Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 16:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 12:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Hoi alle,

vaatverwijdende medicijnen [vasodilatantia).worden al ingezet bij m.s.
schijnt de progressie te stoppen :D

weet iemand misschien welke medicijnen er gebruikt werden/worden ?

misschien een optie want het stenten en dotteren is niet gevaarloos
hangt natuurlijk wel af van de situatie van jou persoonlijke afvoer aderen.

en die vaatverwijdende medicijnen hebben ook weer bijwerkingen .
http://www.consumed.nl/medicijnen/groepen/2129



_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 13:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Vanacht :? heb ik nog wat onderzoek gedaan naar ACE-remmers, die ook gebruikt worden bij hart patiënten. Er is inderdaad een onderzoek van Duitsers waarbij in muizen (?!) een MS gelijkende ziekte kan worden gestopt.

Maar, dit verhaal kreeg niet veel bijval. Zelf denk ik dat bloedverdunners en ACE-remmers wel een hele goede rol zouden kunnen gaan spelen in 'lichte' vormen van MS, als die er al bestaan.

Vernauwingen zoals nu door Zamboni, en andere onderzoekers waargenomen, in de hals moeten natuurlijk altijd nauwkeurig worden onderzocht, en desnoods behandeld worden. Ongeacht de relatie met MS. Dit omdat het overtuigen van de MS-business nog wel even gaat duren, en eigenlijk niet relevant is voor het verhelpen van de aandoening ;) Of zijn we 'ze' dan te slim af :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 14:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Citaat:
Vernauwingen zoals nu door Zamboni, en andere onderzoekers waargenomen, in de hals moeten natuurlijk altijd nauwkeurig worden onderzocht, en desnoods behandeld worden. Ongeacht de relatie met MS. Dit omdat het overtuigen van de MS-business nog wel even gaat duren, en eigenlijk niet relevant is voor het verhelpen van de aandoening Of zijn we 'ze' dan te slim af



that wil be the day :lol:

in feite hebben we deze ms `deskundige ` helemaal niet nodig voor het vaten probleem 8-) .

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 15:19 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Die bloedverdunners zouden kunnen helpen het dunnere bloed makkelijker/minder moeilijk door de vernauwingen te krijgen? Wat dan minder "overdruk" in het CSZ zou kunnen geven waardoor de schade daar minder groot wordt? Maar de vaten in de schedel en de wervelkolom kunnen toch niet wijder worden, zodat ze de bloeduitvoer makkelijker aankunnen? Ze kunnen toch alleen maar indeuken, niet "uitdeuken"? Dan helpen vaatverwijdende (ik schreef eerst "vaatverwijderende", dan ben je meteen van het probleem van vernauwingen af zullen we maar zeggen :lol: ) medicijnen toch niet?

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 15:46 
Drainage aders die deel zijn van de CCSVI-theorie, zitten buiten de schedel en wervelkolom.
De 'reflux' in die aders (hals/borst) zorgt voor geinverteerde bloedstromen terug de hersenen in en veroorzaken op hun beurt problemen met de BBB en bloed/ijzer-lekkage in het CZS..


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009, 17:05 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Ton, hoewel ik er wel telkens hard over na moet denken door het gebrek aan kennis van anatomie en werking :lol: snap ik dat die drainage-aderen buiten de schedel en wervelkolom liggen en dat daar de vernauwingen/obstructies zitten. De vaten in het CSZ krijg je dus niet verwijd, maar de drainage-aderen met medicatie eventueel wel? Ik snap de anatomie van die aderen nog niet zo goed blijkbaar. :oops: Ze zijn slap en wijd vergeleken met slagaders en vervoeren in een gelijkmatige stroom het zuurstofarme bloed naar het hart. Als ze indeuken en zo een vernauwing veroorzaken, dan kan ik me nog voorstellen dat medicatie iets zou kunnen helpen als die wanden tenminste daardoor genegen zijn terug te "veren"? Bij verkeerde kleppen en zeker bij echte blokkeringen wordt het een ander verhaal toch?

Misschien dat ik het ooit helemaal snap en vlotjes kan reproduceren, maar nu nog even niet ;)

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 feb 2010, 14:56 
http://www.consumed.nl/medicijnen/4973/ ... _Tabletten


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling