Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 15:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jan 2011, 11:57 
Offline

Geregistreerd: vr 19 feb 2010, 11:31
Berichten: 27
14 maart 2011 is het zover dan ga ik behandeld worden door dr. Maene. 10 januari 2011 heb ik in Aalst een nmr angio van de vena jugularis ondergaan. Dat vond ik niet bepaald fijn. Het is dus geen CT scan zoals hier zo in het overzicht vermeld staat. Het is een nucleaire magnetische resonantie. Alleen was deze anders dan ik weleens heb gehad in Nijmegen. De herrie van dat apparaat kwam echt direct in je oren. Echt afschuwelijk. De mevrouw vroeg nog of ik extra oordoppen wilde, maar zo eigenwijs als ik ben, zei ik dat hoeft niet hoor. Foutje, had ik het toch maar gedaan. Er moest ook contrast vloeistof worden ingespoten. dit gebeurt via je arm en met hoge snelheid. Dat voelde ik ook opeens en ik werd spontaan misselijk en dacht dat ik moest overgeven, dus lichtelijk gepaniekeerd drukte ik op het alarmbelletje. Toen waren ze even gestopt en vroegen of ik het nog een 3 tel minuten kon volhouden, omdat ze nu net bezig waren met die halsaders. Dat heb ik maar gedaan anders was de hele reis voor niks geweest. Het hele onderzoek duurde gelukkig maar 20 minuten. Maar 20 minuten herrie op je oren is best heftig.
Na het onderzoek naar de afdeling Cardiovasculaire, nogwat en nogwat. Na het invullen van de enquête van een kwartiertje konden we terecht bij Dr. Maene en niet bij Dr. Beelen. Daar konden we direct op het scherm zien hoe mijn hals en hoofd eruit zag. Mijn linker ader was van nature smal, daar konden ze niks aan veranderen, maar rechts kon je duidelijk een vernauwing zien. Waarschijnlijk zat onder aan de t splitsing ook een vernauwing, maar dat konden ze niet goed zien, dat konden ze pas zien als ze ter plaatse vloeistof in zouden spuiten.
14 maart 2011 heb ik de afspraak gepland, de 13e gaan we al naar Aalst, want 7.00 's ochtends is wel erg vroeg. Ik vind het heel spannend, maar wie niet waagt, wie niet wint.
Fiona ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan 2011, 14:10 
Offline

Geregistreerd: wo 05 jan 2011, 14:26
Berichten: 47
Alvast bedankt voor de tip ;) , dus extra oordopjes zeker doen. (ik moet 22 februari)
Nou ik wens je alvast heel veel succes, ben benieuwd naar je bevindingen!
Ik hoop dat ze net zo possitief zijn, als iedereen hier! Succes!

Groetjes Denise


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling