Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2010, 11:55 
MS: vraagtekens bij auto-immuunziekte verhaal; (ook) placebo effect?

Even wat kritiek op de huidige aanpak, door een neuro-wetenschapper:

http://www.expert-reviews.com/doi/pdfpl ... /ern.10.69

citaat
Studies of these agents showed that “the inability
to go beyond the 33% line raised the possibility the entire
observed benefit is only a placebo effect,


citaatje vertaald:
Uit studies van deze middelen (IFN-b and glatirameer) is gebleken dat "het onvermogen om verder dan de 33% lijn te komen, de vraag oplevert of is het niet slechts een placebo-effect is?

of deze:
Deze belangrijke gegevens lijken te zijn genegeerd door sommige onderzoekers, die bereid zijn om de theorie te verdedigen dat MS een auto-immuunziekte is, 'gemedieerd' door immunopathologische mechanismen, ondanks het overweldigende bewijs van het tegendeel.

of dit:
In sommige verslagen waren onderzoekers het niet eens over de methode, in andere studies deed de placebo-groep significant beter dan de groep die de actieve stof.

Gevalletje "Koekje van eigen deeg'' :P

:shock: ontnuchterend m.b.t. het 'wetenschappelijke' gehalte van het huidig onderzoek. :cry:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2010, 12:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Jaja, kill het autoimmuunsysteem dan worden we allemaal blij :(

Het is schokkend dat er medicijnen ontwikkeld worden om het immuunsysteem sterk te dempen om een 'aangenomen oorzaak' (dus nooit hard bewezen) van MS aan te pakken. En dan de 'bijwerkingen' te negereren.

Maar goed, er zijn steeds vaker stemmen die grote vraagtekens zetten bij de ai theorie. Maar da's een gevoelig item hoor. Niemand durft het volgende tot nu hard te stellen: MS is geen ziekte van het ai.
Die stelling zal net zo hard bekritiseerd worden als CCSVI, en waar zit de gemene deler? De pharma, producenten van winstgevende ai-dempende medicijnen. Tysabri, goed voor 1.7$ Mijard omzet voor Biogen in 2009 met nog een groot aantal MS patienten voorhanden....

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2010, 10:46 
Het enige wat wij nu kunnen doen, is zelf de beslissing nemen. Mijn neuroloog zij ruim 2 jaar geleden: je hebt progressieve ms, wij weten eigenlijk niet wat MS is en ik kan ook niet veel voor je doen. Wij nemen aan dat het een auto immuunziekte is en stel een prednisonkuur voor.
Ik heb toen al gezegd, op basis van een aanname ga ik geen medicijnen slikken, met de nodige bijwerkingen en waarvan de werking in geen enkel wetenschappelijk onderzoek is aangetoond.
Ik heb dus nooit medicijnen gebruikt.

Maar ik wel het idee dat ik mij hiervoor regelmatig voor moet verantwoorden, dat is niet zo als je klakkeloos het advies van de neuroloog opvolgt en verschillende medicijnen gaat gebruiken.

Ik heb het al veel vaker gezegd, er is geen eerlijke keus, en die wil ik wel hebben. Ga ik voor de medicatie of wil ik onderzoek naar ccsvi of wil ik orthomoleculair/homeopathie.
Vorige week stond nog in de krant dat uit onderzoek was gebleken dat patienten die met complementaire geneeskunde behandeld waren goedkoper uit waren en er vaak beter aan toe waren.

Astrid


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling