Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 13:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gluten of....?
BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010, 17:23 
Offline

Geregistreerd: zo 04 apr 2010, 15:00
Berichten: 10
Net als eerder gezegd worden melkproducten al lange tijd afgeraden. Na een maand stoppen met dagelijks gebruik van 50+ kaas (zonder toevoegingen van de geit) gaan mijn ogen verbijsterend snel vooruit. Komt daar het woord 'kaaskop' vandaan?
Maar mijn benen nog niet zo en ik dacht, hoe zit het dan met de gluten die ook worden afgeraden? Heb het nooit gesnapt tot ik wist van CCSVI en in dat licht het volgende tegenkwam:
Bloedklontering wordt vooral veroorzaakt door een verhoogd insulinepeil, getriggerd door koolhydraten als zetmeelachtige producten zoals uit tarwebrood, aardappelen, rijst en pastaproducten. Koolhydraten maken het bloed stroperig. Daardoor vertraagt de circulatie, wordt minder zuurstof rondgebracht en ontstaan verhoogde insulineniveau's wat op hun beurt meer bloedklontering veroorzaakt. Van het grootste belang is het om insuline laag te houden door de consumptie van zetmeelachtige producten drastisch in te perken. Oeps, aanvulling op Swank?
Als je zelf het bestand wilt lezen: www.ezpress.eu/main.php?mode=dl_bijl&id=12910

En ik al die jaren supergezond en onbespoten volkoren speltbrood, aardaapelen bij de vleet en zilvervliesrijst eten om met ms op kacht te blijven.
Je leest ook dat lamsvlees bloedverdunnend werkt. Slimme jongens die Mediterranen, knoflook, olijven, lamsvlees, af en toe een wit sneetje brood, wijn, uien enz. Dat blijft goed doorstromen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gluten of....?
BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010, 20:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
hoi Misty Honey,[lovely name]

dat mediterranische dieet is zo gek nog niet he` ,lekker ook nog eens 8-)

Citaat:
Koolhydraten maken het bloed stroperig. Daardoor vertraagt de circulatie, wordt minder zuurstof rondgebracht en ontstaan verhoogde insulineniveau's wat op hun beurt meer bloedklontering veroorzaakt
:shock:

oeps die gluten kunnen dus 3x mis zijn;

gluten kunnen je afweer systeem triggeren ,dacht ik.
rijst ,granen[gluten producten],peulvruchtenen ongebrande noten bevatten veel fytaten wat het gehalte aan vitamine D in je bloed doet dalen
en koolhydraten ,b.v.brood,maken je bloed stroperig.

thanks voor je info Misty Honey

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gluten of....?
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010, 17:54 
Offline

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 14:28
Berichten: 9
:!: het mediterrane dieet van dr Lindberg

http://www.dokterdokter.nl/vrouw/eten-d ... holesterol


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gluten of....?
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010, 18:40 
Offline

Geregistreerd: zo 04 apr 2010, 15:00
Berichten: 10
Linda, bedankt voor het meedenken. Vooral ook die andere kant op, preventief. Vragen als: hoe komt het dat het bloed klontert, dik is, een D3 tekort ontstaat. Las vandaag over de koolhydratenverslaving in West-Europa. Volgens het Swankdieet, wat al zo helpend is richting vetconsumpie, mag je die onbeperkt eten. Als je je erin verdiept wat het met je bloed/lijf doet vallen er voor mij opeens heel wat puzzelstukken in elkaar.
Nog een issue en mogelijk gevoelig onderwerp is de invloed van je al dan niet aanwezige gemoedsrust op....jazeker, het stromen van de rode bloedlichaampjes. Een zwaard van Damoclesdiagnose als ms zou zichzelf, wat op zich immers al superstress kan veroorzaken, daarmee in de selffullfilling prophecyhoek kunnen duwen. Voor een illustratie van de veranderingen in het bloed na een energetische stressbehandeling, zie de introfilm op www.emofree.com. Let ook eens op de nek ik het fimpje!

Over het ontstaan van stenosis wordt gespeculeerd. Genetisch? Mogelijk toch weer een samenloop van factoren net als bij andere ziektes die nu medisch behandeld kunnen worden en opgelost. The attitude in life is also so very important.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gluten of....?
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010, 20:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Citaat:
The attitude in life is also so very important.

as alway`s Misty Honey ;)


_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: gluten
BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010, 20:38 
Nog meer over gluten.
Citaat:
A review paper in The New England Journal of Medicine listed 55 "diseases" that can be caused by eating gluten. (iv) These include osteoporosis, irritable bowel disease, inflammatory bowel disease, anemia, cancer, fatigue, canker sores, (v) and rheumatoid arthritis, lupus, multiple sclerosis, and almost all other autoimmune diseases.

Citaat:
Gluten sensitivity is actually an autoimmune disease that creates inflammation throughout the body, with wide-ranging effects across all organ systems including your brain, heart, joints, digestive tract, and more. It can be the single cause behind many different "diseases." To correct these diseases, you need to treat the cause--which is often gluten sensitivity--not just the symptoms.

Of course, that doesn't mean that ALL cases of depression or autoimmune disease or any of these other problems are caused by gluten in everyone--but it is important to look for it if you have any chronic illness.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: gluten of....?
BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2010, 11:40 
Ik heb ruim 8 maanden helemaal glutenvrij gegeten, maar merkte geen verschil. Ik eet nu wel roggebrood en vooral spelt. En nauwelijks nog tarweprodukten. Ik wissel veel af met glutenvrije produkten zoals mais/boekwet/gierst. Dit bevalt mij opzich wel goed, in ieder geval voor mijn darmen.

Astrid


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: gluten of....?
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2012, 13:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 jun 2010, 12:10
Berichten: 91
Woonplaats: Hardegarijp
KIJKEN . . !

http://www.youtube.com/watch_popup?v=KL ... &vq=medium

Het werkt,
succes . . !

_________________
Bene diagnoscitur, bene curatur . . .
"Iets dat goed is gediagnosticeerd, kan goed genezen worden . . ."

Verba docent, exempla trahunt . . .
"Woorden geven instructies, voorbeelden leiden . . ."


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling