verslag van mijn 2e dotterbehandeling (nu aan de rechterkant) in Düsseldorf, op dinsdag 23 november.
Om half één vertrokken we richting Düsseldorf (met winterbanden, die er gelukkig vorige week op zijn gekomen). Om kwart voor twee waren we in het Dominikus Hospital in Düsseldorf. Daar aangekomen werden we opgevangen door Bas van Privatescan. Bert kon daar koffiedrinken, ik moest nuchter blijven vanaf 11.00 uur ’s ochtends. Bas vertelde dat ze prachtig op schema lagen. Ook vertelde hij dat er tot nu toe geen vernauwingen waren geconstateerd bij mensen die een tijdje terug aan één kant waren behandeld.
Al voor drie uur werden de voorbereidingen voor de behandeling getroffen. Ik kreeg een operatiehemdje aan en er werd een infuus geprikt in mijn hand. In tegenstelling tot de vorige keer, ging dit gelijk de eerste keer goed.
Daarna gingen we naar de operatiekamer en werd de lies gedesïnfecteerd. Dit was weer erg koud brr. En toen begon het wachten op de arts. Om kwart voor vier heeft de verpleegkundige maar eens gebeld, of hij mij soms vergeten was. Dit was niet het geval, maar er was iets tussen gekomen. Om 4 uur kon de behandeling beginnen en lag ik al een uur op de operatietafel, roerloos op mijn rug, omdat er operatiedoeken over me heen lagen en allerlei instrumenten op de tafel.. Dit was niet erg prettig. Bert was inmiddels al lang naar de wachtruimte van Privatescan.
Toen dr. Beythien kwam kreeg ik een plaatselijke verdoving in de lies en ging hij eerst controleren of de linkerkant nog open was. Dit was wel het geval, maar hij zag dat de aderwanden verhard waren en dat ze dus niet flexibel met de bloedstroom heen en weer bewogen. Hij heeft nog een tot 6 atm. 12 mm ballonnetje opgeblazen, maar de verharding ging niet weg. Het bloed stroomde er wel doorheen, maar ideaal is dit niet, maar hier kon hij verder niets aan doen. Daarna heeft hij aan de rechterzijde de vernauwing opgeheven d.m.v. een tot 8 atm. opgeblazen 12 mm ballonnetje. Dit was aan allebei kanten behoorlijk pijnlijk. Maar de behandeling is wel goed gelukt. Om 5 uur was hij klaar en kon ik weer weg uit de operatiekamer. Daarna volgden er nog een hartfilmpje en bloeddrukmeting, incl. zuurstofmeting en daarna mocht ik naar de kamer gaan, waar Bert op me wachtte. Daar kregen we een lekker broodje. Echt Duits, hard dus, maar wel erg lekker en konden we drinken pakken, zoveel we wilden. Er was weer hetzelfde verplegend personeel, dus we voelden ons er helemaal thuis. Telkens werd de bloeddruk gemeten en het zuurstofgehalte. Na een aantal tabletjes en een Fraxiparinespuitje en nadat we de arts hadden gesproken en het verslag van de behandeling op papier en CD hadden gekregen, konden we weer naar huis.
We waren om kwart voor elf thuis.
Al met al viel me deze behandeling niet mee. Het was pijnlijk en het lange liggen op de rug viel ook erg tegen.
Maar ik ben blij dat het achter de rug is. Tot nu toe voel ik nog geen verbeteringen, ik ben alleen maar erg moe. Eind februari krijg ik weer een controle en als er dan weer een vernauwing zit, dan wordt deze verholpen.


Groetjes, Gerdien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 16:25 
Offline

Geregistreerd: do 18 maart 2010, 22:54
Berichten: 27
Woonplaats: Op de grens van Salland en Twente
Hoi Gerdien,
Zoals je weet ben ik op dezelfde dag geholpen als jou alleen was ik de eerste die aan de beurt was dus ik heb niet zolang moeten wachten.
Ik was de eerste week ook heel erg moe maar die moeheid is nu weg en heb eigenlijk best wel veel energie , als ik nu moe ben dan komt het van alle oefeningen die ik elke dag doe, maar dat is dus niet die bekende ms moeheid.
Maar dat kan bij jou ook nog wel komen het heeft natuurlijk ook wel even zijn tijd nodig, ik hoop dat je de komende tijd nog wel wat vooruitgang krijgt.
groetjes Jannet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 dec 2010, 12:55 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Houd moed
Wie weet wat er allemaal nog komt als de moeheid is verdwenen
groet Emma


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling