Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu ma 13 apr 2026, 20:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 sep 2010, 23:50 

Hallo allemaal,
Even een (korte) update.

Het is nu bijna 3 weken geleden dat ik ben gedotterd en ik ben iedere dag opnieuw blij!
Het blijft gewoon een wonder dat de resultaten zo goed zijn.
Mijn linkerbeen sleept af en toe als ik buiten op straat loop. Als ik de stoep niet ken, raak ik wat gespannen en ga ik 'trekkebenen'. Maar verder helemaal niet. Het lopen gaat meestal vanzelf en ik hoef niet eens meer na te denken als ik een drempel overga. :)

Daarnet las ik het stukje dat Joge had geschreven. Hij voelde zich niet helemaal lekker. Had natuurlijk ook wel héél veel gedaan. ;)
Voor mij een moment om eens even naar mezelf te kijken...

Ja, ik doe ook veel te veel. Blijf de hele dag met vanalles bezig en geniet zelfs van onkruid tussen de tegels weghalen. Elke dag ga ik nu een klein blokje om met de honden. Eigenlijk zijn het 2 kleine blokjes, want met 2 honden tegelijk lukt het nog niet. Verder even op de fiets, even boodschappen doen, even de was ophangen, even de kast opruimen, even een mailje schrijven, even... en ga zo maar door.

Het is gewoon heerlijk om weer het gevoel te hebben dat je leeft!

Maar.... ik schrijf nu op voor iedereen die mij heeft gewaarschuwd:

vanaf morgen zal ik het rustiger aan doen. Beloofd! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010, 09:07 

Goed zo Roos, ik ben heel blij voor je! In wat ik van je lees, zie ik iets van mezelf. Ik loop ook graag de kantjes eraf. Zo van: dit zal nog wel effe kunnen... Jammer genoeg lukt het niet meer zoals vroeger om de grenzen wat te verleggen. Het resultaat is telkens dat ik hondsmoe ben en dan ook nog es gefrustreerd omdat die vermoeid weer meer beperkingen oplegt. Dat visieuze cirkeltje he. Ik heb een zus die 18j ouder is en wat die nog allemaal doet... Om jaloers op te zijn, nochtans ben ik steeds veel sportiever geweest dan zij.
Ik zit nu ongeduldig te wachten op een mail van dr Beelen, die zou ondertussen al terug zijn van verlof.
Doe zo verder en geniet vooral van je herwonnen energie!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010, 12:55 

Ja, die herwonnen energie is écht een groot cadeau!

Ben net terug van de fysiotherapeut.
Voordat ik werd gedotterd had hij een filmpje van mijn verrichtingen gemaakt. Vandaag was de eerste keer dat ik hem weer bezocht nadat ik gedotterd ben. Opnieuw dezelfde opdrachten uitgevoerd en de lieve man was heel erg verbaasd. Hij straalde gewoon van blijdschap en ik kon van de weeromstuit alleen maar heel breed grijnzen. :mrgreen: Het is zo leuk om je verbeteringen bevestigd te zien. Zelf voel je meteen als er iets verbeterd is, maar dat anderen het ook kunnen zien! Geweldig!

Nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week. We gaan dan écht aan de slag met oefeningen. Vooral voor het linkerbeen, want daar is nog heel wat werk aan te doen. :D

En volgende week krijg ik mijn 'voor en na' cd-tje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010, 14:13 
Bestelnummer ? ;)

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010, 16:06 

:D :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010, 21:35 

:oops:

Eerst maar eens kijken of m'n haar wel goed zit....

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010, 12:27 

Vraagje:

Sinds gisteren heb ik pijn achter mijn linkeroog. Dat is het oog waaraan ik regelmatig een oogzenuwontsteking (neuritis retrobulbaris) heb gehad. Beetje dezelfde pijn, maar geen vermindering van zicht, gelukkig. Ik zie de kleur rood nog steeds goed.

Zijn er misschien MenSen die hier ná de behandeling ook last van hebben gehad? Is er misschien een (leuke) verklaring?? ;)

Verder is alles hélemaal goed hoor. Lekker op 't gemakje genieten van 't mooie weer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010, 14:36 

Hoi Roos,

ik snap wat je bedoelt; was 30 jaar geleden mijn eerste symptoom.
Is steeds hetzelfde gebleven (slechts 5 % minder zicht).
Ik ben pas dinsdag gedotterd, maar merk daar nog niets van.
Is wel eens gevoelig geweest, maar slechts een dagje.

Ik houd alles - dus dat ook - in de gaten.
Doet zich daar een verandering voor, dan mail ik je.

Groet,
Jossi

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010, 14:44 

Dankje! Ben nl. erg benieuwd. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010, 21:03 

Hallo allemaal,

Ben vandaag op mijn eerste controlebezoek geweest bij dr. Beelen.
De secretaresse vroeg mij of ik wilde wachten op dr. Beelen of direct mee wilde met dr. Maene.

Ik koos voor dr. Beelen, want ik wist natuurlijk niet wie dr. Maene was. Ook niet verder gevraagd. :oops:
Bij de buren las ik dat dr. Maene nu samenwerkt met dr. Beelen, maar hoe het nu precies zit weet ik natuurlijk ook niet.

Maar goed. Het gesprek met dr. Beelen was erg prettig. Hij neemt de tijd voor de vragen die je stelt en geeft ook nog eens een duidelijke uitleg. Hij toonde zich zichtbaar verheugd bij het horen van mijn verbeteringen.

We hebben plaatjes bekeken van de ingreep (duidelijke uitleg) en tijdens de controle-Doppler nam hij telkens de tijd om me te laten zien hoe het er daarbinnen voorstond. En dat is heel erg goed! :lol:
Duidelijk géén sprake van re-stenose, volledig open aderen en een goede flow. Wat wil een mens nog meer!

Over 2 maanden terugkomen en de vragenlijst niet vergeten in te vullen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]