Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 22:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010, 16:56 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Tientje schreef:
Astrid schreef:
De 10 mensen die voor de trial gaan zijn op 5 juni aan de beurt, daar zitten jullie dus voor zelfs.



Nu zal ik het wel weer gedaan hebben hoor, maar is het niet heel raar dat er eerst reguliere patienten gescand worden en dat daarna pas de trial begint? De trial is er toch juist om te zien of ze de scanprotocollen onder de knie hebben en of er eventueel nog aanpassingen gedaan moeten worden?

Sorry, maar ik vind dit toch weer een rare ontwikkeling. Maar mocht ik ernaast zitten: leg het me maar uit!


Ach, ach, ik had beter op mijn goede geheugen kunnen vertrouwen of anders eerst moeten controleren hoe het zat i.p.v. mij op het verkeerde been te laten zetten door de berichtjes en te reageren :oops: :x : de trial heeft tot doel te testen of de CT-scan de aanvullende informatie geeft die te verwachten is op MRI en Doppler, dus om een nóg beter totaalbeeld te krijgen. Het heeft dus geen hout te maken met het leren van het "kunstje" voor MRI en Doppler.

Zo, en nu niet meer mij en andere lezers in de war brengen, hè? ;)

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010, 19:26 
Op hun eigen site staat dat van alle uit de onderzoeken komende data gepubliceerd gaan worden, ook van de eventuele behandelingen. Dus volgens mij niet alleen van de ct scans.

Het kan ook zijn dat deze data gebruikt gaan worden om aan de buitenwacht te kunnen laten zien wat zij bieden en hoe dit gebeurd, en wat de ms patienten hiervan vonden. Ik denk dat de 10 mensen voor de trial hiervoor toestemming hebben gegeven, dus om het te mogen plubiceren.
Dan is het niet om eerst hun apparatuur uit te proberen, maar meer om er bekendheid aan te geven. Corrigeer mij maar als ik dit verkeerd zie.

Dus kunnen zij best alvast beginnen met onderzoeken, omdat zij er zelf in geloven. En blijkbaar veel patienten ook, ik heb mij ook al aangemeld voor de trials zijn geweest.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010, 20:43 
Offline

Geregistreerd: do 04 feb 2010, 14:32
Berichten: 47
Esme schreef:
Ach, ach, ik had beter op mijn goede geheugen kunnen vertrouwen of anders eerst moeten controleren hoe het zat i.p.v. mij op het verkeerde been te laten zetten door de berichtjes en te reageren :oops: :x : de trial heeft tot doel te testen of de CT-scan de aanvullende informatie geeft die te verwachten is op MRI en Doppler, dus om een nóg beter totaalbeeld te krijgen. Het heeft dus geen hout te maken met het leren van het "kunstje" voor MRI en Doppler.

Zo, en nu niet meer mij en andere lezers in de war brengen, hè? ;)


Staat dit al ergens anders op deze site dan? Zo ja; dan heb ik er overheen gelezen, excuses dan daarvoor. Zo nee, dan is het toch helemaal geen vreemde opmerking? Het is toch helemaal niet raar om eerst een trial te hebben met testpersonen en daarna met reguliere -betalende- personen. Volgens mij is men op iedere behandelplek eerst met trials begonnen om te kijken of de scanprotocollen op de juiste manier gehanteerd worden.

Deze opmerking heeft toch niets te maken met 'lezers in de war brengen'? :|

Dat na de trials doorgegaan wordt met het verzamelen van data vind ik logisch, dat doen volgens mij ook alle andere behandelaars; meten is weten. En hoe meer behandelaars zich met goed gefundeerd onderzoek bezig houden, hoe beter CCSVI op de kaart gezet kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010, 20:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Tientje schreef:
Staat dit al ergens anders op deze site dan? Zo ja; dan heb ik er overheen gelezen, excuses dan daarvoor.

In de uitnodiging van de Trial stond dit goed beschreven, misschien is het zinvol om het nog eens onder de aandacht te brengen.

Uit: http://www.ccsvi.nl/nieuws/extra.aspx (onder nieuws april)
Naast de Echo-Doppler en MRI-scanner wil men ook gebruik maken van de allernieuwste CT-scanner voor een nog nauwkeuriger beeld van de te onderzoeken vaten. Hiervoor is nog wel extra onderzoek nodig en daarbij is aan CCSVI.nl gevraagd mee te helpen met het selecteren van 10 patiënten die worden gescand met MRI , Doppler en CT.

Tientje schreef:
En hoe meer behandelaars zich met goed gefundeerd onderzoek bezig houden, hoe beter CCSVI op de kaart gezet kan worden.

Helemaal eens!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2010, 16:55 
Offline

Geregistreerd: di 02 feb 2010, 12:05
Berichten: 22
Robert en Willy, succes morgen bij Privatescan.

Helmut ik zie jou en Vera vrijdag in Düsseldorf.

Alberdien wat was jouw uitslag gisteren?

Lilian

_________________
Gezonde mensen hebben vele wensen, ik heb er maar één.......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2010, 17:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 15:28
Berichten: 67
Woonplaats: Nijmegen
Veel succes allen die morgen naar Düsseldorf gaan.


Helmut


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2010, 21:39 
Offline

Geregistreerd: do 18 maart 2010, 22:54
Berichten: 27
Woonplaats: Op de grens van Salland en Twente
Iedereen die morgen of deze week naar düsseldorf gaat

heel veel succes

Netje


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 06:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 apr 2010, 15:37
Berichten: 108
Iedereen die naar Düsseldorf gaat heel veel succes. Ik ben erg nieuwsgierig naar de resultaten. Dat we de wetenschap maar versteld doen gaan staan waardoor ze wel moeten gaan behandelen in Nederland.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 08:44 
Offline

Geregistreerd: wo 10 feb 2010, 16:23
Berichten: 17
Hoi allemaal

Ben voor het eerst op het forum, maar ik volg het al gedurende lange tijd
Ben volgende week donderdag aan de beurt bij Privatscan, zal, als ik ben geweest, mijn ervaring op het forum zetten.

gerrit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010, 10:10 
Welkom Gerrit,

erg fijn dat je de ervaringen deelt. Er staat ons nog veel te wachten de komende weken.

Astrid


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling