Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 15:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schildklier
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 20:34 
'Heb je ooit schildklierproblemen gehad', vroeg dr. Beelen toen hij me bij het eerste consult met echo/doppler onderzocht. Nee, hoezo, vroeg ik nog. 'Hij is een beetje groot'. O.

Dit voorval schoot me ineens weer te binnen toen ik zojuist dit las op TIMS 29 juni, 11.49 uur, dr. Sclafani:

Hij heeft een gesprek met Zamboni gehad.. recent..

----mijn amateurvertaling---

CCSVI veroorzaakt cerebrospinale veneuze collaterale bloedstroom. Een van de belangrijkste routes voor de collaterale venen is stroomopwaarts bij de meest gemeenschappelijke ruimte van obstructie, die laag bij de punt waar de halsslagader verbonden is met de vena subclavia. Onder de vele prominente collateralen zijn aderen door en rond de schildklier. Is "multiple sclerose" van de schildklier mogelijk, als gevolg van deze overtollige bloed in de omgeving? Het antwoord dat ik kreeg was dat het heel goed mogelijk is.

----einde citaat---

Daar wil ik het mijne van weten; maandag vraag ik het Roel Beelen. Ik hoor de klok luiden, maar weet de klepel niet te hangen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010, 00:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb 2010, 12:36
Berichten: 12
Hallo Joge

ook toevallig dat Roel Beelen vragen heeft omtrend de schildklier.
Bij Lia waren de TSH-waarden te hoog 10.5 dus is er geen contrastvloeistof gebruikt tijdens de CT-scan op 5 juni bij PS.
Afgelopen donderdag is er weer bloed bij Lia afgenomen, a.s. donderdag weten we dan of het verbeterd is.
Zoniet dan kijkt de Huisarts of er evt. medicatie mogelijk is.

Het zou heel goed kunnen dat de schildklier ook betrokken is Ms.

grt. Hugo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010, 09:00 
Offline

Geregistreerd: di 20 apr 2010, 19:37
Berichten: 124
Woonplaats: Rotterdam
ik heb geen ccsvi,maar wel eens een schildklierontsteking 8 jaar geleden gehad, zou dat er ook iets mee te maken kunnen hebben??? ik gebruik wel thyrax. Willy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010, 12:27 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:03
Berichten: 21
Onderzoek door Prescan leverde geen CCSVI op maar wel bleek dat er een knobbel in mijn schildklier zit.
Vorige week een punctie laten doen en morgen ga ik naar de internist voor de uitslag.

Ik knijp hem als een ouwe dief!!!
Zijn er nog meer mssers met schildklierproblemen?
Ik heb ppms.

Aleida
.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010, 13:36 
Offline

Geregistreerd: vr 19 feb 2010, 19:07
Berichten: 5
Yep hiero, heb een hele grote schildklier een zo geheten struma, een paar jaar terug was ie even aan het klieren (hij werkte te snel)
Na een radioactieve jodiumkuur was dat weer onder kontrole, en zelfs iets gekrompen.
TSH waarden nu normaal, maar blijf wel onder kontrole.
Dus ben nu wel heel benieuwd of een en ander iets met elkaar te maken heeft??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010, 16:22 
TSH waarden zijn prima, en of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar ik kan het nauwelijks hebben aangeraakt te worden aan mijn schildklier, ook heb ik een hekel aan koltruien, dassen, cape bij de kapper moet erg los zitten en van handen om mijn nek wordt ik panisch.

Astrid


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010, 16:27 
Vanochtend kreeg ik een PB op MSweb, van Marsei

Hoi Joost,

Ik las je bericht over de schildklier bij de buren.

Zamboni heeft het volgende artikel gepubliceerd: http://www.bentham.org/cnr/openaccessar ... boniII.pdf
Venous Collateral Circulation of the Extracranial Cerebrospinal Outflow Routes -
Paolo Zamboni*,1,Giuseppe Consorti2, Roberto Galeotti1, Sergio Gianesini1,Erica Menegatti1, Giovanna Tacconi1 and Francesco Carinci2

Let vooral op het plaatje op pagina 210.
De drainage van de schildklier verloopt via 2 vaten in de IJ en via 1 bloedvat naar beneden. Bij een vernauwing in de IJ zal het bloed dan via de schildklier kunnen/moeten lopen. Volgens mij kunnen er daarom heel goed schildklierproblemen ontstaan wanneer de IJ vernauwd is. Of andersom, MS is mede ontstaan omdat er al schildklierproblemen waren. De combinatie MS - schildklierproblemen komt in ieder geval heel veel voor.


groetjes, Margreet


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010, 19:55 
Offline

Geregistreerd: vr 19 feb 2010, 19:07
Berichten: 5
Astrid schreef:
TSH waarden zijn prima, en of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar ik kan het nauwelijks hebben aangeraakt te worden aan mijn schildklier, ook heb ik een hekel aan koltruien, dassen, cape bij de kapper moet erg los zitten en van handen om mijn nek wordt ik panisch.

Astrid


Komt me bekend voor, ga toch eens vragen aan men internist als ik daar weer kom, er zijn alwel scans gemaakt van mijn schildklier en hals.
Maar dit was ver voor dat ik ooit van ccsvi gehoord had.............


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010, 23:21 
Nog een mooie illustratie van MARSEI, waarin je goed ziet hoe het een en ander letterlijk met elkaar verbonden is.


Bijlagen:
Thyroid_Veins.jpg
Thyroid_Veins.jpg [ 43.13 KiB | 43918 keer bekeken ]
Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Schildklier
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010, 20:03 
Offline

Geregistreerd: ma 10 mei 2010, 21:03
Berichten: 9
Het is toch allemaal wel bijzonder.
Mijn rechterschildklier is 2 jaar geleden verwijderd.
Ik had zo een dikke bult in mijn hals, dat ik bijna niet meer kon slikken en een benauwd gevoel kreeg.
De waarden waren wel in orde, dus ik doe het nu met 1 schildklier.

Dalima


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling