Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 21:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 00:48 
Voor alle voeding-fanaten en vette duw in de rug:

Citaat:
Chronic venous blockages

I've been asked by many individuals to comment upon the issue of the chronic venous blockages found in the brains of MS patients and whether it is worthwhile to investigate one's venous status.

I have chosen not to do so. I do note that numerous studies have demonstrated than an increased consumption of brassica (cabbage family) or allicin (garlic and onion family) vegetables make blood more fluid and our white blood cells less sticky. The result is that the problems of sluggish blood flow are greatly reduced. This lowers significantly the risk of heart disease and stroke.

In theory one could have significant improvement in blood flow to the brain by consuming 300 to 600 grams of sulfur rich vegetables (cabbage, onion and mushroom family) vegetables. That is the route that I advocate in my clinical practice. Each person must make their own decision regarding what is in their best interest. In general the long term effect from intensive nutrition is often superior to procedures -- because traumatizing blood vessels with stents and other instrument is not without risk. The other benefit to aggressively using intensive nutrition is it under the individual's control.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 10:06 
:oops: :oops: Dacht dat ik bijdrage perongeluk gedeleted had, maar zie nu pas dat ik deze 2 keer geplaatst heb, dus 1 verwijderd.
Astrid


Laatst bijgewerkt door Astrid op do 17 dec 2009, 14:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 10:24 
Ik heb mij natuurlijk wel veel vaker afgevraagd wat precies de relatie is van de voeding met ms. Hoe kan het dat ik de eerste maanden van het eliminatiedieet zoveel verbeteringen had, maar daarna duidelijk grenzen tegenkwam. Iedere keer weer achteruit, moeizaam vooruit enz.
De tegenstrijdigheid, ik weet dat uien en knoflook dagelijks erg gezond zijn, maar volgens mijn test mag ik geen knoflook.

Als ik weer voeding ga toevoegen, gaan dan ook de verbeteringen van de eerste maanden, die blijvend zijn gebleken, weer weg?

Je kunt wel gaan elimineren, maar dan weet je nog niet waar je tekorten liggen of wat je nodig hebt om gezond te worden.
Het hele metabolisme is zo ongelooflijk ingewikkeld en roept veel vragen op.

Hij heeft natuurlijk een punt dat risico's van het plaatsen van eens stent niet uit te sluiten zijn, het is nog een erg nieuwe behandeling. Maar ik vraag mij af of je alleen met gezonde voeding het probleem kunt ondervangen. Ik ben bang van niet. Een combinatie van beide zal wellicht beter zijn.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 12:13 
Astrid, als je meer van Terry (is een zij) wilt weten om een beter oordeel te kunnen vellen over haar bevindingen t.a.v. voeding en CCSVI, kun je haar site eens lezen.
Het gaat diep, dit is geen kruidenvrouwtje die je dagelijks een knoflook met een ui aanbeveelt.
Haar theorie sluit aan bij de bevindingen van Dr. Zamboni + Salvi, CCSVI heeft waarschijnlijk een genetische oorsprong, of is het gevolg van opgelopen genetische schade, waardoor (vaat)cellen op basis van afwijkende DNA-informatie de verkeerde kant op gaan. (immers, elke 7 jaar wordt elke lichaamscel vervangen)
Uiteraard zal niet in 100% v/d gevallen genetica de key zijn, wellicht is trauma in een paar % v/d gevallen ook een issue.
Die DNA schade relateert zij sterk aan milieu-toxinen en die maak je minder schadelijk met een boost anti-oxidanten die tegenwoordig steeds minder in voeding aanwezig is, terwijl de gifstoffen toenemen...
Dat Zamboni Sardientjes heeft onderzocht (kids from sardinie) kan een generatie-facto zijn (moeder met amalgamen in de mond (kwik nestelt zich in embryo's) bv)
Zeer veel stof tot nadenken, dus ik zou zeggen lees je goed in in de wereld van Terry Wahls (samen met Zamboni getipt voor de nobelprijs)
Klein detail: Terry (Medical Doctor) 'had' zelf SPPS, waarschijnlijk ook CCSVI, zonder chirurgie, met haar food-theorie... veel leesplezier...
Het is maar een overweging op http://www.terrywahls.com/


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 12:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
perfect Ton 1! 8-)

zal ff een topic maken over knoflook,dat is rete goed ;)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 14:07 
Dankje Ton, zal mij er zeker in verdiepen. Ik had overigens echt niet idee dat zij ! kruidenvrouwtje is hoor, maar er is nog zoveel te weten en te leren. En net als bij alles, ieder antwoord roept weer nieuwe vragen op.

Het vinden van de antwoorden dat is niet alleen moeilijk maar ook interessant. En de mogelijkheid bestaat gewoon dat voor een deel van patienten de angioplastiek niet genoeg zal helpen, en dan is het fijn te weten dat er meerdere mogelijkheden zijn.
Dat betekent vaak wel dat je een eerdere behandeling/zienswijze wat los moet laten, en dat valt niet altijd mee.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010, 14:44 
Video/presentatie van Terry, voor een ieder die niet gelijk aan opereren wil denken...
(sponsered by Ashton's Direct-MS)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010, 15:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Thanks Ton,

You got to love that girl 8-)
Terry is wonderfull !

oke; groene groenten,gekleurd fruit,uien,kolen
zeewier voor de jodine

maar ik mis het nog een keer apart noemen van knoflook ;)

mooi om te zien dat mensen met een vaatvernauwing/vergroeiing/klep probleem
[no doubt in my mind dat b.v. Terry dit heeft]
opknappen door een voedings trategie

dit is een mooi alternatief [als het je ding is dan ]
voor operaties.


_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Laatst bijgewerkt door linda op wo 03 feb 2010, 07:50, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling