Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 09:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 16:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Stomen ipv koken schijnt ook beter de vitamines, enzymen etc te behouden.

Een tabel:
Afbeelding

bron:http://www.johanbo.nl/index_bestanden/Page1805.htm

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 16:31 
Wellicht overbodig nog te vermelden, maar het plaatje bevestigt datgene wat al jaren bekend is... Gooi die magnetron de deur uit als je serieus met voeding bezig wilt zijn :!:


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 16:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Tristar heeft een voedselstomer, kost 45 Euro
Afbeelding

Het overdenken waard, groentes, aardappelen en vis kunnen er in.

En er zijn bij Ikea stoommandjes te koop, kunnen in bestaandje pannen, beetje water in de pan en stomen maar

Robert


Laatst bijgewerkt door robbie op do 17 dec 2009, 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 16:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec 2009, 11:49
Berichten: 15
Ik heb een (misschien stomme) vraag: mag je, en in hoeveel mate, honing eten als je beslist alleen maar vers/rauw te eten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 17:02 
Er bestaan geen stomme vragen Bx :)
Honing wordt gebruikt bij raw-food.
Agave (siroop) is overigens minstens zo zoet en een goed alternatief...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 18:18 
Ik heb serieus overwogen hoor om het Evers dieet te volgen, had toen ook houding van: al moet ik levenlang rauwe worteltjes eten, als ik maar niet verder achteruit ga.
Ik heb destijds gekozen voor eliminatie dieet, omdat er gewoon meer ervaringsverhalen bekend waren van ms en dit dieet.

Ik loop echter ook tegen de beperking aan van dit dieet, en ben benieuwd hoe dit met het Evers dieet is. Ik ken geen verhalen van mensen die dit volgen en hoe het met hen na jaren gaat.

Ik ben er wel van overtuigd dat voeding, gezonde dan, de basis is van onze gezondheid, en dat je daar toch wel enige invloed op hebt. Zoals ook je ademhaling ( yoga bijvoorbeeld) invloed heeft op je gezondheid.
Het voordeel van wat je ook doet met voeding is dat je steeds meer leert over wat er in voeding zit, welke voeding goed is voor bijvoorbeeld de lever, je nieren, je darmwerking.
Je merkt hoe belangrijk magnesium is, maar ook selenium, verschillende vitamines. Wel of niet bespoten, rauw/gestoomd/te lang doorgekookt.

Ik heb hulp gezocht bij natuurdietiste, ook orthomoleculair therapeut, om tot een dieet te komen waar de belangrijkste dingen in zitten.
En om eventueel, op termijn, langzamerhand weer voeding die ik nu niet neem, weer te gaan herintroduceren.

En dan kan het verhaal van Linda erg interessant zijn, om dit misschien eerst rauw te doen, ivm het enzymenverhaal.

Astrid


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 18:31 
Van eliminatie naar Evers...
Ik mis het best-bet-diet, wel eens van gehoord? of misschien te ingrijpend...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 20:51 
Ik heb in het begin erg veel gelezen over voeding en ms, zo ook best-bet diet, dit is erg moeilijk te begrijpen, omdat het zoveel is. Veel van wat ik toen niet kon overzien en begrijpen, begrijp ik nu veel beter.
Ik had toen net te horen gekregen dat ik ms had, dat is al veel te verwerken, ik wist dat ik geen medicijnen wilde, maar was nog erg zoekende.

Ik heb toen gekozen voor iets waar de meeste ervaringsverhalen over waren, positief, wat te overzien was ( dacht ik ) en 'gemakkelijk", want: bloedtest, uitslag en je weet precies wat wel en niet mag. Ik had oa mevr.Maas gesproken en zij was al tientallen jaren klachtenvrij door dit dieet, dus...
Ik ben nu anderhalf jaar verder, stukje wijzer, en zoekende naar de volgende stap. Orthomoleculair artsen zeggen inderdaad vaak dat elimineren de eerste stap is, dan gaan herstellen van de lekkende darm en daarna langzaam weer herintroduceren. Omdat er mogelijkheid bestaat anders dat je voor de voedinsmiddelen die je nog wel mag ook weer intoleranties kunt opbouwen als je steeds meer weglaat.

Astrid


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 21:51 
robbie schreef:
Tristar heeft een voedselstomer, kost 45 Euro
Afbeelding

Het overdenken waard, groentes, aardappelen en vis kunnen er in.

En er zijn bij Ikea stoommandjes te koop, kunnen in bestaandje pannen, beetje water in de pan en stomen maar

Robert


Kun je die dingen gewoon bij Blokker kopen???


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: raw food
BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2009, 10:12 
Het is wel duurder dan een gewone stoompan, zowel in aanschaf als in stroomverbruik. Wel weer gebruiksvriendelijk. Meeste gewone stoompannen, ook vaak met 2 0f 3 inzetpannetjes kosten rond de 20 euro. Die kun je gewoon op het gasfornuis/keramische plaat of iets dergelijks gebruiken.

Astrid


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling