Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 11:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: fruit kleuren
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009, 12:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
kleuren fruit;

ik geloof dat Terry Walhs het ook altijd over kleuren heeft ;)


Groen; Kiwi

Om dichtslibben van de bloedvaten tegen te gaan en het bloed dun te houden, wordt door artsen regelmatig aspirine geadviseerd. Onderzoekers van de universiteit van Oslo hebben echter een veel lekkerder en natuurlijker alternatief ontdekt met hetzelfde bloedverdunnende effect: twee à drie kiwi’s per dag eten. Welke stof uit kiwi verantwoordelijk is voor het bloedverdunnende effect, is de onderzoekers nog niet duidelijk.

Groene appel
In appels, zoals de felgroene Granny Smith, zit veel quercitine, een zeer sterke antioxidant.

Gedacht wordt dat antioxidanten daardoor kanker en hart- en vaatziekten kunnen uitstellen. Eén appel heeft dezelfde antioxidantwerking als 1500 mg vitamine C. Hier moet je maar liefst 25 sinaasappels voor eten. Quercitine lijkt bovendien goed voor onze bloedvaten. Hoe hoger de inname van deze antioxidant, hoe lager het cholesterolgehalte en hoe kleiner de kans op hart- en vaatziekten.


Rood;voor vogels zijn rode vruchten als aardbeien en frambozen onweerstaanbaar en ze hebben groot gelijk.
Er zit niet alleen vitamine C in, ellagitannine en lycopeen,

Watermeloen
De rode kleurstof lycopeen [ontsteking remmend,van alle carotenoide de sterkste A.O.]wordt altijd in een adem genoemd met tomaten, maar in watermeloen zit een kwart meer en dat is veruit het meeste van alle vruchten.

Framboos
Frambozen zijn ongekend gezond, zo stellen onderzoekers van de Wageningen Universiteit. Er zit een stof in die verder eigenlijk alleen maar in geneeskrachtige kruiden voorkomt: ellagitannine[ja hoor weer een A.O.].


Paars ;bosbessen, bramen, zwarte bessen en pruimen, ze bulken stuk voor stuk van de natuurlijke blauwpaarse kleurstoffen, ook wel anthocyanen [ een soort Flavonoïden ]genoemd. Aan deze stoffen worden wonderbaarlijke effecten toegedicht. Eet paars fruit vooral rijp, want tijdens het rijpen neemt het gehalte aan anthocyanen alleen maar toe.

Bosbessen
Bosbessen danken hun diepe kleur aan de flinke hoeveelheid anthocyanen. Gedacht wordt dat deze stoffen een gunstige invloed hebben op onze hersenen en het geheugen. Bij dieronderzoek blijkt dat anthocyanen in de hersenen terechtkomen, precies in het gebied van het geheugen en leervermogen. En hoe hoger het gehalte daar, des te slimmer de diertjes waren én bleven bij het ouder worden.

Pruimen
je zou het misschien niet achter deze paarse vrucht zoeken, maar wetenschappelijk onderzoek toont aan dat pruimen een heel sterke antioxidantwerking hebben. Misschien wel de sterkste van alle vruchten. Gunstig dus die pruimen, want antioxidanten beschermen ons lichaam tegen ziektes. Geen verse pruimen meer te koop? Gedroogde pruimen en pruimenjam zijn ook nog goede bronnen van antioxidanten.


Geel; is goed voor je bloeddruk, want geel fruit bevat het mineraal kalium. De kaliumkoningen zijn gele honingmeloen en bananen.

Honingmeloen
Een egale gele schil en zacht geel vruchtvlees, dat kenmerkt de honingmeloen, ook wel suikermeloen genoemd. Het is een uitstekende bron van kalium: een honingmeloen bevat bijna twee keer zoveel kalium als het gemiddelde fruit. Kalium verlaagt de bloeddruk, zo blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.

Banaan
Bananen bevatten niet alleen veel kalium, maar ook veel vitamine B6. Sterker nog, het is van alle soorten fruit en groenten de rijkste bron van deze vitamine. Vitamine B6 is veelzijdig en werkt samen met kalium. Beide stoffen spelen een belangrijke rol bij ons tastgevoel. Dit vijfde zintuig wordt gevormd door zenuwuiteinden die eindigen in de huid. Ze vangen prikkels van buitenaf op, zoals de warmte van de zon of een zachte aanraking. Zowel kalium als vitamine B6 zijn nodig om die prikkels via de zenuwen door te geven aan de hersenen. Kalium en vitamine B6 zitten overigens in veel voedingsmiddelen, dus een tekort zult u er niet snel van oplopen.




_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fruit kleuren
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009, 13:14 
Ja Terry wil graag dat je dagelijks een overdosis neemt en inderdaad zoveel mogelijk spreiding van kleuren.
Dat heeft moeder natuur niet voor niets gedaan, het nodigt uit om van een bordje met bonte kleuren te eten...

1 moeilijk puntje van haar aanbevelingen, 3 liter aan gevarieerde groente is nogal wat.
Ben blij dat je de boerenkool hebt toegevoegd aan je FB-page linda, dat blijft groente nr1 :mrgreen:

En, ik weet niet of ik dat hier of ergens anders al eens had gezegd: de goji-bes is met kop en schouders DE anti-oxidanten-bes!
Tip voor op je FB: kant-en-klare quinoa-korrels met gewelde goji-bessen en een vleugje zeezout ;)


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: fruit kleuren
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009, 15:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Citaat:
Tip voor op je FB: kant-en-klare quinoa-korrels met gewelde goji-bessen en een vleugje zeezout




kijk daar kan ik nu iets mee ;) ,thanks !

Citaat:
3 liter aan gevarieerde groente is nogal wat.

dat is zeker niet weinig,drink je dat per dag Ton ?

Citaat:
Ben blij dat je de boerenkool hebt toegevoegd aan je FB-page


your welcome :D

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fruit kleuren
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009, 16:09 
Zijn jullie bekend met het volgen van eliminatiedieet ( na test ) en daarna toch weer dingen eten die volgens test niet mogen?
Er zijn veel voedingmiddelen die bekend staan als zeer gezond, zie ook bovenstaande lijst, maar die ik volgens mijn test niet mag. dat betekend ook dat ik bepaalde stoffen niet binnenkrijg daardoor.
Orthomoleculair artsen zijn meer voorstander van eerst wel elimineren, daarna herstel van de darmen en dan weer langzaam herintroduceren.
Ik vraag mij af of dan de klachten die door dieet wel verdwenen zijn weer terugkomen of toch niet?

Astrid


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: fruit kleuren
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009, 16:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Dat is een moeilijke Astrid ,

dat moet je helaas zelf aanvoelen :(

de ene vaart er wel bij,de andere weer niet [?]

misschien kan je dit even vragen aan de lawine van informatie/kennis die ook wel Ton genoemd wordt ;)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: fruit kleuren
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009, 21:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
linda schreef:
kleuren fruit;

Rood;voor vogels zijn rode vruchten als aardbeien en frambozen onweerstaanbaar en ze hebben groot gelijk.
Er zit niet alleen vitamine C in, ellagitannine en lycopeen,



Bij mijn ouders in de tuin is er geen vogel die de frambozen eet. de aalbessen zijn altijd wel zo weg. Frambozen zijn iets plakkerig wat voor vogels er vervelend is.

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling