Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu zo 28 apr 2024, 10:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 12:45 
Toch maar de dag tevoren een hotelletje gecheckt en dat was geen overdreven luxe want de rit er naar toe (vanaf ons huisadres) bedroeg bijna 5 uur en wij zijn echte laagvliegers. ;) Twee keer op één dag die rit maken met tussendoor een intensief ziekenhuisbezoek zou echt wel een beetje te veel zijn van het goede!

Ik noem in dit verslag geen volledige namen omdat ik heb begrepen dat dat niet echt gewaardeerd wordt door in iedergeval één arts (en ik kan me daar wel wat bij voorstellen). Iedereen weet wie ik bedoel met dr. V en dr. M en zoniet kan je het altijd vragen in een mailtje/pb'tje)

Om 11 uur aangekomen bij het ziekenhuis en na inchecken bij dr. M kon ik gelijk mee naar binnen voor de doppler. Hij was blij dat ik een uur te vroeg was ivm de chaotische planning van dr. V. Gaf wat uitleg over de tegenwerking die hij en dr. V ondervinden van de gevestigde orde (neurologie). Hij nam ruim de tijd voor me (denk zo'n 3 kwartier), gaf uitgebreid uitleg, heel aardige en sociale man. Alleen liggend afgenomen, niet zittend omdat dat geen zin had volgens M. Af en toe adem inhouden en druk opbouwen ondertussen meette M. de diameters en flow. Geen reflux gevonden (waar ik toch een beetje teleurgesteld over was...) wel verschillen tussen de linker en rechter jugelair (rechts elastischer dan links). Kreeg geen cd-rom mee omdat er te gemakkelijk wordt omgegaan met die gegevens via fora. Ik probeer zeker nog een cd'tje los te peuteren of anders ben ik ook tevreden met een geschreven verslag.

Melden secretariaat V. en direct door voor aanbrengen infuus (in verband met contrastvloeistof MRV). Wachten, en als je pech hebt nog langer wachten voordat je voor de MRI binnengeroepen wordt. MRV duurde een half uur (geen muziek op koptelefoon wat ik jammer vond omdat ik dat gebruik als houvast qua hoelang het nog duurt en het geeft afleiding). Na afloop melden bij secretariaat V en wachten totdat V ons binnenroept voor de uitslag.

Gelukkig was het niet megadruk dus na een uurtje wachten binnengeroepen bij V.
V. was bezig met heel zachtjes -niet echt hoorbaar- inspreken dictafoon (over een andere patient). Slap links handje als welkom waarop wij een slap links handje retour gaven. V komt niet over als een sociaal-betrokken-met-de-patient-persoon maar is DE master in het lezen van beelden (dat bleek al in de wachtkamer door de enorme hoeveelheden certificaten).
'Look at the pictures' was de eerste zin van hem en ondertussen was hij druk bezig met inspreken in dictafoon over mijn case, beantwoorden telefoon, toedienen medicijnen voor hemzelf, verzenden mail en dat allemaal tegelijkertijd. Hij is duidelijk ook een master in multitasking! :-P
Tweede zin na beoordeling foto's was: stenose gevonden in linker jugelair (70%) begrepen we en mijn ventje begreep ook 30% in de rechter jugelair maar ik begreep dat daar geen afwijking was (ik ga ervan uit dat we nog een geschreven verslag krijgen zodat we dat 100% zeker weten. Geen afwijkingen bovenste gedeelte azygous/plexus.
Derde zin: Drie opties: 1. niet behandelen, 2. over een half jaar terugkomen of het erger geworden is of 3. wel behandelen door middel van drukverschil opheffen en/of ballooning maar daarvoor heb je toestemming nodig van zorgverzekering ivm het experimentele karakter en de eventuele complicaties. Van deze behandeling mag worden verwacht dat de progressie wordt gestopt.

Wachten op CD en om ongeveer 16.30 uur terug naar huis.

Tussen dit alles door een emotionele ontmoeting gehad en die wil ik ook even een hele dikke virtuele knuffel geven zonder voor de rest uit te wijden waarom! Zij begrijpt het wel!

Alles bij elkaar: Behandelbare CCSVI en nu beraden op verdere stappen.

Update 27 maart 2009
Foto's waarvan ik denk dat er iets te zien valt?
Afbeelding
Dit is de vernauwde linkerjug
Afbeelding
Dit is de rechterjug (ik wou dat ik de foto's net zo overtuigend kon lezen als V. :lol:
Afbeelding
Allebei de jugs
Afbeelding
Zooitje ongeregeld waar ik helemaal niets zinnigs in zie ;)


Laatst bijgewerkt door Gast op zo 28 maart 2010, 11:12, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 13:05 
Gefeliciteerd Cocoontje met je CCSVI.

Dat Dr. M geen doppler uitvoert in de recthop-houding is op z'n zachts gezegd o n g e l o v e l i j k !
Zamboni is overduidelijk in zijn documentatie geweest maar daar houdt hij zich dus duidelijk niet aan.
Misschien heeft Dr. M wel gelijk en Zamboni en Simka niet, kan natuurlijk ook... :?
Ik vrees dat hij 'alleen' de jugulars heeft kunnen 'bekijken' op deze wijze en helemaal niets kon zeggen over de azygos.

Gelukkig heeft V een stenosis gezien op je MRV.
Problemen in de azygos blijken niet altijd op een MRV waarneembaar (tenzij een duidelijke twist), dus volgens mij het je mbt de azygos geen uitsluitsel.
Hoe dan ook heb je nu 'gelukkig' ook de CCSVI-diagnose en kun je mee gaan helpen in het 'go local' offensief... :)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 13:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Cocoontje congrats,

dat heb je erop zitten :D
en nu de 2-de ronde,wens je alle succes !

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 14:12 
Fijn Cocoontje, dat je duidelijk hebt.

Roept vast ook weer 100 vragen op.

Maar de weg naar voren is ingeslagen! :P

Groet,
Inge


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 15:40 
Dank voor de felicitaties! (veel gekker moet het niet worden dat je blij moet zijn met een positieve diagnose van een vasculaire afwijking). ;)
Echte gelukkig wordt ik als ik een papieren versie van de diagnose krijg want dan heb ik 100% zeker een diagnose CCSVI en als ik een vaatarts zover krijg om te overwegen te behandelen (in Nederland).

TvG schreef:
Dat Dr. M geen doppler uitvoert in de rechtop-houding is op z'n zachts gezegd o n g e l o v e l i j k !
Zamboni is overduidelijk in zijn documentatie geweest maar daar houdt hij zich dus duidelijk niet aan.
Misschien heeft Dr. M wel gelijk en Zamboni en Simka niet, kan natuurlijk ook... :?
Ik vrees dat hij 'alleen' de jugulars heeft kunnen 'bekijken' op deze wijze en helemaal niets kon zeggen over de azygos.


Ik was echt teleurgesteld dat bij de doppler niet het protocol van Zamboni werd gehanteerd (en er geen reflux werd gevonden omdat dát -in mijn ogen- toch de basis is van het CCSVI-gebeuren). Hoe denk jullie over dat geen reflux-verhaal?

Dr. M kon idd niets zeggen over de azygos

TvG schreef:
Hoe dan ook heb je nu 'gelukkig' ook de CCSVI-diagnose en kun je mee gaan helpen in het 'go local' offensief... :)


Zodra ik de papieren versie van de diagnose in huis heb (ik verwacht dat dat een week of drie duurt), ga ik zeker 'Go local' proberen en als dat niet lukt dan in november toch naar Polen!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 19:09 
Cocoontje,

Ook van mij de hartelijke felicitaties!
Ik had de papieren diagnose al na 5 dagen, dus wie weet!
Succes met je lokaal-gaan!
Ik wacht op mijn papieren second- opinion van dr. Schelling en ga dan lokaal.

Nu eerst maar bijkomen van het Vogl- avontuur, rust lekker uit!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 19:17 
Gefeliciteerd Cocoontje!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 22:52 
Hoi Cocoontje,

Bedankt voor je uitgebreide verhaal... wel teleurstellend te lezen dat niet het gehele protocol wordt gevolgd...

Naar ik begrijp kreeg je later dus wel een cd-rom mee naar huis? en mag je zoiets niet op een forum zetten dan? Het zijn toch jouw foto*s? Of zie ik dat verkeerd.

In ieder geval succes met de Lokale Go.

Groet,

Xuup


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 27 maart 2010, 08:42 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Wat een verhaal weer! Gefeliciteerd Cocoontje, op naar de volgende stap!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 maart 2010, 09:51 
xuup schreef:

Naar ik begrijp kreeg je later dus wel een cd-rom mee naar huis? en mag je zoiets niet op een forum zetten dan? Het zijn toch jouw foto*s? Of zie ik dat verkeerd.


Van de MRV krijg je een cd-rom mee, van de doppler dus niet.

Ik denk niet dat het een probleem is om die afbeeldingen van die cd-rom op internet te zetten, maar haal dan ook de gegevens die verwijzen naar arts/ziekenhuis weg van die afbeelding. Dat doe je als het goed is ook met je eigen persoonlijke gegevens voordat je het op internet zet.

Marjan. ik hoop dat ik de geschreven diagnose ook heel snel mag ontvangen! Mijn 'go local' aktie zonder diagnose was zonder succes en nu met een CCSVI-diagnose op zak, begin ik er toch weer wat vertrouwen in te krijgen! We zullen het zien!


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling