Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 16:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010, 17:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 nov 2009, 20:28
Berichten: 10
Woonplaats: Rotterdam
Hai,

[quote="TvG"]Aj aj aj Wilma, herkenbaar.
Lyme valt zeer moeilijk uit te sluiten, en daarbij kan lyme in slaap vallen maar wil niet zeggen dat ie dood is.
Olygoclonale bandjes in de liquor is op zich ook geen hard bewijs voor MS.
Vandaar ook 'waarschijnlijk' ms...
quote]

Afgelopen week naar orthomoleculaire arts geweest.

Na metingen van de bloedvaten gaat hij nu eerst kijken of ik ga reageren
op medicijn/kruiden om de lyme-infectie aan te pakken.

Ben benieuwd!

Gr, Wilma


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: za 03 apr 2010, 14:38 
Spelen toxinen een belangrijke rol bij afwijkingen aan bloedvaten?
ToxinsMSClusterBoston.pdf


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: za 03 apr 2010, 19:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
komt me bekend voor die cyp 450

http://www.msdieetdoktermaas.nl/

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010, 17:37 
Ja... dr. Maas heeft het zo slecht nog niet bekeken, volgens mij... Ook ik heb hystamine reacties op varkensvlees, eieren, sinaasappels (daarmee begon de ellende :-), of liever gezegd, als kind had ik daardoor ook allerlei klachten waaronder vermoeidheid, duizeligheid, e.d.. Ik ga weer eens opnieuw kijken naar Maas enzo, thanks Linda.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010, 20:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
your welcome
maar kwam erop dankzij T.v.G

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010, 23:45 
Dan mijn dank aan TvG being a source of inspiration.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 11:41 
Offline

Geregistreerd: di 11 mei 2010, 15:14
Berichten: 94
Woonplaats: de bilt
hallo

mbt dieet-invloeden kan ik zeggen dat ik me vééél en vééél beter voel, en m'n lijf beter functioneert (zowel wat ik zelf ervaar als wat anderen aan me zien) als ik me hou aan een glutenvrij en zuivelvrij dieet. ik ga regelmatig de fout in en moet dat dan na een paar dagen bezuren: meer spasmes, meer coordinatiestoornissen, slechter evenwicht, en ook 'tussen de oren' slechter.
als ik me dan weer netjes aan m'n dieet hou dan merk ik na een paar dagen dat ik weer beter ga: ik voel me beter, ik beweeg beter en tussen de oren voel ik me dan weer sterk. van dat laatste kan je je natuurlijk afvragen of het niet gewoon de 'boost' is die je krijgt als je het idee hebt dat je invloed op je situatie kan uitoefenen? wie zal het zeggen, het voelt in ieder geval goed.

verder heb ik nog een vraag aan de "theorie-afdeling": ik zag de geografische verspreiding al voorbij komen, dat kán met genetische factoren te maken hebben, of met voedingspatronen (stel dat meer mensen op bepaalde stofjes zo reageren als ik, zie hierboven) of met combi's van factoren... maw, ik kan daar zelf nog wel een soort logische verklaring voor bedenken.
waar ik echter wel mee worstel qua verklaring, is het gegeven dat je de morbiditeit (het aantal gevallen per duizend mensen) aanneemt van het land waar je tot ongeveer je 15e woont. als je daarna verhuist naar een gebied met een hogere of lagere morbiditeit, dan hou je toch het risico van het land/woongebied van je jeugd en neem je niet de morbiditeit van je 'nieuwe' woonplek aan!
dat vind ik merkwaardig en dat gegeven krijg ik met mijn logica niet verklaard.

heeft iemand daar een gedachte of theorie over?

groet
M


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 12:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Marlene,

Toeval of niet maar de landen waar de MS aantallen hoog zijn, zijn ook de landen waar veel geleund wordt op tarwe en zuivel van de koe.

Antwoord op jouw vraag:
De theorie is dat de landen waar de kans op MS kleiner is de landen zijn met veel zon (vit D) en slechte hygiene. Dat laatste zorgt er voor dat kinderen vroeg de Epstein Bar virus besmetting krijgen. Een vroege besmetting heeft weinig autoimmuunrectie.

Dus als je na je 15e emigreert naar een land met een hogere kans op MS heb je al een overdosis vit D en de EBV, je behoudt de bescherming. De kans op MS wordt wel hoger, maar niet zo hoog als de bewoners in dat land.
Ga je voor je 15e dan is blijkbaar te weinig Vit D ontvangen en loop je net zoveel kans als de rest.

Vice versa; als je voor je 15e emigreert naar een land met einig MS (veel vit D), dan verlaagt de kans op MS. De kans wordt niet zo laag als de bewoners van dat land. Dat wordt toegeschreven aan het 'behoud van geoontes'; hygiene, misschien meer binnen zitten.

Er zijn hier weldocumenten over te vinden oo het web, volgens mij heb ik dat in een ander topic een keer gepost.

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 12:16 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Ik heb daar ook regelmatig over nagedacht, te meer omdat ik vanaf mijn 16e een aantal jaar in een land heb gewoond met veel lagere morbiditeit. Ik denk dat het te maken heeft met gewoontes die je opbouwt in die tijd. Ik at daar anders, mijn verbranding was anders, het klimaat... Toen ik terugkwam was ik heel slank (een bmi van hooguit 18) terwijl ik alles at wat los en vast zat. Binnen 3 maanden was ik bijna 10 kilo aangekomen! Puur en alleen door de verschillende levensstijl en eetgewoontes. Binnen een jaar na terugkomst had ik een - niet herkende- schub te pakken.

Robert, ik vind dat Epstein Barr altijd een vage. Ben er vaak op getest maar heb het nooit gehad en zo meer mensen met ms.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Oorzaken voor CCSVI
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 12:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Ja, er is tot nog toe nog nooit een 1 op 1 relatie gevonden :o

Wel bljzonder dat je geen EBV besmetting hebt, 95% van de wereldbevolking heeft dat.
Hoe testen ze dat eigenlijk. heb ik geen idee van :lol:

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling