Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 13:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chitosan
BerichtGeplaatst: vr 05 maart 2010, 19:18 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Het lukte mij maar niet om groene thee te drinken, ik vind het gewoon niet zo lekker. Ook niet met citroen of gember. Soms, een kopje maar meer dan dat - nee.

Dus, altijd op zoek naar de makkelijkste oplossing, liep ik de Etos binnen en zocht of ze ook groene thee extract hadden.

Jawel hoor, maar het enige waar het in zat was de 'slank alles in 1' met chitosan en groene thee. Aangezien ik ook wat kilo's wil lozen heb ik het dus maar meegenomen. ;) Ben ik net gaan googelen op chitosan en dat wilde ik toch ook maar even hier delen:



Citaat:
Toepassingsmogelijkheden
Helpt bij overgewicht in combinatie met een basisvoeding die relatief weinig verzadigde vetten en koolhydraten bevat, ter vermindering van de vetopname; helpt het cholesterolgehalte te verlagen; goed voor de lever; voor het schoonhouden van de bloedvaten.

Het voedingssupplement Chitosan 500 mg van AOV bevat een bijzondere vezelstof die in het maagdarmkanaal aanwezige vetten aan zich bindt. Deze calorierijke substanties worden dan niet in het lichaam opgenomen maar tezamen met de chitosanvezels uitgescheiden. Door op deze wijze de vetopname te verminderen kan Chitosan 500 mg de effectiviteit van een op gewichtsbeheersing gerichte voeding belangrijk vergroten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gewichtsbeheersing.

Chitosan wordt verkregen uit chitine, een verbinding die na cellulose de in de natuur meest voorkomende vezel is. Chitine wordt onder meer aangetroffen in bepaalde champignons en andere paddestoelen, in de harde uitwendige delen van uiteenlopende insecten en in het exoskelet van schaaldieren, zoals krabben en garnalen.

Evenals de in plantaardige levensmiddelen voorkomende vezelstof cellulose is chitosan een onverteerbaar polysaccharide. Terwijl cellulose uit glucose-eenheden bestaat, is chitosan echter samengesteld uit glucosamine-moleculen, tot de aminosuikers behorende stoffen die de vezels een sterke positieve lading geven. Daardoor functioneert chitosan als een soort 'vet-magneet' die zich in het maagdarmkanaal gemakkelijk met negatief geladen lipide stoffen verbindt tot een niet verteerbaar complex dat met de ontlasting het lichaam verlaat.

Chitosan kan zo'n 5 tot 15 keer het eigen gewicht in vetten binden. De vet-eliminerende eigenschappen kunnen nog worden bevorderd door combinatie met vitamine C.

Behalve voor het afslanken kan Chitosan 500 mg ook worden toegepast om het LDL-cholesterolgehalte te helpen verlagen, de triglyceridenconcentratie in het bloed normaal te houden, als ondersteuning van de lever en om de bloedvaten schoon te houden.

Uit onderzoek blijkt dat chitosan het cholesterolgehalte niet alleen helpt te verlagen door een verminderde opname van voedingscholesterol maar ook door de zgn. enterohepatische circulatie van lichaamscholesterol en galzuren te optimaliseren.


http://www.aov.nl/producten/overige_pre ... an_500_mg/

Citaat:
Herkomst: Schaal van de krab
Chitosan is het resultaat van biomassa-onderzoek; het wordt onttrokken van de schaal van de ‘krab garnaal’ en aan de ontgiftingspleisters toegevoegd. Chitosan wordt nu al meer dan 30 jaar door waterzuiveringsbedrijven gebruikt om gifstoffen, vet, zware metalen en olie aan het water te ontrekken. Het is het meest overvloedige vezel na cellulose. Chitosan producten worden ook veelvuldig in de medische professie gebruikt doordat het het helen van brandwonden en ontstekingen bevordert.

Er ziijn ook uitgebreide onderzoeken uitgevoerd om de vetbindende eigenschappen van Chitosan vast te stellen. Het is gebleken dat het het LDL (slecht) cholestereol verlaagt en HDL (good cholesterol) met 10% versterkt. Chitosan wordt ook succesvol aangeprezen als supplement bij het afvallen


http://www.absoluteherbal.co.uk/index.p ... 19&lang=nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chitosan
BerichtGeplaatst: za 06 maart 2010, 00:09 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Prima middel om af te slanken , maar om onze aderen in goede conditie te houden?
Volgens mij hebben wij geen last van cholesterol of dichtgeslibde aderen maar van vernauwingen ( al kan cholesterol de boel natuurlijk wel erger maken denk ik)

Ik gebruik na ergens op een forum een advies gelezen te hebben (misschien hier wel , dan i.i.g. bedankt voor de tip):

Pycnogenol+OPC , ook gewoon in een pilletje bij de drogist verkrijgbaar.
Een extract van pijnboomschors en druivenpitten(opc)
Werking:
Natuurlijke anti antioxidanten die bescherming bieden tegen vrije radicalen.(ijzer e.a.)
Zij zorgen voor het behoud van een sterke vaatwand en goede conditie van de bloedvaten.
Het wordt vooral gebruikt voor spataderen.

Misschien heb je hier wat aan ,(ik lust ook geen groene thee :lol: )

Nanda

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chitosan
BerichtGeplaatst: zo 07 maart 2010, 00:37 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Heb het gevonden de tip:

http://www.essentialhealthclinic.com/we ... ccsvi.html

Dat is de kliniek in Engeland waar ze ook willen gaan behandelen!
Onderaan de lap tekst staan de voedingsadviezen.

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chitosan
BerichtGeplaatst: zo 07 maart 2010, 12:00 
Nanda, op ccsvi.nl staan nog wat extra linkjes over pycnogenol...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Chitosan
BerichtGeplaatst: zo 07 maart 2010, 12:28 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Agh , je bent geweldig TGV! :lol: (sneltrein)
Het is ook zo lastig om overzicht te houden tussen alle info , ben blij met zo'n snelle moderator!
Dank

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chitosan
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 10:24 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Bedankt voor alle info. Voorlopig blijf ik even aan de chitosan (die kilo's he... ) daarna kijk ik naar dat druivenpitten spulletje. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chitosan
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 10:46 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Ik heb wel sinds ik Pycnogenol slik een hele nare smaak achter in mijn keel!
Dit kwam me bekend voor , na het eten van pijnboompitten.
De Chinese pijnboompitten van euroshopper bij Albert heijn zijn hierdoor uit de handel genomen!
Nu bevat Pycnogenol pijnboomschors ...zou het daar iets mee te maken hebben?
Hebben meer mensen dit?

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chitosan
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 11:28 
Wat slik je precies Nanda? merk, capsules, tablets...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Chitosan
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 11:44 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Capsules van het merk Pycnogenol (en zo'n r met een cirkeltje)
bevat Pycnogenol (r) afkomstig van de pinus pinaster en OPC een geconcentreerd extract uit druivenpitten , beide 25 mg.

verder nog rijstpoeder (vulstof) anti klontermiddel (silica magnesiumstearaat) en voor de capsule hypromellose

* Psycnogenol is een geregistreerd handelsmerk van Horphag resarch ltd. en is beschermd door meerdere patenten.

Da's alles wat ik kon vinden.

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling