Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 18:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 11:01 
Offline

Geregistreerd: wo 28 apr 2010, 12:43
Berichten: 1
Na enige maanden het forem m.b.t. de CCSVI te hebben gevolgd, was ik dermate enthousiast dat ik via Prescan een afspraak gemaakt heb in Düsseldorf. Ik ben een man van 59 jaar en heb sinds mijn 28ste MS en zit sinds 1981 in een rolstoel. Woensdag 29 september 2010 was het zover en ben ik naar Düsseldorf getogen. Daar is een echo doppler en een MRI scan van mij gemaakt. Men doet dit in Düsseldorf op professionele wijze. Aan het einde van de dag werden mij de resulaten door de aanwezige arts medegedeeld. In mijn aders werden nergens vernauwingen aangetroffen.Ik heb de beelden gezien, ze leken veel op de geografische weergave van de Donau. Het bewijs is volgens mij hierdoor geleverd dat niet alle MS patiënten baat zullen hebben met een CCSVI behandeling. Het leek mij goed dit u te berichten in het kader van de representatieviteit.
Hans


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 11:55 
Hoi Hans,

Ja. in Dusseldorf word je goed ontvangen; ik was ook bij Prescan. Bij mij werd wel wat gevonden (50% dicht rechts).

Maar dat bleek in de praktijk, tijdens de behandeling anders te zijn: links en rechts 80-90% dicht (en opengemaakt).

Wat ik wil zeggen (en ik 'roep het al bijna een half jaar): al de onderzoeksmethoden zijn mooi, maar niet perfect. Apparatuur heeft beperkingen, instellingen zijn belangrijk, operateur is belangrijk en beoordelaar is belangrijk. Nogal wat variabelen die de uitkomst beïnvloeden. De uitslag is slechts een 'schaduw op de wand van de grot' (om het maar een filosofisch te zeggen).

Oftewel: het is zeer wel mogelijk dat niet alles in beeld is gebracht danwel gezien. Het is voorgekomen dat iemand anders (wie dat is, kun je in mijn 'draadje' lezen) op basis van de Duitse beelden wel wat opmerkt. Niet altijd overigens. Maar de kans is groot dat bij een angiografie met contrastvloeistof er wel wat zichtbaar is.

Ik hoop niet dat ik je nu in de war breng; maar ik ben er zelf van overtuigd dat de kans heel groot is dat er bij jou ook ergens onregelmatigheden in de aderen aanwezig zijn. :(


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 18:40 
Offline

Geregistreerd: do 06 mei 2010, 16:30
Berichten: 5
Hoi Hans,

Dat er in Düsseldorf geen vernauwing is gevonden hoeft niet te bekekenen dat er geen vernauwing zit.

Mijn zwager is ook bij Prescan geweest en in eerste instantie werd er geen vernauwing gevonden. Later na beoordeling van de beelden in Lingen werd er toch een vernauwing gevonden, achter het sleutelbeen. Tijdens het dotteren bleek de ader voor 60-70% dicht te zitten...

Geef de hoop dus nog niet op!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 11:34 
Offline

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 20:07
Berichten: 96
Woonplaats: Landgraaf
Bij mij was er ook alleen links een vernauwing gevonden, en rechts slecht werkende kleppen.
Tijdens de behandeling zag de arts rechts duidelijk WEL een vernauwing, en die is dan ook in eerste instantie opengemaakt. De linkerkant komt binnenkort aan de beurt. Dus inderdaad: wat tijdens het onderzoek aan het licht komt, is niet altijd heilig.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling