Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 11:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 12:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
tja sommige rawfoodies zijn een beetje zweef kipperig

maar ze hebben wel een punt;

Voordeel van rauw;
De belangrijkste reden is simpelweg dat rauwe voeding nog alle enzymen, vitaminen en mineralen bevat , terwijl gekookte voeding vrij veel verliest in het kookproces. Alle enzymen gaan verloren als voedsel verhit wordt boven 45° Celsius

Enzymen zijn cruciale sleutelelementen die werkzaam zijn bij heel veel belangrijke lichaamsprocessen, de spijsvertering in het bijzonder.

Als we vers voedsel eten, krijgen we de enzymen erbij om het voedsel te verteren. (dat is ook de bedoeling van de natuur; als we een appel eten, zorgt de appel dat we het kunnen verteren.)

Als we gekookt voedsel eten, waar geen enzymen inzitten, dan doen we een aanslag op onze eigen enzymenvoorraad. Die voorraad raakt op naarmate we ouder worden, waardoor onze spijsvertering slechter gaat functioneren.

Onze pancreas (die enzymen produceert) moet overwerken en vergroot in omvang.

Enzymen gaan daarheen waar ze nodig zijn. Dat verklaart ook waarom onze trek in voedsel verdwijnt als we ziek zijn. De enzymen zijn dan hard nodig voor het genezingsproces.

Rauw voedsel wordt snel door het lichaam verteert en geeft het lichaam snel ondersteuning en energie. Uitgaande natuurlijk van een optimaal darmstelsel, wat we meestal niet hebben door jarenlang eten van vezel en enzymarm voedsel.



Wat doet gekookt voedsel in het lichaam ? In 1930 toonde een Zwitserse natuurkundige, genaamd Kouchakoff, aan dat gekookt voedsel leucocytose veroorzaakt in het lichaam (= een toename van de witte bloedlichaampjes).

Als er junk food gegeten wordt, ontstaat er zelfs een patroon van bloedcellen exact hetzelfde als wat er ontstaat bij voedselvergiftiging door besmet vlees. Het lichaam herkent gekookt voedsel niet en stuurt er extra witte bloedcellen op af als een immuunrespons.



Hoe komt het dat we dan nog steeds leven ? Het lichaam is een uitgekiend instrument, dat zich aanpast aan allerlei omstandigheden. Een van de dingen die het lichaam doet om zich te beschermen tegen de gifstoffen in gekookt voedsel is het produceren van mucus, of slijm, die als een soort film het hele spijsverteringskanaal van boven (de tong) tot aan onder bedekt om te voorkomen dat de gifstoffen in het bloed worden opgenomen.

De mucus wordt gemaakt van gekookt voedsel zelf en zorgt er niet alleen voor dat gifstoffen niet worden opgenomen maar ook de goede voedingsstoffen worden minder goed opgenomen.

80 procent rauwe voeding en 20 procent verhitte voeding schijnt je lichaam al de kans te geven te herstellen van b.v hoge bloeddruk,diabetes,astma,etc,...........













[/color]

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 13:26 
Rauw voedsel....betreft dit alleen groente of ook vlees,kip en vis??
Lijkt me niet zo gezond rauwe kip....
Help me even op weg Linda.... :lol:


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 13:56 
Het klinkt allemaal wel logisch, maar er zijn ook tegenbeweringen, ik volg momenteel qi lessen en behandelingen, behandelingen lijken op acupressuur en de trainingen lijken op yoga/meditatie. Omdat ik erg weinig energie had, werd mij juist aangeraden alle voeding en drinken minimaal lauw te nuttigen, koude voeding vergt veel energie om te verwerken.

Ik moet zeggen dat dit goed voelt, het valt beter en verteerd gemakkelijker. Ik moest er zelf werkelijk niet aan denken alles rauw te eten, dus ook geen lekker kopje warme thee, gekookt eitje, brood, etc. Het is een dieet dat erg moeilijk vol te houden is. Ik heb er eerder over gelezen omdat een arts, naam is mij even ontschoten, in Duitsland, beweert daarmee 90 % van de ms patienten van de klachten af te kunnen helpen.
Hij heeft kliniek. ( even opgezocht : Evers dieet )

Astrid


Laatst bijgewerkt door Astrid op do 17 dec 2009, 14:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 14:10 
Goed lezen mensen, Linda schreef: 80% rauw, niet 100.

Goeie post Linda (als voorloper van onze food-page in aanmaak...)
Minder gekook houdt meer voedingswaarde over, that's de kern, een goed voor te stellen theorie.
We moeten overmatig AO-ten binnenkrijgen (wederom zie T.Wahls) so don't kill them...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 14:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec 2009, 11:49
Berichten: 15
Goede uitleg, bedankt Linda!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 15:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Hoi Madysy,

er zijn verschillende stromingen in het rauw food gebeuren;

de meeste eten dit;kiemen,groenten,fruit,zaden en noten

of degene die alleen fruit eten

dan heb je er ook die rauw vlees,vis eten+kiemen,groenten,fruit,zaden en noten
er zit trouwens ook b12 in kiemen iets wat altijd wordt ondergesneeuwd.

Astrid rauw wil niet zeggen koud hoor.
je mag het opwarmen tot 40 graden.

Ton, kun je mij misschien zeggen wat AO-ten zijn?
en worden die misschien kapot gemaakt door rauwe voeding ? i certainly
don`t want to kill them ;)

Bixi you are sweet

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Laatst bijgewerkt door linda op do 17 dec 2009, 15:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 15:35 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Ik gok erop dat AO-ten anti-oxidanten zijn ;)

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 15:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
natuurlijk :lol:
thanks Esme

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 15:49 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Wat ik wel gek vind altijd, is dat als een dieet (welk dan ook) zo vreselijk veel wegneemt van de MS-symptomen (volgens die Duitser zelfs 90%) dat ondanks dat het moeilijk goed te organiseren is en de medici je natuurlijk voor gek verklaren dat dan niet veel meer mensen het proberen. Er zijn toch genoeg MS-ers wanhopig genoeg om die rotziekte i.i.g. tot stoppen te dwingen? Of zou men bang zijn dat het juist erger wordt met zo'n dieet?

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Laatst bijgewerkt door Esme op do 17 dec 2009, 16:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 16:03 
Esme, reguliere artsen weten werkelijk te weinig van voeding en wat het precies doet, geven ze ook toe (tenminste de mijne)
Het vereist ook langdurig en ingewikkeld onderzoek om dat wetenschappelijk te onderzoeken, daar stopt niemand graag geld in...

Gemakshalve (en uit beroepsbescherming) bagataliseren ze vaak maar al te graag alles wat aan voeding gehangen wordt. Ik weet dat het wat flauw klinkt, maar als men weer eens wat meer met datgene bezig zou houden dat de natuur ons aanrijkt, dan zou de omzet van medicijnen dramatisch dalen... Uiteraard zijn medicijnen in sommige gevallen zeer behulpzaam, maar men is doorgeslagen, bij het 1e kuchje krijg je al een AB-kuurtje voorgeschreven...

Ik bedoelde inderdaad Anti-Oxidanten, die blijven met 'raw' food juist beter bewaard...


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling